Avatar billede haverslev Novice
01. november 2007 - 19:30 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Denne installation er forbudt af systempolitikken

Min søn har en Zepto 6625WD med XP Pro, fuldt opdateret osv. og derpå installere han Autocad Civil 3D 2008, men hvergang kommer den med følgende meddelse:
Denne installation er forbudt af systempolitikken

Han er selvfølgelig administrator på maskinen og har tillige prøvet i fejlsikret og på den indbyggede admin. konto - samme melding.
Det er en Stand alone maskine som ikke er ikke på netværk eller domæne.
Checket logbog for fejl, som evt. kunne give et prej om årsagen, men NEJ, ingen hjælp at hente der.

Vi har så prøvet at installere det samme program på en anden Fujitsu-Siemens bærebar, som også kærer med XP Pro og der kørte installationen uden problemer. - Altså programmet fejler intet.

Vi har så deaktiveret div. sikkerhedsprogrammer og checket alle sikkerhedspolitiker under gpedit.msc
samt under kontolpanel > Administration > lokal sikkerhedsindstillinger.
Vi har simpelhen checket indstillinger under hver punkt, med de indstillinger der er på den XP Pro maskine som installerede programmet uden problemer - INTET at komme efter, ens på begge maskiner.

Så mit spørgsmål er:
Hvor ligger denne fejl og hvordan løser vi den ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. november 2007 - 19:39 #1
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2007 - 20:00 #2
Det ligner lidt problemet, men løser det desværre ikke :-(
Men kom blot frisk, med andre af dine/jeres løsningsforslag ;o)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. november 2007 - 20:08 #3
Refererer fejlmeddelelsen ikke til en eller flere filer?
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2007 - 20:23 #4
Nej desværre, men har lagt mærke til at den starter lige enstallationen i ca. 10-20 sekunder og skriver at den installere C:\autodesk\student\426\support\msxlm6.msi

Pc`en er opdateret med alle MSXML 4.0 SP2 og MSXML 6.0 Parser - ialt 4 stk optræder i tilføj/fjern - atså ens på begge maskiner også.

Vi har prøvet at omdøbe, fjerne denne, i mappen support og enda fjerne hele mappen support - intet hjælper.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2007 - 20:35 #5
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2007 - 20:54 #6
John, prøver lige imorgen - knægten er kørt hjem.
Avatar billede haverslev Novice
04. november 2007 - 19:40 #7
Er desværre ikke kommet tættere på en løsning, selvom jeres indlæg kunne være løsningen eller medvirkende til at udrede problemet/fejlen.
Vi har snart på alt muligt og "umuligt", uden at finde noget yderligere brugbart eller en desideret løsning.
Det her problem, har jeg ikke selv set eller oplevet før.
Hvis I har flere løsningsforslag i ærmet, så er i velkommen til at skive det :-)
Avatar billede haverslev Novice
04. november 2007 - 19:41 #8
*Vi har snart prøvet alt muligt
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. november 2007 - 19:45 #9
Hmm måske det er på tide at tage kontakt til producenten?
Avatar billede haverslev Novice
04. november 2007 - 20:00 #10
Ja, det er også ved at være sidste udvej.
Alle de programmer han har fra Autodesk (student licenser) kommer med denne ski'e fejl. Alle mulige andre programmer, installeres og køres uden problemer.
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2007 - 21:17 #11
Ingen løsning er fundet og der er skippet en meddelse af sted til Autodesk, men ingen svar er kommet retur pt. - men vi lukker og slukker her, idet der køres på den anden FSC pc, som ikke har det install problem, omend den køre noget langsomt :-)
Vil I smide et par svar, så der kan blive lukket her og tak for jeres indlæg.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. november 2007 - 21:18 #12
Snup du dem bare selv :)

Vi fandt jo ikke nogen løsning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. november 2007 - 21:29 #13
Enig ;)
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2007 - 21:34 #14
Næææ, problemet er ikke løst, men giver da gerne lidt for indlæggende, idet jeg ikke selv havde set de links i henviser til og som kunne have være løsningen eller en del af løsningen. ;-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. november 2007 - 21:56 #15
Din tak og positive væremåde er nok :)
Avatar billede haverslev Novice
08. november 2007 - 16:25 #16
Takker og lukker :-)
Avatar billede haverslev Novice
27. december 2007 - 21:40 #17
Glædelig jul og godt Nytår

Lige det sidste i denne sag.

Det viste sig, at der er installeret et bundkort program (TPM) som er på Zepto driver dvd`en og her: ftp://ftp.zepto.dk/Znote6625WD/Drivers/XP/
og i dette TPM program, der kan man sætte nogler systemsettings eller user settings op - hvis dette er aktivt, så kan der ikke installeres nogle programmer eller mapper osv. der falder ind under de givende settings der evt. er blevet sat op i programmet.
Programmet kan dog afinstalleres via tilføj/fjern programmer, men det er først efter en formatering og nyinstall af XP og Zepto drivere, at vi blev så kloge :-)
Men det korte af det lange, med det program slettet, så installeres ALT.
http://en.wikipedia.org/wiki/Trusted_Platform_Module
Så husk hvis I skal installere sådan et TPM program, at det er vigtigt med de settings, då de har stor indflydelse på installation og brug af programmer ;-)