Avatar billede ferdinand.k Mester
20. oktober 2007 - 15:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lyd over DVI

Er det mig der er helt gal på den ved at mene at DVI også transmitterer audio, eller er det kun video den sender igennem? Jeg sidder med en MacBook og har fået fint billede på, men kan ikke få audio'en til at fungere... Nogle ideer?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. oktober 2007 - 15:12 #1
DVI er kun til video (digital)
Avatar billede ferdinand.k Mester
20. oktober 2007 - 15:14 #2
perfekt, tak.... så arbejder jeg lidt videre med det...!

læg lige et svar...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. oktober 2007 - 15:20 #3
Velbekomme :)
Avatar billede kenp Novice
21. oktober 2007 - 17:14 #4
skal måske lige sige at nogel grafikkort faktisk godt kan overføre lyd via DVI at det så også kræver noget andet, er noget andet.
Avatar billede ferdinand.k Mester
21. oktober 2007 - 17:24 #5
vil du uddybe det lidt?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. oktober 2007 - 17:29 #6
Ja, det ville jeg også godt vide?
Avatar billede kenp Novice
21. oktober 2007 - 17:44 #7
Det er bare at have et grafikkort som understøtter det. f.eks. http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1264&maincat_no=130&cat2_no=137

Men flere nvidia 85 og 86 grafikkort samt ati 2400 2600 der er også flere af dem som undersøtter det via dvi.
Avatar billede ferdinand.k Mester
21. oktober 2007 - 17:48 #8
jeg sidder med et GeForce 8600 GT i min MacBook Pro, burde det kunne?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. oktober 2007 - 17:55 #9
-> kenp: Ja sørme så. Det var jeg ikke klar over.

Ved du om der findes test af det? Tænker specifik på om det går ud over signalet (både video og audio).
Avatar billede kenp Novice
21. oktober 2007 - 18:18 #10
ferdinand.k -> det kræver at der er en spdif connector på dit grafikkort.

Thesheriff -> det eneste tests jeg har set ang. dem med lyd er hvor gode de er til at afhjælpe cpu med afspilningen af film.
Avatar billede kenp Novice
21. oktober 2007 - 18:20 #11
men lige på det grafikkort jeg linker til er det uden spdif, men alligevel overfører lyden (præcist hvordan den klare det ved jeg ikke)
Avatar billede ferdinand.k Mester
21. oktober 2007 - 18:31 #12
hmm, jeg har dette stående:

Intel High Definition Audio:

  Available Devices:
  Speaker:
  Connection:    Internal
  Headphone:
  Connection:    Combo
  Microphone:
  Connection:    Internal
  Line In:
  Connection:    Combo
  S/P-DIF Out:
  Connection:    Combo
  S/P-DIF In:
  Connection:    Combo
Avatar billede kenp Novice
21. oktober 2007 - 18:40 #13
ja det er dit lydkort... men har du også spdif connector ud på bundkortet go ind på grafikkort. (fortæl præcist hvilket grafikkort du har.. så skal vi se.. eller er macbook en bærbar?)
Avatar billede ferdinand.k Mester
21. oktober 2007 - 18:53 #14
Avatar billede kenp Novice
21. oktober 2007 - 20:11 #15
Efter hvad jeg kan læse så kan du ikke gøre det på den du har.