Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 11:55 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Efficient SE5880 router fra TDC

Hej ..
Jeg har fået en router fra TDC, som hedder Efficient SE5880.
Nu sidder jeg og har en Dedicated server kørende i Counter Strike Source. Men andre kan ikke joine serveren? .. Og det er fordi min UDP port 27015 ikke er åben. Så valgte jeg at ringe til TDC, og de vil have 950,- for at konfigurer i min router. Mit store spørgsmål er så: Kan jeg ikke åbne den port uden at betale de 950kr til TDC? Der burde være andre måder.
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 11:58 #1
Er det en Erhvervforbindelse du sidder på ?

I så fald er der ingen lovlig tilgang til routerens konfiguration, hvis det er muligt og det ikke skaber problemer med virksomheden så kan man få den byttet til et ADSL modem og du kan der efter selv investere i en router som du har kontrol over selv.
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 12:01 #2
Ja, jeg har købt det via TDC Erhverv, men bruger det privat herhjemme.
Jeg har set andre åbne deres porte i andre forums, men kan ikke huske hvilke. Har prøvet at søge men kunne ikke finde det..
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 12:04 #3
Så skift den til en Router du selv køber og lever den tilbage til TDC. Jeg regner med at den blot fulgte med i Abb. da du oprettede ?

Er vi enige om at du så har et ADSL modem hængende ?

Sæt den router du køber op i henhold til IPbrevet
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 12:05 #4
hey _^

Nu har jeg også trådløst internet herhjemme. jeg har en D-Link DIR 635 router som er koblet til min Efficient SE5880 router. Jeg tror godt jeg kan konfigurer i min D-Link.

Jeg får nu mit internet via Efficient routeren, men kan jeg på en eller anden måde få det fra min D-Link trådløse router så jeg kan åbne dens porte?
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 12:18 #5
Prøv at se http://ljnet.dk/exp/824193/Tegning01.jpg

Din D-Links WAN interface skal blot være sat op i henhold til dit IPbrev. På denne måde fjerner du TDC's lukket router, men med mindre der er en grund til at den er der, skulle der ikke være nogen problemer i at gøre det.
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 12:49 #6
Det er der ..
Jeg deler Efficient routeren med 4 computere
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 12:54 #7
Er der andre løsninger? ..

Jeg har gjort sådan her:

Min pc -> D-link. - D-link -> Efficient -> Adsl-modem.

så min pc får ikke fra Efficient, men den får fra D-link routeren som får fra Efficient via en anden internet ledning.
Er min pc så stadig under Efficients control?
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 13:15 #8
Jeg har lige prøvet det du sagde leif, men det virker ikke ?

Har du ikke msn så kan vi skrives sammen der..
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 13:16 #9
og jeg har ogs en speedstream .. hva ska jeg gøre med den?
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 13:21 #10
Har du husket at sætte din D-Links WAN Interface op i henhold til IPbrevet ? Har du Statisk eller HCHP IP adresser ?

Dit Speadstream må være dit ADSL modem du henviser til.
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 13:21 #11
Ja, det er stadig underlagt Efficients da den sidder nærmest TDC
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 13:47 #12
Hvad er WAN og IPbrev. Og hvad er Statisk eller HCHP Ip adresse?

Kan du ikke hjælpe mig med det
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 13:57 #13
Hey

Min statiske ip adresse for Efficient routeren er: 192.168.0.137
og min statiske ip adresse for D-Link routeren er: 192.168.1.137

fandt det på http://www.portforward.com/networking/static-xp.htm

kan du hjælpe mig nu? :)
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 14:10 #14
IPBrev = Et brev du modtog da forbindelsen blev oprettet
WAN = Det Interface på din router hvor Kablet fra ADSL modemmet skal sidde
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 14:16 #15
IPBrevet ved jeg ikke hvor er.
Men jeg har ikke adsl i min router?

Jeg har en lille box hvor der står Line Phone ADSL
I den er der kun to ledninger, en i Line og en i ADSL. altså ik nogle i phone.
Line kommer fra en stikkontakt i væggen og ADSL er en ledning hvor den ene ende er i den lille box og den anden ende er i min Speedstream.
I min Speedstream er der en ledning til strøm, en Ethernet ledning og en ADSL ledning. ^^ den der kommer fra den lille box. Min Ethernet ledning går til min D-Link router, hvor der er et sted til den hvor der står Internet på. På min D-Link er der en strøm kabel, en Internet port ^^, en usb indgang og 4 porte.

Er det forkert?
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 14:18 #16
Jeg har lige set en til giga stor box. på den står der ISDN Ntab. der er et TDC logo på den også.
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 14:22 #17
jeg ved ikke om det er IPBrev men jeg har en Følgeseddel til da jeg fik min Efficient. Der er Kundenr, Odrenr, TSU nr, deres ref, leverance nr på den.

Navnet er 321068V SPEEDSTREAM 5100 I/BRIDGE-TDC hvis det skulle hjælpe
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 14:24 #18
Hvor gammel er forbindelsen ?
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 14:29 #19
Gammel?

Min D-Link har jeg købt inden for ½-1 år.. tror kun der er gået et halvt.
Den store ISDN N-tab har jeg haft i lang tid, men der er en ledning fra den som ik går til nogen. Min efficient fik jeg vel ca for 1 år siden? Speedstreamen fik jeg sammen med den tror jeg nok ..

Men jeg tror ikke det har noget med det at gøre for min søster kan godt komme på fra sin bærbar (trådløst internet)

Please hjæææælp
Avatar billede justrace Novice
18. marts 2008 - 14:34 #20
Så brug hendes pc, gå på nettet, skriv myip.dk i InternetExplorer, og så har du din ip.
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 14:41 #21
Hvad skal jeg med min IP ? ..
Det er ik det der er problemeet

Problemet er at jeg ikke kan komme på nettet via min D-Link DIR635
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 14:43 #22
Din DIR635 hvad er den sat til ?

Du skal bruge din Externe IP hvis du har statisk IP adresse fra TDC. Så længe du har Efficient tættets på TDC kommer folk IKKE til at kunne forbinde til din server udefra
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 14:51 #23
Det er min externe ip .. hvad skal jeg med den? 87.51.68.26
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 14:58 #24
Det ser ud som om den er DHCP tildelt.

Du har idag et kabel som går mellem Speedstream og Efficient ? Det kabel tager du ud af Efficient og over i DIR635, slukker alt udstyr i 4 timer og tænder det igen så skulle din DIR635 gerne modtage en IPadresse fra TDC og du vil kunne komme på nettet.
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 15:01 #25
Ja en Ethernet ledning .. kan det passe?

Omg 4 timer? ..
Avatar billede justrace Novice
18. marts 2008 - 15:08 #26
Har talt med tdc, det tager minimum 5 kvarter.
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 15:08 #27
Hm. så må jeg komme igang ..
opretter du lige et svar så du kan få dine points inden jeg skifter router?
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 15:10 #28
leif får point'ne da han har hjulpet mig mest. Sry Justrace
Avatar billede justrace Novice
18. marts 2008 - 15:12 #29
Du skal bare pille stikket ud af speedstream-modemet. Når tiden er gået sætter du din d-link til hvor din efficient sad. Så burde det hele køre igen, men helt uden efficient'en.
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 15:15 #30
Slukker bare det hele .. så er der ingen grund til at pille noget ud af speedstreamen
Avatar billede justrace Novice
18. marts 2008 - 15:15 #31
Det er ligyldigt, jeg havde sagt nej tak alligevel. Så slipper jeg også for at udfylde alle de felter på selvangivelsen. :)
Avatar billede justrace Novice
18. marts 2008 - 15:17 #32
Du skal jo fjerne efficient routeren inden du starter op igen, ellers er det forfra med ventetid.
Avatar billede 0zumg Nybegynder
18. marts 2008 - 17:30 #33
Det virker nu .! tak allesammen
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 17:43 #34
Til tjeneste og velkommen på Eksperten

En god lille ting at læse www.expfaq.dk
Avatar billede justrace Novice
18. marts 2008 - 17:54 #35
:) Hej leif.