Avatar billede krusnof Nybegynder
21. marts 2008 - 18:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Online billeddatabase

Hey alle,

Jeg håber at dette er det rette sted at spørge.
Jeg kender et stort firma som gerne vil have lavet en online billeddatabase, som skal have have nogle smarte funktioner. Der skal være nem upload for udvalgte brugere (generel stærk brugerkontrol), nem keywording (auto, preset, i upload etc.), evt. mulighed for forskellige størrelser af billeder (lidt ala Flickr's funktion), mulighed for at sende en "invitation" til journalister så de kan downloade et billede i en bestemt tidsramme med et auto genereret user/pass osv.

Der er altså en del funktioner og arbejde som skal laves. Jeg ved ikke om det allerede eksisterer til køb lige nu og her, eller om det skal speciel laves til firmaet.
I hvert fald har de brug for det, og gerne snart - så jeg håber at I kan henvise til nogle professionelle firmaer med løsninger som dækker deres behov.

På forhånd mange tak og håber på svar snart.

Kristian
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. marts 2008 - 18:28 #1
Hvis du kan nævne lidt mere om budget er det nemmere at henvise til virksomheder, skal det løses for 60 doller eller 20.000 kroner.
Avatar billede krusnof Nybegynder
21. marts 2008 - 18:35 #2
Jeg kender ikke til budgetten pt., men da det skal være meget gennemført og med support etc, så er det nok ikke 60 dollar - nok nærmere de 20.000. Men vi vil jo alle gerne spare penge ikke!? ;-)
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. marts 2008 - 18:36 #3
Det vil man jo ofte gerne, men hvis du kan smide en kravsp. eller i hvert fald en lisre over hvad systemet skal kunne, så er det nok nemmere at finde et system der muligvis passer til jer.
Avatar billede krusnof Nybegynder
21. marts 2008 - 18:40 #4
Det forstår jeg godt, men har ikke mere info end det ovenstående ang. krav. Jeg vil bare formidle kontakten videre til firmaet, så begge kan få gavn af dette. Beklager, men kan ikke komme med mere pt., så jeg håber at du/I stadig kan hjælpe.
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. marts 2008 - 18:45 #5
Nej, det er ret begrænset :)  Men du er velkommen til at smide en mail til mig, vi har bygget en større billeddatabase til blandt andet Bo grønt, div. byggemarkeder og andre planteskoler - palle.svendsen (at) gmail.com
Avatar billede krusnof Nybegynder
21. marts 2008 - 19:41 #6
Er det noget man kan se lidt eksempel på? Det lyder nemlig meget interessant.
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. marts 2008 - 22:03 #7
De løsninger er lavet specielt til disse virksomheder og derfor kan man desværre ikke vise dem, da de ofte ligger internt i deres system.

Hvis I er interesseret, så kan vi lave et møde - der kan vi vise yderligere om disse systemer.
Avatar billede krusnof Nybegynder
24. maj 2010 - 20:57 #8
Blev aldrig til noget, tak ellers
Avatar billede repsej22 Nybegynder
12. august 2014 - 00:04 #9
Alt dette kan du gøre med http://filecamp.com/da/
Vi bruger det selv som en online billeddatabase til alle vores firmas billeder, logoer, brochurer osv.
• Man kan nemt oprette nye brugere og kun give dem adgang til de mapper de skal se.
• Du kan downloade billeder i de opløsninger du skal bruge dem i.

Du kan prøve det gratis fra deres hjemmeside: filecamp.com