Avatar billede grantra Nybegynder
06. februar 2008 - 14:48 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Playstation 3 + 3 bærbare computere

Hej eksperter

Sider med et lille problem med mit hjemmenetværk har 3 bærbare computere samt et styk playstation som jeg har anskaffet mig for nylig.

Min trådløse router er en linksys http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=168130

Har sat en kode på og kører med noget sikkerhed der hedder WPA2 fordi det sagde min kammerat jeg skulle.
Det funkede egentlig også udemærket indtil jeg fik min PS3, når den er tændt er det ligesom om alt andet netværk bliver cuttet messenger viser en fejl hvor den siger at kontaktoversigten ikke kan findes og efter lidt tid bliver man logget helt af nettet.
Samtidig fungerer nettet på PS3en heller ikke alt for godt, når jeg laver en test af forbindelsen skriver den at der er timeout til PLAYSTAYION@NETWORK og samtidig logger jeg af på alle maskiner
Overvejer at tråde forbindelsen til PS3en men det er en del meter kabel jeg skal have anskaffet ..
Avatar billede jokkejensen Novice
06. februar 2008 - 14:56 #1
Hep.

Gå ind i DHCP indstillingerne og konfigurer den manuelt.

Tildel den en frisk ip adresse uden for DHCP ranged på routeren.. ex 192.168.1.15

/J
Avatar billede grantra Nybegynder
06. februar 2008 - 15:08 #2
På PS3en går jeg ud fra ?
Avatar billede grantra Nybegynder
06. februar 2008 - 15:32 #4
http://gemdet.nu/i/42935unavngivet.jpg

Hvor i alverden skal jeg skrive de tal ind
MAC Adressen på min PS3 er 00:1D:0D:B4:32:60
Avatar billede olsen2001 Nybegynder
06. februar 2008 - 19:16 #5
det er i playstation menuen du angiver plastations ip. Under network settings/Internet connection settungs/ custom/ Wireless/ Manual. Så kan du indtate den ønskede adresse
Avatar billede olsen2001 Nybegynder
06. februar 2008 - 19:19 #6
men kan dog ikke se hvordan det sku løse dit problem..
Avatar billede grantra Nybegynder
06. februar 2008 - 20:25 #7
Okay nu har jeg fået det til at acceptere internet forbindelsen engang imellem ved at give PS3en en DMZ adresse en metode jeg fandt på det forum du linkede til.

Med engang imellem mener jeg jeg sætter det hele op og tester internet forbindelsen den giver mig en NAT 2 hvilket den også skal jeg jubler og åbner fifa 08 og åbner et online spil men så duer det ikke =/ går ud og netforbindelsen igen og nu melder den
Avatar billede grantra Nybegynder
06. februar 2008 - 20:28 #8
melder den så fejl ved PLAYSTAYION@NETWORK er rimelig irriterende. Den eneste fejlsikre metode jeg har fundet på nettet er at tilslutte med kabel, men så virker det wifi bare så meningsløst ..
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 09:27 #9
Olsen : der er rigtigt mange der har problemer med wifi i ps3'eren, fordi den tildeler en forkert dns server fra dhcp..

Sæt det manuelt op.

/J
Avatar billede grantra Nybegynder
07. februar 2008 - 09:39 #10
Tja må jeg jo gøre så føles bare så ærgeligt når der nu er en WiFi løsning i ps3en ..
Nå men tak for at prøve i det mindste smid et svar så får du dine point
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 09:41 #11
Nej tak, jeg vil ikke have dem hvis det ikke virker :)

Har du forsøgt at sætte det manuelt op ?

Brug

IP:192.168.1.15
SUBnet: 255.255.255.0
GW: 192.168.1.1

DNS 192.168.1.1 -> alternativt spørg din isp.

/JJ
Avatar billede grantra Nybegynder
07. februar 2008 - 09:49 #12
Skal indtaste både primær og sekundær DNS hvad skal jeg sætte dem til ?
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 09:51 #13
Bare primær.. hvilken router har du (så kan jeg lige verificere data er korrekte)

/JK
Avatar billede grantra Nybegynder
07. februar 2008 - 09:54 #14
Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G
Avatar billede grantra Nybegynder
07. februar 2008 - 09:59 #15
Når jeg gør det sådan får jeg Genneført ved "Hent IP adresse" og "Internetforbindelse" men får time out på forbindelsen til PLAYSTATION NETWORK
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 10:04 #16
Kan du browse normalt ?

/J
Avatar billede grantra Nybegynder
07. februar 2008 - 10:09 #17
Kunne jeg indtil jeg loggede på min bærbare igen.
Min bærbar bliver logget af nettet når jeg tester forbindelsen på PS3en
Avatar billede grantra Nybegynder
07. februar 2008 - 10:10 #18
DNS 1:  193.162.153.164
DNS 2:     194.239.134.83

Fandt de 2 værdier i Routerens setup, men når jeg taster det ind i PS3en giver det samme resultat
Avatar billede grantra Nybegynder
07. februar 2008 - 10:17 #19
Okay nu har jeg prøvet at ændre den DMZ værdi til en der ligger inden for DHCP server værdierne og så får jeg gennemført på forbindelsen fra PS3en men logger stadig af på min bærbar ..
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 10:31 #20
Du skal ikke køre DMZ på playstationen, den skal stå til 0.

Hvordan kan man egentligt fortælle den at den skal køre DMz?, der er vel ikke dhcp server i svinet ?

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 10:34 #21
Avatar billede grantra Nybegynder
07. februar 2008 - 10:35 #22
Sidder og roder på min router, men kan også være jeg har rodet for meget kan prøve at gå tilbage til standardindstillingerne på den.

Det DMZ var noget jeg fandt på det forum link du stak mig igår nogen havde fået det til at virke ved at bruge det og eftersom jeg ikke kunne greje nogle af de andre ting de skrev prøvede jeg det.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 10:41 #24
Sæt den til at være 15 igen.. som jeg beskrev tidligere..

Portforward så 5223-5223 both til -> 192.168.1.15
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 10:43 #25
hmm du skal vist have alle de porte til at pege på ps3'eren (192.168.1.15)

443, 5223, 3478-3479, 3658
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 10:44 #26
Men DMZ er noget du sætter på routeren ikke ? - og ikke ps3'eren ?..

Du kan DMZ'e fra router til PS3, men det er ikke anbefalelsværdigt.. Så åbner den bare alle portene..

/JJ
Avatar billede grantra Nybegynder
07. februar 2008 - 10:49 #27
Jep noget jeg satte på routeren men har også droppet det igen da det heller ikke virkede ..

Prøver lige det portforwarding der ..
Har resat min router nu så må vi se ..
Sætter sekundær DNS til 0.0.0.0 så eller hvad ?
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 10:53 #28
Ja eller bare den samme hvis den skal indtastes.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 10:53 #29
Hvilken isp har du... cybercity, tdc, ?
Avatar billede grantra Nybegynder
07. februar 2008 - 10:54 #30
TDC
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 11:08 #31
okay, men forsøg bare at benytte din gateway som dns server...

Ser det ud til at virke ?
Avatar billede grantra Nybegynder
07. februar 2008 - 11:12 #32
Okay nu funker det engang imellem igen, men altså stadig ikke permanent ..
Er da på 67% på min Warhawk download -.-

Logger stadig af min bærbar når jeg laver en test af forbindelse på PS3
Avatar billede grantra Nybegynder
07. februar 2008 - 11:15 #33
Okay nu gennemfører den "Hent Ip Adresse" "Internetforbindelse" "Playstation Network"
UPnP får "Ikke tilgængelig" og ved NAT type siger den fejl og skriver så En forbindelsesfejl er opstået (80130208) forsøger lige at søge på den fejlkode
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 11:25 #34
NAT er portforwarding... i routeren, prøv lige for en kort stund at sætte DMZ til ps3'eren og se om alt fungere så.

http://www.informatione.gmxhome.de/DDWRT/Standard/V23final/DMZ.html sæt den til 15
Avatar billede grantra Nybegynder
07. februar 2008 - 11:39 #35
Okay tror sq det funker nu
Satte det hele til 115 til sidst i stedet for og nu gennemfører den det hele og jeg er stadig på nettet på min bærbar ..
Skal til at på arbejde nu her, men skriver lige igen i aften hvis der er noget nyt i sagen, men lige pt ser det godt ud .. tak for hjælpen
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 11:49 #36
så lidt, glad for det virker. :)

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 11:50 #37
OBS: den der DMZ til 115 er ikke go i routeren, den peger bare ALLE portene og upnp hen til ps3'eren - og blokerer derfor for ex andet port afhængigt trafik, hvad du end måtte benytte af p2p, ftp og andet..
Avatar billede jokkejensen Novice
07. februar 2008 - 11:51 #38
Samtidigt er der nok snart en lille russisk slut with nuts der får hacket den ps3, så er det ikke heldigt hvis han har alle muligheder for at ramme din.

/JJ
Avatar billede skurggman Nybegynder
08. april 2009 - 21:09 #39
Jeg har det samme problem - kan ikke engang komme igennem selvom jeg bruger DMZ til min PS3 - har prøvet at forwarde alle porte, både fra min CyberCity router og min Linksys WRT54G router med dd-wrt.

Ingenting hjælper - kan det være fordi min IP ikke er offentlig? Burde den ikke være det som standard ved CC?