Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
30. april 2008 - 10:55 Der er 13 kommentarer

Word / Outlook 2007 - stort bogstav efter punktum

Jeg har installeret Office 2007 på dansk. Når jeg skriver en e-amil i Outlook (med Word som editor), så startes der med stort bogstav efter punktum fx 1. Maj.

Hvor slår man det fra?
Avatar billede lwi Nybegynder
30. april 2008 - 11:24 #1
Under Tools autocorrect options
Avatar billede lx2ba Novice
30. april 2008 - 16:02 #2
I Outlook2007:
Funktioner > Indstillinger > Faneblad: Stavekontrol > Knap: Stavekontrol og Autokorrektur >Knap: Indstillinger for Autokorrektur
- Under det første faneblad kan du selv lave undtagelser; men det er nok noget, som du er nødt til at prøve dig lidt frem med.
Hilsen
Birger
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
30. april 2008 - 20:47 #3
der
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
30. april 2008 - 20:50 #4
Der er ikke noget, der hedder tools i Word 2007
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
30. april 2008 - 20:53 #5
-> lx2ba
Når jeg klikker på "undtagelser", så har jeg ingen mulighed for at tilføje nye regler. Knappen er "grå". Jeg har prøvet alle 3 faner, og ja jeg prøvede der, FØR jeg skrev.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. april 2008 - 20:58 #6
Avatar billede daphne Novice
09. juni 2008 - 17:22 #7
Er selv overgået til Word 2007, og har selv haft problemer med at finde frem til, hvor autokorrekturen forefindes henne af i verden.

Nu har jeg så funder ud af følgende, hvor du kan ændre det:

Gå op og vælg fanen 'Gennemse', og vælg punktet ude til venstre, hvor der står 'Stave og grammatikkontrol'..

Herunder vælger du 'indstillinger' nederst til venstre.

- og så trykker du på indstillinger for autokorrektur.. herunder er der en del faner, hvor du kan finde det, du søger og få det rettet.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
09. juni 2008 - 19:19 #8
Desværre giver de foreslåede muligheder ikke præcis den funktion, jeg ønsker. Jeg vil gerne have, at Outlook og Word automatisk starter med stort bogstav ved ny sætning, og det er normalt efter punktum. Modsat vil jeg ikke have, at der skrives med stort efter fx 1., 2. osv.

Jeg har været inde under "instillinger for autokorrektur" og hvis jeg fjerne flueben i "første bogstav i sætninger med stort", så starter den slet ikke med stort bogstav efter punktum.

Jeg har under "undtagelser" forsøgt at indtaste 1. 2. osv. men det har jeg ikke mulighed for.

Jeg har kigget i en Word 2003, og der har jeg ingen problemer. Heller ikke selv om der er flueben i "første bogstav i sætninger med stort"

Der må være en fejl i Office 2007, men der er vel lange udsigter for at få den rettet?

mvh
Jørgen
Avatar billede daphne Novice
09. juni 2008 - 20:06 #9
Så er det måske i virkeligheden Microsoft, du skal have fat i.. for hvis ikke de bliver informeret om denne fejl, så kan de jo heller ikke udbedre den.

Mvh.
Gitte Daphne
Avatar billede jaaz Nybegynder
13. juni 2008 - 00:10 #10
Windows' Regional Settings bestemmer bl.a. hvordan datoer bliver vist i div. applikationer - herunder MS Office, og altså også Word.
Hvis dine Regional Settings er sat til engelsk eller amerikansk, kan dette være en årsag til at du får vist engelsk datoformat med stort begyndelsesbogstav i måneden.
Avatar billede jaaz Nybegynder
13. juni 2008 - 13:39 #11
Gå i Windows' kontrolpanel (evt. Start/Control Panel/Regional and Language Options - jeg kan ikke huske hvad det hedder på dansk).

I første skærmbillede (Regional Options/Standards and Formats) skal du vælge "Danish"

Prøv at se om ikke det hjælper...
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 03:14 #12
Er problemet løst?
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
28. september 2008 - 11:03 #13
jeg har tjekket regionale settings og de står til dansk. Problemet er stadig ikke løst, men det bliver det ved fra Microsofts side en dag.