Avatar billede tiger_dk Mester
19. december 2007 - 10:32 Der er 124 kommentarer og
1 løsning

Sætte harddisken tilbage til jeg lige fik den..

Hej !

Jeg skal igang med en lidt større operration, jeg skal have sat min disk eller diske tilbage til da, jeg fik dem. Den ene er delt i 3 partioner, den skal laves til en stor igen, men siden hen skal den så laves i 2 partioner, når det er overståes, mens den anden også skal sættes tilbage også bare skal være en stor igen !

Er det Killdisk der skal bruges eller hva ?

Mvh
tiger_dk
Avatar billede peet-49 Novice
19. december 2007 - 10:37 #1
Killdisk er udmærket.
Avatar billede tiger_dk Mester
19. december 2007 - 10:38 #2
hvordan foregår det lige ?
Avatar billede peet-49 Novice
19. december 2007 - 10:43 #3
Du henter killdisk, pakker den ud på en bootdisk, starter maskinen (floppy=first boot) og starter killdisk. Den kører disken tilbage til fabrikindstillinger. Det tager dog en del tid.
Avatar billede tiger_dk Mester
19. december 2007 - 10:54 #4
skal den smide ud på en diskette eller CD ?
Avatar billede peet-49 Novice
19. december 2007 - 11:03 #5
Det bestemmer du selv, på cd, skal du oprette en boot-cd
19. december 2007 - 11:11 #6
... som her beskrevet -> http://www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede off-line Nybegynder
19. december 2007 - 15:26 #7
Det kommer an på dit formål. Hvis du har data, du vil slette totalt, ja så er
det nødvendig med f.eks. Killdisk. Men hvis du bare vil af med dine partitioner,
og begynde på en frisk, så kan du bare slette partitionerne med din WinCD under
install. Killdisk af en hel HD, tager meget lang tid. At nedlægge partitionerne,
tager kun et øjeblik. Det er foøvrigt kun den partition, som windows ligger på,
som ikke kan slettes i Diskhåndtering, alle andre partitioner kan slettes der.
Avatar billede tiger_dk Mester
19. december 2007 - 16:42 #8
hvordan sletter man partioner via windows Cd'en, syenes ikke jeg kan finde ud af det !

Det er faktisk data på disken, der skal slettes, derfor killdisk ind i billedet !

Har fået fat i den backup disk, hvor alle datane bliver smides over på !
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. december 2007 - 16:50 #9
jeg bruger altid gamle f-disk..http://www.wintip.dk/guides/fdisk/index.htm
Avatar billede off-line Nybegynder
19. december 2007 - 16:57 #10
Når man booter op på sin winCD, og trykker enter for install, så får man alle
de muligheder man kan ønske sig. Blot læs hvad der står.
Hvis dine data ikke er noget du frygter, at nogen vil forsøge, at genetablere,
så behøver du ikke at tænke mere på dem. Pladsen bliver automatisk frigjort, når
partitionen nedlægges.
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 11:12 #11
jeg tænkte på den, det med at formatere en disk inde fra Windows. Der er 2 diske i maskine, den hvor XP ligger er Master disken mens den anden er Slave disken.

Altså Master er den, hvor XP starter op på. Den jeg tænker på at formatere inde fra XP er Slave disken, da der ingen partitioner er der på !
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 14:26 #12
Jamen det kan du da bare gøre. i "Denne computer" Og hvis du vil have flere
partitioner, går du i stedet ind i "Diskhåntering" sletter partitionen og
laver så det antal du ønsker.
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 15:48 #13
Har lige fået formateret, den ene disk, det forgik i XP, så er det bare den anden disk, hvor XP ligger på der ligger for tur !

Du siger det tager meget langtid med killdsk ! Når vi snakker om en 200 GB disk, snakker vi så om et døgn eller hva ?

Eller skal jeg bare tage f-disk, det er sådanset nogle partioner der bare skal slettes også deles på ny !

Det var mit ene drev, der lige pludselig delte sig i to dele, så den bestod af 2 partioner. Derfor på ny !
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 16:37 #14
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 17:24 #15
Kan man genoprette en partion, man kan kom til at fjene ved en fejl. Det er meget vigtigt jeg får den igen, partioner eller drev bokstavet er væk, disken er ikke formateret, og det skal den SKU heller ikke !

Når jeg kobler den til USB i XP kan man ikke se den, men den bliver koblet til kan jeg se !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 17:29 #16
det var åbenbart fordi mín usb disk var koblet til, da jeg var igang med installtionen !

Det opdagede jeg sku ikke, de data er LIVS VIGTIGT !!!
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 17:38 #17
Ja man kan godt genskabe en mistet partition. På helgec hjemmeside: www.helgec.dk
har han en gratis løsning, som nu ikke altid går så nemt som haa skriver. Men
han er jo også ekspert. Ellers kan du betale dig fra det. Acronis Disk director
suite, gør det automatisk, hurtigt og nemt. Den koster 50us$ ca. 255dk. men så
kan programmet også så meget andet. Jeg har det selv.
http://www.acronis.com/homecomputing/products/diskdirector/
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 17:41 #18
Du ved ikke hvor meget det her betyder for mig, det er simpelt kanont !!!!

Når jeg kobler USB'en til, så kan jeg ikke se den i Denne Computer, men jeg kan se nede i højre hjørne at den er koblet til !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 17:42 #19
jeg køber sku det program, der er sku ikke så meget at snakke om ! Det er ca. 300 GB data vi snakkker om !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 17:49 #20
megea surt når de kræver en netbank, når den disk hvor det ligger på ligger ens netbank nøgle på !!!
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 17:51 #21
Jeg har, bare for at prøve, nedlagt 2 partitioner, med lidt data. (havde backup)
begge partitioner kom tilbage, og alle data var intakte.
Ps. Når jeg har valgt den amerikanske side, er det fordi, prisen er den samme i
dollars og euro (49:95) men kursen på dollars er faldet meget i forhold til euro,
derfor er programmet billigere i dollars.
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 17:53 #22
hvad fanden gør jeg, skal bare have de data tilbage ! Bare pga. det f..... netbank, det sætter en pind i hjulet så kan jeg ikke gennemføre købet !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 17:54 #23
Mega mega mega surt, kan du forstå jeg er mega fustret !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 17:55 #24
hvad med trial versionen ? hvad kan den den !
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 17:56 #25
Du kan jo prøve at kontakte helgec på telefon. Han er meget hjælpsom.
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 17:58 #26
har snakker med ham engang tidligere ! Det var rigeligt !! Speciel person !!
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 17:58 #27
Jeg tvivler på, at en trial version vil gøre arbejdet færdig, for hvorfor skulle
kunderne så købe programmet. Det viser nok bare hvad det kan.
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 18:01 #28
hvorfor f.... skal man også igennem netbank, har dog alrdig oplevet det før, mega fustrende !!
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 18:06 #29
kan jeg ikke låne det bare denne ene gang !!! Hvad fanden skal jeg ellers gøre !!
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 18:18 #30
Låne det? Mener du af mig? Det må jeg sørme ikke. Det er ulovligt. Jeg bliver
deaktiveret på Eksperten.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 18:20 #31
Kan du ikke få en ven eller et familiemedlem til at købe programmet, og så betale
den hjælpsomme person?
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 18:23 #32
jo det kunne de sikkert nok, men når man heller ikke kan komme på netbank på den anden maskine man har, så det er det sån lidt..... Arhhhh
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 18:30 #33
har du ikke en anden side, hvor man ikke skal igennem netbanken !

Der er et aller andet med, at man kan få regningen tilsendt "Bill me later" hedder det !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 18:35 #34
nu prøver jeg på den engelske side, skid huld i om det er lidt dyre !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 18:35 #35
kan man så download det med det samme når man har købt det !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 18:45 #36
så lykkes det, jeg købte det på siden fra Europa, Jiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaa !!! Er ved at downloade det !!

60.5 MB !!
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 18:51 #37
Nå det var da godt:) Lad mig høre, hvordan det går.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2007 - 18:56 #38
"har snakker med ham engang tidligere ! Det var rigeligt !! Speciel person !!" Var det ment som noget negativt ??
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 19:06 #39
den er ved at lede efter forsvunde partioner på USB disken, er lige glad hvor langtid det tager ! Det skal bare virke !!
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 19:13 #40
til Helgec: nej det var ikke ment negativt ! Men synes bare da jeg snakkede med dig den første og anden gang, var du lidt grov over for mig, og det vil jeg ikke finde mig i, det var ikke fair ! Men nok om det, løst er løst, så er der ikke mere at snakke om det ! Punktum finale !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 19:24 #41
hvor langtid tager såndan noget normalt ?

USB disken er på 500 GB, den var dog ikke fundt helt op !
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2007 - 19:37 #42
Du har helt ret og jeg beklager virkelig meget, selv om det var mig der sparede dig for telefonudgifter ved at ringe op til dig giver det bestemt ikke mig ret til at blive irriteret over at du først efter mere end 2 timer pludselig følte dig tilskyndet til at nævne at det var en extended partition vi prøvede at resize, det var iøvrigt først da jeg selv spurgte at du gav oplysningen. Men nok om det tiden gik jo med kæmpeskridt, dit tastatur virkede ikke, du havde ingen drev i den raske computer, du kunne ikke bruge det program som jeg mente du skulle, du kunne heller ikke finde ud af det program som du selv havde downloadet, at jeg så på din anmodning downloadede programmet og riggede en gammel computer til for selv at finde ud af det, det har du vel lov til at forvente.
Som et lille plaster på såret får du nu en stor blå karma og så rigtig held og lykke med dine IT projekter i fremtiden og det samme til de stakler der tilbyder hjælp, de aner ikke hvad de går ind til
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 19:58 #43
Genetablering af partitiontabellener er vel ikke afhængig af harddiskens størrelse.
Det burde være i orden nu. Ellers kan det skyldes, det er en USB. Måske er du nød
til at sætte harddisken direkte til bundkortet - hvis det kan lade sig gøre.
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 20:00 #44
det med at sætte harddisken direkre til bundkortet er udelukket der er en USB, den kan kun kobles til via USB !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 20:01 #45
den søger, de grønne stiple linie i bunden, køre lige så stille til højre, så den køre !
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 20:22 #46
Du har dine uerstattelige data liggende på kun 1. HD og så oven i købet en
disk, som kun kan køre på USB. Du leger sandelig med dine værdier.
Men forhåbentlig bliver operationen færdi.

Jeg har selvfølgelig læst det helgec har skrevet. Jeg skal ikke blande mig, men
som jeg skrev, han er MEGET hjælpsom, og man har jo også selv et ansvar for
relevante oplysninger og hutig tilbage melding, når man får gratis hjælp. Ellers
virker det som om, man ikke værdsætter den hjælp man får, og det nedsætter jo
humøret hos den som hjælper.
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 20:32 #47
ja en backup disk, det var f..... også en MEGA fejl, at den var koblet til, da jeg skulle køre XP installation !!

Overhovedet ikke meningen !! MEGA fejl !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 20:36 #48
Det er Acronis Recovery Expert, jeg kører, er det ikke rigtigt nok !
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 20:44 #49
Recovery Expert? Når du åbner programmet, går du ind i venstre side i
det øverste felt, hvor der står "Recover partitions" og trykker enter.
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 20:47 #50
det har jeg også gjort, trykket på Recover partitions og trykket enter....
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 20:50 #51
Bare for en ordens skyld. Du gik jo ind på et andet link end det jeg anviste, og
det er selvfølgelig ok. men er det det dette program du har købt?
Acronis® Disk Director Suite 10.0
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 20:56 #52
ja det er http://eu.acronis.com/homecomputing/products/diskdirector/

Acronis Disk Director Suite 10.0 (English)
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 20:57 #53
bare fra deres side her i europa, eller kunne jeg jo ikke få fat i det pga. man skulle via af netbank !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 20:58 #54
...på deres amerikanske side
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 21:04 #55
Ok, jeg blev bange for, du havde købt det forkerte program.
Din Hd ligger selvfølgelig i en box. Er du sikker på, at den ikke kan tages ud
af boxen, og via Sata kabel tilsluttes dit bundkort? For dit bundkort er vel ikke
så oldgammelt, at det ikke har Sata stik?
Programmet burde forlængst have skrevet en ny partition tabel.
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 21:13 #56
den kan altså ikke tages ud, programmet kan sagtens se disken størrelse og generelt se disken !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 21:16 #57
den er jo en stor, den er jo ikke delt ! Den viser en grøn linje ud far disken, altså den ingen partion har, det er så det jeg skal have tilbage
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 21:17 #58
der står unallocated ved det, den er grøn !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 21:19 #59
nu vil jeg sku ikke håbe du har mistået mig, hvad jeg er vil lave
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 21:33 #60
Det håber jeg sandelig heller ikke! Det her er vigtigt. Det er en USB HD.
Altså kan du starte op på din winXP. Når du går ind i "Diskhåndtering" hvad
ser du så vedrørende din USB HD?
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 21:37 #61
Nu laver jeg sgu en ekstra partition på min USB HD. Sletter den i diskhåndtering,
og lader programmet finde den.
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 21:42 #62
Der står Disk 1 også står der Ikke-allokeret ! Også er der en lang Sort streg !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 21:43 #63
kan den finde den ved dig !
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 21:46 #64
Så har den mistet partitions tabellen. jeg er igang med mit forsøg mangler 50%
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 21:51 #65
50 % kan du se når procenterne stiger ? Det kan jeg nemlig ikke !
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 22:06 #66
Nej der står ikke 50 % det var et gæt ud fra antallet af grønne felter, som stiger.
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 22:08 #67
ok, du kan se her http://www.fluii.dk/uploadok.asp?name=FluiiDK-1834.jpg&size=52630&titel=&nick=&id=1834 den er den med den store grønne jeg MEGET gerne vil have genskabt !
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 22:19 #68
Ja fint billede. Men hvordan kan det være, at dit C-drev er så lille, når der
ikke i øverste felt står uallokeret plads?
Det grønne felt siger mig ikke noget, men der står jo næste, og hvad sker der så?
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 22:24 #69
det er den nedest der skal koncentres om, den øverst er som den skal være. Det er den nedenuder der er USB disken, det er den jeg gerne vil have partionen eller disk drevet tilbage på og back to normal !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 22:25 #70
der hvor jeg har sat den røde streg på !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 22:26 #71
der er bare fordi jeg har disken koblet til en anden computer, end den jeg normal bruger til hverdag ! Den anden pc er jeg ved at geninstallere XP på !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 22:34 #72
...ok når jeg trykker næste, når jeg har sat den røde streg, så for jeg muligheden med Autmatic or Fast, hvor jeg så tog fast også køre den !
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 22:37 #73
Ok, men jeg har dårligt nyt. jeg fik ikke en ny partitiontabel på min I partition.
Den står nu bare som ledig plads, og ses derfor ikke i Denne computer.
Programmet kan åbenbart ikke finde ud af USB diske.
Men din HD må da kunne komme ud af boxen? Og så sættes til bundkortet.
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 22:46 #74
hvor bor du henne ? Jeg har det virkelig dårligt, virkelig dårligt ) - ;
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 22:55 #75
Jeg bor i Valby København. Det er da synd du har det dårligt, men alt håb for
dine data er jo ikke ude. Som skrevet, din HD ligger jo i en box, og følgelig
må den vel kunne tages ud?  Ja det er jo surt og man kan jo ikke tage højde for
alting, for så var man jo virkelig superexpert.
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 23:00 #76
det er sån en Packard Bell external Hard Drive, Sprint hedder den og er på 500 GB, den er så nærmest limet sammen ! Der sidder ingen skruer på den !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 23:01 #77
hvad med recover program, har nemlig også licens på sådan et !
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 23:13 #78
men lad os nu lige se, jeg startede igen og valgte manual, så nu går den virkelig i bund !
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 23:17 #79
Et recovery program skal vel kunne se partitionen? Jeg er ærlig talt lidt på r....
i denne situation. Prøv fra helgec side, at downloade Insert. Boot op på den, og
se, om du kan se din partition. Det er en Iso fil, som skal brændes til en bootfil.
Hvis du ikke ved hvordan, har jeg en recept tol nero express.
http://www.helgec.dk/insert.html#Overf%F8r+disk1+til+disk2
Avatar billede tiger_dk Mester
20. december 2007 - 23:28 #80
jeg må vel snakke med Helgec igen ! Nu lader jeg lige det her program køre natten over ! Sidst jeg snakkede med ham, havde jeg lidt problemer med Insert !
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2007 - 23:46 #81
Jeg ville ikke selv lade programmet køre natten over. Det drejer sig om en
lille fil på, så vidt jeg husker, 512kb. Det er jo ikke noget data recovery
program, men bare et partition tabel recovery program.
Det er en god ide at snakke med helgec, men vær nu lidt diplomatisk:) han gjore
jo faktisk meget for at hjælpe dig. Jeg forstår bare ikke hvordan pokker han kan
huske alle de tetaljer om dig. jeg har svært ved at huske hvad pokker de forskellige
lings, jeg deltager i, handler om, når jeg får en ny mail om emnet. jeg skal ofte
skimme emnet igennem for at huske det. Men det betyder også, at hvis en spørger
først giver respons efter 8 dage, eller mere, så gider jeg ikke læse det hele
igennem igen, men dropper det bare.
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 00:14 #82
jeg læste lige denne her guide igennem http://www.helgec.dk/lost%20partition.html det så da ud til at kunne lade sig gøre !

vil prøve i morgen !

Hvis det virker, så bliver jeg virkelig juplende glad !
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 00:16 #83
det lysende da lidt ( - :
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2007 - 00:27 #84
Så kan du forhåbentlig sove roligt. jeg skal tænde et lys for dig:)
Jeg er desværre selv en natteravn, håber at komme i seng før kl.4
men som jeg siger: jeg går altid tidligt i seng. Og kl.4 det er da tidligt:)
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 10:46 #85
nu er jeg igang med guiden !
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2007 - 14:27 #86
Så er jeg stået op, gik i seng kl 6. Ja det bliver jo spændende. Det vil jo
også være en triumf for helgec, hvis hans metode kan klare et USB problem,
når et ellers godt købe program ikke kan.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2007 - 14:58 #87
"jasveg" Hvis du ikke har gendannet den partition du slettede i aftes, hvad så med at prøve med TESTDISK nu ????
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2007 - 15:20 #88
Ja det kunne sådan set være interessant, men jeg har gendannet den. Men måske
senere. Lige nu skal jeg ud og købe en USB Sata box, fordi mit DVD drev fes af,
og jeg havde så kun et Sata DVD. Desværre har mit Asus bundkort kun 2 Sata stik,
(Det skidt) så jeg må tage min ene Sata harddisk ud, og lægge i en box.
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 16:37 #89
de ekstern disk der driller er en SATA 3.5" preformatted  USB 1.1/2.0 480Mbps Max disk fra Parkard Bell !
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 16:39 #90
du siger du have gendannet den, lad mig høre lad mig høre ! Er det partioen på USB disken vi snakker om ?
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 16:43 #91
helgec, sagde til mig, at han havde recover USB diske før, så det kan åbenbart godt lade sig gøre ! Det ville være direkte ginialt, at det kan lade sig gi sig !
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 16:59 #92
jeg er ved, at recover via helgec metode, det ser sku ud til at virke, det tager bare mega langtid,

Jahuuuuuuuuuu !!!!!
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2007 - 17:13 #93
Ja jeg har gendannet den, men ikke den oprindelige partition. Da processen var
færdig, stod partitionen i Diskhåndtering, bare som fri plads. Den kunne ikke ses
i Denne computer, og de data jeg havde lagt ind, kunne derfor heller ikke ses.
Så jeg har bare formateret den, så den står som ny. men det var jo ikke meningen.
Hvis helgec´s metode virker, må de ansætte ham hos Acronis. De har åbenbart noget
at lære, når de gælder om at gendanne partitions tabellen fra USB.
Men USB giver nu ofte problemer. Flere har her på E. fortalt, at Norton ghost ikke
kunne finde det image, som var lagt der.
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2007 - 17:19 #94
Ps. Næste gang du køber en USB HD, så gør ligesom jeg. Køb en almindelig
3,5 harddisk og en USB box til den. Så kan du altid, hvis der er problemer,
sætte den direkte til bundkortet. Og i bagklogskabens lys kan du nok se, at
havde du haft det system, var dit problem forlængst løst med Disk director.
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 17:31 #95
det der bliver gendannet, bliver åbenbart navngivet i tal !
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2007 - 17:53 #96
"jasveg" vil du være med på en test i aften så send mig en mail
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 18:33 #97
helgec, hvad har du lavet tidligere, siden du er kanon til det her arbejde ! Har du har arbejdet ved et sikkerhedsfirma eller hva ?
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2007 - 19:36 #98
helgec > ja vil gerne være med på en test i aften. Kender kun din net adresse,
ikke din mail adresse.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2007 - 19:46 #99
Der er et stort link til WEBMASTER på siden
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2007 - 20:07 #100
helgec >Det er måske ikke den rigtige side jeg er inde på? men jeg har sendt en
mail til dig, så får vi se.
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 20:54 #101
hvad er det for en test i skal igang med ?
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2007 - 21:31 #102
Vi tester om jeg kan lave en ny partitions tabel. Det kunne jeg fuld succes

helgec > jeg har for kort siden sendt dig en mail, men er usikker på om du fik den.
Hvis du ikke fik den, sender jeg den igen, fra webspeed.
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 21:33 #103
var det på en USB disk ?
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2007 - 21:37 #104
Ja det var på en USB disk. Den samme som igår. jeg fik alle data tilbage.
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 21:39 #105
lyder MEGET interresant, hvad gjorde du ?????
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 21:41 #106
hvordan var dataenes tilstand ?
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 21:45 #107
her tænker jeg f.eks på dokumenter !
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2007 - 21:47 #108
Jeg fik partitionen tilbage bare ved at bruge testdisk og bede den om at skrive
en ny partitions tabel. Mine data var intakte.
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 21:50 #109
du kunne åbne et dokument uden problemer eller afspille en musik fil eller video fil uden problemer, hvad med deres filnnave var det det samme ! F.eks navet på en billedefil julenmaden og mig

Hvor finder du Testdisk ?
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2007 - 21:59 #110
Ja der var ingen problemer. Jeg forstår ikke hvad du har gang i. Du skriver, at
du arbejder med helgec´s metode. Men når du gør det, hvordan kan du så spørge, hvor
man finder testdisk? Hvis du vil arbejde med helgec´s metode, må du virkelig læse,
hvad der står på siden
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 22:01 #111
Testdisk har jeg prøvet, jeg synes ikke rigtigt jeg kunne få det til at virke. Da du kørte USB disken, kom den meddelse også "No partiotion is bootable", da du trykkede på Analyser også skulle du trykke på Analyse igen, så søger den....
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 22:01 #112
ja, ved det også godt, doohhh, det er ved at være lidt sent !
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 22:03 #113
det har jeg virkelig også gjort, printet siden ud ! "No partiotion is bootable" kom det ! da du skulle til at Analyse...
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2007 - 22:12 #114
jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal sige. jeg fik meget hurtig min partition igen.
Prøv om helgec gider tale med dig igen. Det er ham, som virkelig kender det program.
jeg vil gerne hjælpe, men programmet er nyt for mig, og jeg er ikke computer ekspert.
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 22:15 #115
jeg har snakket med ham, jeg sender disken til ham i morgen !

Kan du huske, hvad der stod da du trykkede på Analyse ved disken ?
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 22:19 #116
han får dataene tilbage via et gratis program, han slår et betalingsprogram, det lidt af en sensation !
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2007 - 22:22 #117
Efter analyse trykkede jeg på enter og derefter safe.
Du dender din disk til helgec. Sikken en tålmodighed den mand har.
husk at sende ham noget kaffe.

helgec > er du gået i seng? har du fået min mail?
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 22:32 #118
det gør jeg skam også, han får også noget for det !
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 22:43 #119
hvor hurtig var den om at finde partionen, efter at du trykkede enter ? Og safe hvor kom den ind i billedet !

Det der "No partiotion is bootable" kom det da du trykke analyse første gang !
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2007 - 22:51 #120
Jeg fandt partitionen på 5-10 minutter.
"Det der "No partiotion is bootable" kom det da du trykke analyse første gang !" Nej.
Avatar billede tiger_dk Mester
21. december 2007 - 23:09 #121
ok, jeg må have gjort et eller andet forkert ! Sender den !
Avatar billede tiger_dk Mester
11. januar 2008 - 15:51 #122
Nu er det vist på tid at fået lukket og slukket her, jeg har fået disken tilbage ! Data er recoverede (det var det vigtigste) efter en "meget" lang proces, det var bare kanont ! Det er sku utrolgt hvad recover programer kan udføre, af mirakler !!

Jeg synes at Helgec skal have pointene, det er ham der har lavet det kæmpe stk. arbejde, der varede sku ca. 14 dage, det havde jeg slet ikke ikke min vildest fantasi regnet med.

Han fik disken d. 27 Dec. 07 og blev færdig 9 Jan. 08 ! Næsten 14 dage !!

Godt stykke arbejde ( - :
Avatar billede tiger_dk Mester
11. januar 2008 - 15:54 #123
lavet en fejl, her er pointene http://www.eksperten.dk/spm/814181 ! Sorry gik lidt for stærkt !!
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2008 - 15:55 #124
Be4tyder det at du er tilfreds og at jeg kan slette den backup som jeg har gemt??
Avatar billede tiger_dk Mester
11. januar 2008 - 16:15 #125
Vent lige, den er lige koblet til, du får det afvide her i weekenden !