Avatar billede moejensen Nybegynder
21. januar 2008 - 11:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjernadgang bag firewall

Jeg hjælper tit venner og bekendte med deres pc problemer, og er efterhånden blevet trært af at jeg ikke kan overtage deres skræm, grundet lukkede porte på deres firewall. Jeg ved at der findes programmer hvor man kan installere en master på din server, og så kan man sende et lille program til brugerne, så man kan fjernstyre dem via serveren, men jeg kan ikke huske hvad programmerne hedder.

Kan i hjælpe
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. januar 2008 - 12:19 #1
Det kunne være Hamachi der er meget let at bruge til den slags eller f.eks. Dameware. Du får lige lidt links
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. januar 2008 - 12:21 #2
Avatar billede a1a1 Novice
21. januar 2008 - 12:25 #3
netop? kan det være det du tænker på
http://www.netop.com/netop-1.htm ;o)

ellers kan man jo bruge rdp/terminalservice (indbygget i windows xp og frem (kan også fås til 2000))
Avatar billede moejensen Nybegynder
21. januar 2008 - 12:40 #4
Jeg kender ikke Log Me In, men det vil jeg lige kigge på.

til a1, husk at læst hele teksten :-) som nævnt skal det kunne køre centralt på min server, så brugerne ikke skal gøre andet end installere et lille program. Hvis jeg skulle anvende rdp, så ville de kræve port forward på deres router, og det har jeg desværre ikke mulighed for :-(
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2008 - 13:07 #5
UltraVNC er også en mulighed, hvor man heller ikke behøver at rode med routeren...
http://www.uvnc.com/index.html
http://www.uvnc.com/addons/index.html
Avatar billede moejensen Nybegynder
21. januar 2008 - 15:10 #6
kræver VNC ikke at brugeren har port 5800 åben og portforward til den maskine på indersiden der skal remotes? Eller er der lavet om i setuppet?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2008 - 17:37 #7
det er ikke nødvendigt når det er UltraVNC NAT2NAT
http://www.uvnc.com/addons/nat2nat.html
Avatar billede morkaj Nybegynder
05. marts 2009 - 07:00 #8
Hvad med noget teamviewer? Synes den er særdeles simpel at anvende og har fået edb-novicer med på den med det sammme.
http://www.teamviewer.com/da/download/index.aspx

MVHM
Avatar billede plasmon Nybegynder
07. marts 2009 - 16:42 #9
Jeg bruger selv logmein.com til at hjælpe mine venner, det virker super, uden de skal gøre noget ved firewall eller router. Det eneste tidspunkt der er problemer er bag proxy.
Dessuden er det gratis, hvilket er super.
Avatar billede morkaj Nybegynder
07. december 2015 - 15:48 #10
+
Avatar billede morkaj Nybegynder
07. december 2015 - 15:53 #11
+