Avatar billede petros Nybegynder
02. februar 2008 - 08:05 Der er 3 kommentarer

hvordan sletter man dll filer?

Jeg har fået en virus eller trøjan hest og den sidder på en dll fil i system32. Hvordan kan jeg sletter filen? Jeg har prøvet med AVG antivirus og med Avast antivirus men det hjelper ikke
Avatar billede gurly Praktikant
02. februar 2008 - 08:35 #1
Hvis jeg var dig, så ville jeg sætte spørgsmålet op i kategorien "virus"
Dem med stor forstand på virus abbonomere nemlig på denne kategori.
De vil så guide dig igennem en frans vask og strygning  c",)
02. februar 2008 - 10:03 #2
"...fransk vask og strygning ... - hermed bestilt *S*

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Avatar billede falster Ekspert
02. februar 2008 - 11:45 #3
Enig med de to øvrige. Hvis du er sikker på, at det er en uønsket dll (typisk i systemmappen) er det meget let at slette den ved at bruge en live-cd (et styresystem kørt fra en CD).

Jeg har stor nytte af Barts PE

http://www.nu2.nu/pebuilder/

De forskellige Linux-live CD'er (Ubuntu osv.) er også meget nyttige.

Men med en live CD man kan altså virkelig rode med filerne i pc'ens styresystem, så forsigtighed er vigtig.