Avatar billede Slettet bruger
18. april 2008 - 18:46 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Konvertere WMA-filer til MP3

Har downloadet musik (WMA-filer) fra TDC´s PLAY. Hvordan konverterer jeg til MP3?
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2008 - 18:51 #1
Du kan bruge det her program: http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Audio/Audio-Convertors/Free-Mp3-Wma-Converter.shtml - Det skulle være ret godt til at konverterer fra WMA til MP3.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. april 2008 - 19:46 #2
Jeg tvivler meget på du kan konvertere musik du har hentet fra TDC´s PLAY.
De er kopi-sikret.  :-)

Men du kan optage fra dit lydkort med Audiograbber: http://www.pcworld.dk/download/35/1224
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2008 - 20:19 #3
Kaloer: der er vist noget om det vejmand siger  ;-(
Vejmand: har downloaded Audiograbber, men det er dælme noget langhåret noget for en IT-novice som jeg. Kan du evt. kort skitsere en fremgangsmåde?
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2008 - 20:57 #4
Okay. Jeg havde det også i tankerne.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. april 2008 - 22:46 #5
Åbn Audiograbber
Klik på ikonet "Indstil"
Vælg hvilken mappe du vil gemme dine filer i.
Klik ok
Flueben ved ikonet "MP3"
Klik på "Filer"
Indspil via lydkortindgang
Klik "Optag"
Afspil dine TDC filer i f.eks. Windows Media Player

Nu ligger der MP3 filer i den mappe du valgte at gemme i.

Det skal lige siges, at jeg har problemer med at optage direkte til MP3, så jeg har ikke flueben ved MP3 ikonet.
Så optager den i stedet til Wav filer, dem kan man så konvertere til MP3 bagefter.

Det er en langsommelig proces, især hvis du har mange numre, men det virker.
Der er selvfølgelig også et kvalitets-tab, men til mit brug er det okay.
Avatar billede gurly Praktikant
19. april 2008 - 00:12 #6
Du burde kunne bruge "Tunebite" den virker ved at den får windows media player til at afspille de DRM beskyttede numre, samtidig recorder den så numrene digitalt fra dit lydkort, og den ripper så også oplysninger fra ID3 tags og overføre til den nye fil, og kan også navngive de nye filer ud fra oplysningerne i ID3 tags, sådan at du får nogle lidt bedre filnavne, end de play filer har når du downloader dem.
Og du kan vælge mange filer på en gang, den gør så alt arbejdet for dig.
http://tunebite.com/en/remove_drm/
Jeg ved den virker på "normale DRM beskyttede filer"
om den virker på filer fra play skal jeg ikke kunne sige.
Avatar billede gurly Praktikant
19. april 2008 - 00:18 #7
PS, den koster omkring 140 kr, men du kan afprøve den gratis, så får du bare kun 60 sekunder af en sang. husk at gennemgå alle indstillinger i programmet grundigt,
vælg digital hispeed dupping, da det muligvis er nødvendigt for at den gør det digitalt.
Avatar billede gurly Praktikant
22. april 2008 - 21:55 #8
virkede det ?
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 22:45 #9
rygende travlt - har ikke haft tid til at afprøve
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2008 - 16:57 #10
ser ud som om det kan bruges - lidt omstændeligt, men gratis  ;-)
tak for hjælpen!
Avatar billede vejmand Juniormester
25. april 2008 - 18:45 #11
Hvilken løsning brugte du?  :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2008 - 20:16 #12
Hold da kæft mand! Jeg har givet point til den forkerte. Jeg brugte Autograbber. Hvad gør vi? Opretter et nyt spørgsmål. Beklager ...
Avatar billede gurly Praktikant
27. april 2008 - 13:47 #13
Du afprøvede ikke den gratis trial fra Tunebite ?
det var rart at vide om den rent faktisk kan klare filer fra Play
da den jo netop ikke er omstendig, og gør hele arbejdet for en.

Vejmand kan få sine point her >
http://www.eksperten.dk/spm/829367
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 18:54 #14
ok - tak for tippet. må prøve tunebite og vender tilbage ...
meget fair og god sportsånd at formidle point til vejmand
Avatar billede vejmand Juniormester
28. april 2008 - 07:54 #15
Jeg har nu købt Tunebite (19,90 EUR) og det virker bare perfekt!
Meget lettere end mit forslag.  :-)
Avatar billede Beach Mester
28. april 2008 - 19:42 #16
Vejmand-> Kan den "fikse" filerne fra TDC?

//Beach
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2008 - 19:59 #17
Under installationen fortælleren dialogboks mig at Microsoft af en eller anden grund kraftigt anbefaler mig at afbryde installationen - hvordan skal jeg tolke det?
Avatar billede gurly Praktikant
28. april 2008 - 22:36 #18
jaa, klart microsoft ikke bryder sig om den, hæ hæ
der er intet farligt ved den i hvert fal c",)
Avatar billede vejmand Juniormester
29. april 2008 - 00:35 #19
beach >> Ja, den kan også fikse play-filer

carstenprimdahl >> Jeg installerede alligevel, og det gav ingen problemer.
Avatar billede gurly Praktikant
29. april 2008 - 22:20 #20
Hæ hvor fedt,jeg bliver jo misundelig, jeg har tunebite, men er ikke TDC kunde  :-(
Avatar billede Beach Mester
01. maj 2008 - 04:56 #21
Vejmand-> Det må lige testes.... Hvis lydkvaliteten ellers er i top (læs: at jeg ikke kan høre forskel) så må jeg jo eje:-))

Gurly-> Har allerede hentet flere GB rigtig fedt musik ned der på albums i alm. indkøbspris fra en pladebiks ville løbe op iover 5.000,-

Flere albums ville jeg nok aldrig gå i en butik og købe, men når nu man bare kan hente det hele ned "lovligt" så... Tja, min musiksamling og smag er udvidet betragteligt *S*

//Beach
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2008 - 10:31 #22
Har købt Tunebite og det spiller jo bare (lille ordleg, hvis nogen lige bemærkede det  ;-)
Så er det med at få downloadet inden TDC opdager det ...
Mange tak for gode input
Avatar billede gurly Praktikant
02. maj 2008 - 14:34 #23
Ja man skulle mene at det hurtigt bliver et meget stort problem for TDC
så jeg tror at du har ret c",)
Avatar billede peterfloee Nybegynder
02. februar 2010 - 20:37 #24
Jeg fandt en guide som jeg benyttede mig af:
http://tdcplay.blogspot.com/

Så nu er musikken "sluppet løs", som de selv siger :D
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2010 - 21:16 #25
tak for tippet, men tunebite er stadig suveræn  ;-)
Avatar billede KurtOA Praktikant
25. februar 2010 - 10:02 #26
Løsning omkring kopisikring af filer købt på nettet:

Når jeg har købt musik på nettet, har de ofte drillet med ikke at ville kopieres til min mp3afspiller. Det har jeg løst på følgende vis:
1) brænd en cd med musikken (vha Mediaplayer)
2) rip den tilbage på harddisken med fx mediaplyer

Det giver i mine ører et meget bedre resultat end Audiograbber, og er ikke så bøvlet. På denne måde "glemmer" musikfilen "kopisikringen" så den let kan bruges på ALLE mp3afspillere eller afspilles på mobilradioen fra fx en USBkey.