Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2008 - 22:36 Der er 2 kommentarer

Kan ikke streame DR Live TV via trådløs Netgear router

Hej!

Jeg har problemer med at se DR Live TV (DR1 & DR2) på min bærbare computer. Jeg har forbindelse til nettet (2 MB forbindelse) via af trådløs Netgear router (WGR614 v2).

Når jeg klikker på DR1 eller DR2 linket i netplayeren, kommer beskeden "Opretter forbindelse til medie". Efter et stykke tid skifter den tilbage til "Klar", og der er sort skærm.

Jeg har ikke problemer med at se tidligere klip, fx. den seneste TV-avis eller klip fra DR update. Der er kun Live-TV som ikke kan vises.

Hvis jeg sætter mit lan-kabel direkte i computeren (dvs. ikke anvender trådløst internet), er der ingen problemer med at se Live TV, så det må være den trådløse forbindelse over Netgear routeren den er gal med.

Er der nogen som har en ide om hvad der kan være problemet? Er der en speciel instilling man skal anvende i WMP eller i router-opsætningen?

Hilsen
Erik
Avatar billede gurly Praktikant
06. januar 2008 - 01:17 #1
Du skal ikke anvende nogle specielle indstillinger i din router.
du kan prøve at åbne din stationære windows media player og gå ind i
"funktioner / indstillinger / netværk" og så afkrydse alle stream protokoller
så kan du også lige kigge ind i >
"funktioner / indstillinger / ydeevne" og så sætten den på en passende hastighed, eller automatisk.

men når du allerede har prøvet at have forbindelse / kunnet se det, så er det såmen nok ikke ovenstående der er problemet, jeg tror bare at det har været et tilfælde at du kunne uden rooteren men ikke med router.
har du prøvet mange gange ?
fordi at DR´s media player simpelthen virker lidt udulig ind i mellem, det er mere reglen end undtagelsen at den skaber sig / ikke får forbindelse, eller kommer med kryptiske fejl meddelser.

hvis du bliver træt af DR playeren, så kan du i stedet prøve at gå ind på
Aelling Online TV
http://www.aelling.lir.dk/public og så klikke på tv playeren midt på siden.
i tv playeren vælger du så kategorien "genneral tv"  det vil du finde DR kanalerne.
Det er meget sansynligt at det køre noget bedre c",)
Avatar billede gurly Praktikant
12. januar 2008 - 12:07 #2
du bør følge lidt med i de spørgsmål du stiller her !