Avatar billede rasmuszx9r Nybegynder
22. oktober 2007 - 10:55 Der er 18 kommentarer

Angiv tilknytninger??

Hej. Når jeg forsøger at åbne en mail vedhæftning får jeg en besked som siger:

Denne fil har ikke tilknyttet et program som kan udføre denne handling.Opret en tilknytning i Angiv tilknytninger i kontrolpanel.

Hvad betyder det?
Jeg kan ikke finde noget i kontrolpanelet som hedder sådan??
Mvh
Rasmus
Avatar billede vejmand Juniormester
22. oktober 2007 - 11:01 #1
Kontrolpanel -> Mappeindstillinger -> Filtyper -> Scroll ned til filtypen, og vælg hvilket program der skal bruges til at åbne filen.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. oktober 2007 - 11:09 #2
Ups, var ikke lige opmærksom på det drejer sig om vista, så er det måske ikke løsningen.  :-(
Avatar billede vejmand Juniormester
22. oktober 2007 - 11:18 #3
Hvilken filtype er vedhæftningen?
Avatar billede rasmuszx9r Nybegynder
22. oktober 2007 - 12:15 #4
Det sker både ved .pps og .doc filer. Jeg har prøvet at være inde i Mappeindstillinger i Kontrolpanel, men har ikke kunnet finde en løsning.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. oktober 2007 - 12:21 #5
Og du har både Word og Powerpoint installeret på maskinen?
Hvis du gemmer filerne på harddisken først, kan du så åbne dem?
Avatar billede rasmuszx9r Nybegynder
22. oktober 2007 - 12:46 #6
Jeg har Works og en Powerpoint reader, så det burde jeg vel nok kunne?
Jeg kan heller ikke få dem åbnet selvom jeg gemmer dem først.
Avatar billede rasmuszx9r Nybegynder
22. oktober 2007 - 13:03 #7
Nu har jeg fundet et sted hvor jeg kan angive tilknytninger.
I Kontrolpanel-standardprogrammer-angiv tilknytninger.
Men på den liste over fil typer findes .doc slet ikke og .pps er angivet til at åbne med mit Powerpoint viever, men vil stadig ikke.
Nu er jeg endnu mere forvirret??
Avatar billede vejmand Juniormester
22. oktober 2007 - 13:12 #8
.doc skal åbnes med Word, ikke med Works.

Er det den nyeste Powerpoint viever du har?
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=048DC840-14E1-467D-8DCA-19D2A8FD7485&displaylang=da

Jeg mener du kan åbne .doc filer i OpenOffice: http://da.openoffice.org/
Avatar billede thesheriff Nybegynder
22. oktober 2007 - 13:15 #9
Gør som vejmand foreslår og installer OpenOffice.

Det kan også åbne .pps filer og andre fra M$ og så får du oven i købet et rigtig godt produkt - helt gratis :)
Avatar billede rasmuszx9r Nybegynder
22. oktober 2007 - 13:21 #10
så lykkedes det at få læst .doc filerne. Der skulle jeg installere en Word viever for at kunne det. Men stadig ingen held med .pps  )-:
Vista er altså ikke det nemmeste at have med at gøre....
Avatar billede vejmand Juniormester
22. oktober 2007 - 13:26 #11
Avatar billede rasmuszx9r Nybegynder
22. oktober 2007 - 13:38 #12
det er den nyeste 2007 version jeg har. Den kommer stadig med:
Denne fil har ikke tilknyttet et program som kan udføre denne handling.Opret en tilknytning i Angiv tilknytninger i kontrolpanel.
Men i Angiv tilknytninger er .pps tilknyttet Powerpoint Viever,så det forstår jeg ikke helt...
Det kan være at det er den fil jeg prøver at se,der er noget galt med.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. oktober 2007 - 13:44 #13
Nu kender jeg ikke så meget til PowerPoint Viewer, men er det mon muligt at gå den anden vej rundt?
Altså åbne PowerPoint Viewer, og så vælge at åbne den gemte fil derfra?

Det kunne muligvis afsløre om der er noget galt med filen.

Men som skrevet, jeg ved ikke om det er muligt.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. oktober 2007 - 13:47 #14
Ellers prøv, som tidligere skrevet, at installere OpenOffice.
Avatar billede rasmuszx9r Nybegynder
22. oktober 2007 - 14:15 #15
det lykkedes at se filen når jeg åbnede den via mit Powerpoint viever 2003, så det er åbentbart et problem med 2007 versionen.
Avatar billede rasmuszx9r Nybegynder
22. oktober 2007 - 14:18 #16
Men tak for hjælpen vejmand. Jeg fik da løst mine problemer ser det ud til..(-:
Laver du et svar,så du kan få lidt point?
Avatar billede vejmand Juniormester
22. oktober 2007 - 14:28 #17
Velbekomme, svar kommer her.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
10. januar 2008 - 03:09 #18
Kan spørgsmålet lukkes?  :-)