Avatar billede serene Nybegynder
11. december 2007 - 11:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

lave en kopi af vista

hej
jeg har købt en acer aspire m5610 pc og har fået installeret en del programmer, men der er ingen cd med styresystemet med pc,en.
kan jeg lave en hvor vista er på, jeg har fundet registreringskoden.
hilsner bo
Avatar billede rebecca Novice
11. december 2007 - 12:23 #1
Hvis du har købt den med vista burde du have en recovery dvd eller en partion på din harddisk hvor den ligger (denne partion er gerne skjult), "dvs. du kan ikke se den i denne computer" prøv hvis du ikke allerede har gjort det at kigge i de papier som fulgte med pc'en om der ikke står noget med recovery af den.

Hvilken udgave af vista er det? Måske du kan købe en billigere hos microsoft når du nu har registreringskoden.

Ellers må du kontakte enten Acer eller butikken hvor du købte den
Avatar billede word-hajen Nybegynder
11. december 2007 - 15:44 #2
Nogle Acer har - som rebecca skriver - en skjult partition med det hele på. Du har formentlig også Acer Recovery Management installeret (medmindre du selv har fjernet det). Den kan bruges til at lave backup af styresystem og øvrige programmer.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. december 2007 - 16:07 #3
det nemeste ville klart være at bruge et program som norton ghost, acronis truimage eller freeghost til at lave et komplet image af den nuværende installation. på den måde skare du også tid på at skulle installere alle dine programmer igen.

/psycosoft-funware :)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
11. december 2007 - 21:26 #4
Så kom jeg hjem og fik kigget på min egen pc - taaadaaa - en 5610 :-) Mente det jo nok. Brug Recovery management til at lave backup.
Avatar billede serene Nybegynder
12. december 2007 - 06:32 #5
hej og tak for svarene.
meen hvordan bruger jeg recovery managment?
jeg tænker på hvis jeg formaterer pcen eller bliver nedlagt af en virus.
hilsner Bo
Avatar billede serene Nybegynder
12. december 2007 - 17:09 #6
jeg fik svar fra Acer og får en cd med posten, så læg et svar for point.
mvh Bo
Avatar billede word-hajen Nybegynder
12. december 2007 - 18:42 #7
Nu får du så en cd/DVD med posten, men ellers bruger du recovery management til at brænde DVD'er med styresystem osv. Skulle du så få brug for at formatere pc'en totalt, kan du bruge din backup til at installere fra.

Recovery management har i øvrigt mulighed for at "nulstille" pc'en til "fabriksindstillingerne". Har jeg selv gjort brug af en enkelt gang. Totalt smertefrit.
Avatar billede rebecca Novice
12. december 2007 - 19:53 #8
svar :o)