Avatar billede gunnaar Nybegynder
26. november 2007 - 12:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Pop-up ved Mouse-over i Excel 2007

Hej Eksperter

Jeg sidder med en lang liste med forskellige typer inventar. Jeg har billeder af alt inventaret.
Jeg kan indsætte et hyberlink i Excel, hvor Explorer åbner billedet hyberlinket henviser til i baggrunden.

Det jeg gerne vil have er en lille "pop-up", der altid er forrest og hvori billederne af inventaret skifter alt efter hvilken linje eller hyberlink jeg holder musen over eller klikker på.

Nogle ideer?
Avatar billede excelent Ekspert
26. november 2007 - 13:48 #1
Hvad med at lægge billedet ind i en kommentar ?
Avatar billede gunnaar Nybegynder
26. november 2007 - 13:55 #2
Har lige forsøgt, men kan ikke få det til at virke.
Men selve ideen er god! Det er faktisk lige det jeg har brug for tror jeg.
Avatar billede excelent Ekspert
26. november 2007 - 13:57 #3
Du skal dobbeltklikke på kommentarrammen, vælge farve og streger > effekter
og så klikke dig frem til dit billede (Browse)
Avatar billede gunnaar Nybegynder
26. november 2007 - 14:05 #4
er du sikker på man kan det i 2007 versionen? Jeg har ihvertfald ret svært ved at få den til at makke ret... :)

Der sker ikke noget når jeg dobbeltklikker.
Avatar billede gunnaar Nybegynder
26. november 2007 - 14:16 #5
Måske kunne det være endnu bedre hvis man kunne gøre det som den meddelelse man kan få vist gennem datavalidering. Den kan man flytte rundt som man vil.
Avatar billede excelent Ekspert
26. november 2007 - 15:25 #6
Nu kender jeg ikke XL2007, men kan du ikke vælge "Vis kommentar" ?
når denne er vist kan man i XL2003 dobbeltklikke på rammen når den er aktiv
Herved kommer en box frem med en del faner til formatering af kommentaren, herunder Farver og Streger > Farver > Effekter > Billede
Avatar billede gunnaar Nybegynder
26. november 2007 - 15:34 #7
Har fået det til at virke.
Man skulle højreklikke på rammen.
http://www.mrexcel.com/tip089.shtml

Det kommer godt nok til at kræve en del manuelt arbejde. Jeg har ca. 1500 linjer hvortil der skal tilknyttes ca 125 forskellige billeder. Dvs mange af linjerne er billederne de samme.
Avatar billede excelent Ekspert
26. november 2007 - 16:14 #8
Du kunne anvende en makro til dette, denne henter det samme billede til de celler du markerer efter tur (ret til aktuel sti/fil)
men hvis du havde en list med fil og stinavn, kunne man måske lave en løkke til det hårde arbejde

Sub Makro3()
ActiveCell.AddComment
ActiveCell.Comment.Visible = True
Selection.Comment.Shape.Select True
  With Selection
    .ShapeRange.Fill.UserPicture "C:\Users\pm\Desktop\Tapet\billede.jpg"
  End With
ActiveCell.Comment.Visible = False
End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
27. november 2007 - 08:00 #9
Har lagt et par eks. ind på min hjemmeside, du kan finde dem
på følgende link - under Excel tips
http://pmexcelent.dk
Avatar billede gunnaar Nybegynder
27. november 2007 - 08:20 #10
Tak for den fine kode!
Du kommer så spørgsmålet til 1 million... Hvordan sætter jeg den ind?
Avatar billede excelent Ekspert
27. november 2007 - 08:26 #11
kopier koden herfra
tilbage i dit ark taster du ALT+F11
i menuen Insert vælger du Module
paste kode der

husk ret "C:\Users\pm\Desktop\Tapet\billede.jpg" til aktuel sti og filnavn

obs denne kode indsætter billede i den aktive celle

vil du anvende en af de andre koder, skal de nok rettes til aktuelle forhold
Avatar billede excelent Ekspert
29. november 2007 - 15:59 #12
Hvordan går det ?
Avatar billede excelent Ekspert
30. november 2007 - 17:21 #13
?
Avatar billede gunnaar Nybegynder
03. december 2007 - 09:09 #14
Sorry min sene tilbagemelding. Jeg har ligget med influenza i en lille uges tid og har ikke haft mulighed for at være på nettet... Beklager.
Jeg er nu tilbage på pinden og vil forsøge mig med koden. Jeg fik billederne i kommentar felterne til at virke tilfredsstillende men hvis det andet virker bedre vil jeg selvfølgelig anvende det.
Avatar billede gunnaar Nybegynder
03. december 2007 - 09:10 #15
Under alle omstændigheder får excelent point, for de fine svar.