Avatar billede martin_moth Mester
13. april 2008 - 09:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Alt for stor font i windows

Hej

Jeg har pillet ved en eller anden indstilling, så mine fonte er kæmpe store - win XP.

Højreklikker jeg på skrivebord, vælger display properties, Appearance, så står fontstørrelse til normal.

Nogen der har et bud på hvor man så kan ændre det - synes heller ikke jeg kan finde noget under hjælp til handicappede...
Avatar billede nopsen Ekspert
13. april 2008 - 09:42 #1
så er det sikkert en af de andre 2 muligheder, beskrevet her

http://blogs.chron.com/helpline/archives/2005/12/font_size_is_to.html
13. april 2008 - 11:12 #2
... er det kun i visse sider under i IE ?

Hold [CTRL] tasten og brug rullen på musen...
Avatar billede martin_moth Mester
13. april 2008 - 12:54 #3
det er ikke i ie, det er font på ikoner på skrivebord, font på programmer (File, Edit og hvad der ellers er af menuer i div. programmer)

Selve fonten fx. i ie er OK
Avatar billede martin_moth Mester
13. april 2008 - 13:44 #4
nopsen - det var desværre ikke det. Gad vide hvordan i alverden, de er blevet så store...
13. april 2008 - 15:37 #5
... kontrolpanel - Skærm - Egensbaber for skærm - Fanen [Udseene] - Skriftstørrelse: normal...

Eller nogle af de andre punkter i samme menu ?
Avatar billede martin_moth Mester
14. april 2008 - 05:55 #6
jf. 2. afsnit i mit spørgsmål, står den allerede til normal ;o) Øv

Tror måske det kan være et sted under nVidea Control Panel jeg kan ændre alverdens ting, men synes jeg har været hele møllen igennem.

Nå - jeg må bare lede endnu mer :o(
Avatar billede nopsen Ekspert
01. november 2008 - 08:07 #7
hov du kom til at give mig point, jeg har ikke løst dit problem, så smid lige et svar her, så du kan få dem retur :)

http://www.eksperten.dk/spm/851165
Avatar billede martin_moth Mester
01. november 2008 - 11:03 #8
du får dem for forsøget... :o)

Jeg ghostede maskinen, og alt var normalt igen