Avatar billede wilde Nybegynder
12. november 2007 - 20:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vista. Kun 3 GB ram?

Nu er der pludselig en hjemmebrygget ekspert der prøvede at bilde mig ind at Windows Vista kun understøtter 3 GB ram.
Jeg måtte sige til ham at jeg simpelthen ikke troede på det.

Er der nogen der har etlink eller noget andet jeg kan servere for ham?

Tak.
Avatar billede nielle Nybegynder
12. november 2007 - 20:50 #1
Well, der er da denne her gang rimeligt interessante læsning:

http://www.codinghorror.com/blog/archives/000811.html
Avatar billede gammelhat Nybegynder
12. november 2007 - 21:17 #2
Når en artikel skriver "takes nasty hardware hacks like 36-bit PAE" så er det første tegn på, at man bør man finde en anden kilde.
Avatar billede wilde Nybegynder
12. november 2007 - 22:23 #3
Ja meget spændende læsning. Det kræver bare at jeg går i google og skriver "define: XXXXX ca. 50 gange :-))
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2007 - 22:29 #4
Hej,
nej det er ikke korrekt. Dit bundkort kan dog sætte en begrænsning for, hvor meget ram du kan sætte i, men vista tager glædeligt imod op til 4 GB ram. - Kan dog ikke huske om det kræver en opdatering til vista før dette gælder, det synes jeg, at jeg mindes noget om.. men så er det jo bare en tur forbi windows update.. kan få det bekræftiget i morgen, da jeg har været det igennem før.. så har det skrevet ned :)
Avatar billede gammelhat Nybegynder
12. november 2007 - 22:35 #5
Noget af det, der står i den artikel er rigtig nok. Mig bekendt fungerer vista på helt samme måde som xp+sp2, når det kommer til adressering af hukommelse, og så er der ikke noget at gøre.

Så vista kan gøre brug af 4GB minus det, der bliver afsat til de andre enheder i computeren
Avatar billede suzyam Nybegynder
12. november 2007 - 22:36 #6
Men's vi er ved det! Gir' det nogen som helst mening at sætte 3Gb ram i XP?
Avatar billede wilde Nybegynder
14. november 2007 - 11:23 #7
Tak for hjælpen.
nieller og gammelhat har vist ret har jeg også læst mig til de sidste par dage.

Læg et svar begge to.
Avatar billede nielle Nybegynder
16. november 2007 - 21:02 #8
Giv dem bare til gammelhat :^)
Avatar billede casio151 Nybegynder
30. november 2007 - 16:49 #9
Hmm... kører med 4GB i Vista Home Basic, og første gang vite den 4GB...
Avatar billede wilde Nybegynder
17. januar 2008 - 22:59 #10
Tak for hjælpen allesammen. Læg gerne et svar en eller anden:-)
Avatar billede wilde Nybegynder
15. februar 2008 - 01:12 #11
gghjgj
Avatar billede wilde Nybegynder
15. februar 2008 - 01:12 #12
lølæø