Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 17:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Downgrade fra Vista til XP

Hej!

Jeg har købt mig en HP Pavilion DV9000 Notebook. Jeg har fået Vista med, men syntes at det er (meget) dårligt. Jeg har XP liggende, så har valgt at downgrade. Jeg er bare usikker på det med driverne. Hvad for nogle drivere skal jeg have fat i?

Jeg mener at der skal: Grafik, Lyd, Touchpad og Trådløst net. Andre? Og hvis I ved hvor jeg kan få fat i det henne, må I meget gerne vedhæfte et link.

Her er mine specs:
AMD 1,9 GHz Dual
Nvidia GeForce 8400M GS
Conexant High Definition Audio
2048 GB RAM

Mit touchpad er fra Synaptics.

Kan man få lidt hjælp? :P
Avatar billede haverslev Novice
14. april 2008 - 18:06 #1
Du skal hente driverne fra HP`s hjemmeside (hvis de findes til XP)
Men din pc mår hedde noget andet en blot DV9000 - se efter model betegelsen og skriv den herind
Avatar billede montago Praktikant
14. april 2008 - 18:06 #2
det burde være muligt at gå ind på HP og finde computeren, og derved få driverne til komponenterne (eller navnene)

Alternativet er at finde ud af hvilket netkort som sidder i - så du er 100% sikker på at få internet bagefter...

så kan du gå ind på DriversHQ og betale 25$ for et program som automatisk finder alle drivere til din computer...
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 18:48 #4
Jeg har fundet ud af at mit præcise nummer er DV9644EO. Jeg har fundet denne side inden på HP's hjemmeside:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&cc=us&dlc=en&product=3642355&lang=en#
Men den skriver ikke noget om lyd og grafik, og jeg vil da sige at det er noget af det vigtigste?
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 19:13 #6
Jeg takker mange gange, men jeg er en kæmpe newbie... Jeg kan ikke finde ud af hvordan man søger efter de pakker :(
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 19:16 #7
Jeg klager for tidligt :)
Har fundet ud af det... Jeg downgrader, og ser om alting virker :)
I morgen...
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2008 - 16:51 #8
Jeg får beskeden "You have not the right hardware, for this software to install" ved både grafik og lyd driveren.. De andre er installeret korrekt. Hvad kan det skyldes? Og hvordan fikser jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2008 - 16:58 #9
Nej... Skrev forkert.. Den sagde: "The NVIDIA setup program could not locate any drivers that are compitable with your current Hardware. Setup will now exit". Men jeg downloadede det rigtige!
Avatar billede haverslev Novice
15. april 2008 - 20:15 #10
Har du installeret chipset driveren og derefter lyd ?
http://www.nvidia.com/object/nforce_520_winxp2k_12.15.html

Prøv at ga på Nvidia og lad den "automatisk finde driver" Option 2:
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2008 - 20:27 #11
Nu er det ikke lyden der er problem mere. Windows fandt selv lyd driveren. Nu er det grafik kortet der er noget galt med..
Avatar billede haverslev Novice
15. april 2008 - 21:07 #12
Har du prøvet at gå på Nvidia og lad den "automatisk finde driver" Option 2:
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Ellers grafikdriver her:
http://drivers.softpedia.com/get/GRAPHICS-BOARD/NVIDIA/NVIDIA-ForceWare-GeFirce-Go-10134-WHQL.shtml
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2008 - 10:22 #13
Jeg sidder i skolen lige nu. Jeg downloader driveren, når jeg kommer hjem og chekker så om den virker. Jeg acceptere derefter dit svar.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2008 - 19:32 #14
Jeg har fået det hele til at virke :) Takker!