Avatar billede mjuk Nybegynder
12. marts 2008 - 15:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde harddisk under installition?

Jeg har prøvet at formatere og påny installere xp. Men når cden er indlæst og man har trykket "enter" skriver den den ikke kan finde harddisken?
Nogen ide og hvordan man løser det?
Eller kan man måske installere det på anden vis fx gennem en anden computer?
Avatar billede sherlock Nybegynder
12. marts 2008 - 15:17 #1
Har du sat den op til RAID ?
For så skal du nok tilføje en driver under opstarten.
Avatar billede nva Praktikant
12. marts 2008 - 15:17 #2
Det er sikkert en SATA-disk. Du skal enten bruge drivere eller måske kan du nøjes med at slå AHCI (noget i den stil) fra i BIOS.
Avatar billede mjuk Nybegynder
12. marts 2008 - 15:53 #3
Hvordan tilføjer jeg en driver?
Avatar billede nva Praktikant
13. marts 2008 - 08:56 #4
Såvidt jeg husker skal du på et tidspunkt trykke F6 for at tilføje en driver - læg mærke til hvilke muligheder du får i bunden af skærmen og ha' en driver klar på en CD eller floppy, hvis du har sådan en. Men det letteste er selvfølgelig, hvis du kan diable AHCI eller Native Sata (noget i den stil) i BIOS.
Avatar billede mjuk Nybegynder
17. marts 2008 - 12:18 #5
Jep det passede perfekt jeg fandt Native Sata inde i BIOS og diablede den.
Så har jeg bare lige et tillægs spørgsmål, hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede nva Praktikant
17. marts 2008 - 13:20 #6
Det kan du gøre nu, hvor jeg lægger et svar :)
Avatar billede mjuk Nybegynder
18. marts 2008 - 14:47 #7
perfekt, tak for hjælpen