Avatar billede l-tyk-l Nybegynder
05. april 2008 - 15:34 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan krypterer man et trådløst netværk?

Hej alle

Jeg har lige sat min kærestes trådløse netværk op men nu vil jeg gerne krypetere det.
Så ville jeg spørge om der er nogen der ikke kunne skrive en guide hvordan man lige gør det for lige i det er jeg helt færdig for kan ikke lige finde ud af det. Håber der er nogle der kan hjælpe mif på forhånd mange tak :)
Avatar billede jokerper Nybegynder
05. april 2008 - 16:44 #1
enten vælger du wep eller wpa som er det bedste.

Så laver du en nøgle med hex-tal a-f på enten 13 eller 26 tegn alt efter hvor stærk krypt.

indsætter det via din router og hæjreklikker på dit netkort og indsætter krypt.

Sådan nogenlunde en start.
Avatar billede jokerper Nybegynder
05. april 2008 - 16:45 #2
Ellers kan du starte med at skrive hvilken router du har?
Avatar billede l-tyk-l Nybegynder
05. april 2008 - 17:56 #3
Altså hvor skal jeg sådan gå hen men det er en d-link kan ikke huske det præcise nummer. Men skal man ind i opsætningen af selve routeren og vælge det der?
Avatar billede wolfcas Nybegynder
05. april 2008 - 18:45 #4
ja det skal du... lidt lettere hvis du finder ud af hvad det er for en.
Avatar billede l-tyk-l Nybegynder
05. april 2008 - 19:03 #5
Okay men så jeg skal selve logge ind på det link der står i brugsanvisningen... hm okay jeg kan godt finde ud af hvad det er for en og skrive det. Har lige fundet ud af det er en d-link DWL-G700AP.
Avatar billede jokerper Nybegynder
05. april 2008 - 21:54 #6
http://192.168.0.1 er formentligt adgangen - brugernavn admin og ingen password. Så er du inde på routeren.

Så følg proceduren jeg beskrev tidligere, se hvor langt du kan komme med det, i første omgang.
Avatar billede l-tyk-l Nybegynder
06. april 2008 - 11:30 #7
Når jeg selve er inde i routeren kommer der jo alle mulige menuer jeg må nok indrømme jeg forstår ikke lige så meget af hvad du skrev i starten for jeg ved ikke hvad jeg skal gå ind i derinde.. Så jeg kan ikke lige rigtig komme så meget videre lige nu.. :/
Avatar billede l-tyk-l Nybegynder
06. april 2008 - 12:04 #8
Det er vidst også et andet problem.. når jeg er logget ind der så er det ikke inde på den tråløse router men på d-link switch som har navnet "DI-604". Men jeg skal jo være logget ind på routeren, kan du muligvis hjælpe mig med det problem.?
Avatar billede l-tyk-l Nybegynder
06. april 2008 - 12:12 #9
Det kan sku godt være det er lidt dumt det her men når man krypterer det er det så ikke at sætte kode på nettet?
Avatar billede l-tyk-l Nybegynder
06. april 2008 - 12:51 #10
Men jeg fik det til at funke nu ved at rode lidt med det så mange tak for hjælpen det må være dig jokerper som får point:)