Avatar billede oliver-4130 Nybegynder
28. maj 2008 - 21:20 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Blokere hjemmesider

Hej :)

Jeg har inden for de seneste par uger gerne ville have blokeret nogle websider. Der er dog opstået et problem i mellemtiden, da det ikke virker helt optimalt. Jeg ved på nuværende tidspunkt, at man kan bruge:

Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Indhold osv. Ved at bruge denne blokeringsfunktion, skal man skrive koden på hver en side, man går ind på. Kan det fjernes?

Ellers kan man jo også bruge:
Denne computer -> Harddisk (:C) -> WINDOWS -> System32 -> drivers -> host -> etc, hvor man nederst i dokumentet kan skrives de pågældende hjemmesiders IP, så de blokeres, hvilket for mit vedkommende desværre ikke virker optimalt.

Derfor er mit spørgsmål: Er det muligt at ændre enkelte ting, så det virker optimalt, eller bliver man nødt til at bruge nogle programmer til blokeringen?
Avatar billede zagger Juniormester
28. maj 2008 - 22:48 #1
Hvis du bruger en router kan den sikkert også blokere for bestemte adresser. Ellers kan du prøve med Any Weblock. http://nemli.dk/hent.php?navn=Any%20Weblock
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
28. maj 2008 - 23:02 #2
hvad med Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> sikkerhed -> tilføj siderne til usikre websteder
så bliver de blokeret uden nogen advarsler (nyttigt til at holde uønskede reklamer væk fra hjemmesider)
Avatar billede oliver-4130 Nybegynder
29. maj 2008 - 14:56 #3
Det har jeg også forsøgt Cool m f, og det virker til dels også, men man kan stadig komme ind på hjemmesiderne... Jeg vil have blokeret fuldstændig adgang, hvis det er muligt på en måde... :)

Jeg vil dog også gerne vide, hvordan man lukker sine egne tråde og giver point til personerne, der besvarer ens spørgsmål, så det går direkte efter bogen...
Avatar billede vejmand Juniormester
29. maj 2008 - 15:06 #4
Sådan lukker du dine spørgsmål:
Hvis du har fået et tilfredsstillende svar, lagt som "Svar":
Markér navnet i boksen nederst til venstre på den/dem som har hjulpet, og klik på "Accepter"

Hvis du har fået et tilfredsstillende svar, lagt som "Kommentar":
Be om et "Svar" fra den/dem som har hjulpet og følg frengangsmåden herover.

Hvis du ikke har fået et tilfredsstillende svar, og spørgsmålet er "dødt", sender du selv et "Svar" som du efterfølgende accepterer.

Hvis du selv har løst problemet, sender du også selv et "Svar" som du efterfølgende accepterer. Her er det en god ting at skrive løsningen, så andre efterfølgende kan have glæde af svaret.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. maj 2008 - 23:26 #5
fuldstændig blokering er kun mulig hvis maskinen kun skal kunne komme på nogle få bestemte sider

tag f.eks arto.dk de har RIGTIG mange navne der skal blokeres hvis du ikke vil have at maskinen skal kunne tilgå den side, men det hjælper jo en del hvis man blokerer for deres ip adresser også

men hvilken side er det at du ønsker at blokere for
Avatar billede oliver-4130 Nybegynder
01. juni 2008 - 19:12 #6
Det er en masse forskellige hjemmesider, jeg ønsker blokeret. Jeg ved, at man kan bruge ,,kommandoprompt" til at finde en hjemmesides IP, som man vel den vej igennem også kan blokere?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. juni 2008 - 21:40 #7
jeps, det nemmeste er at blokere ip adressen i hosts filen (medmindre du har en firewall på maskinen, så er det meget bedre at blokere i den)

problemet er at der er nogen sider der har mange forskellige ipadresser til den samme side, prøv f.eks at pinge google.dk
første gang fik jeg 216.239.59.104
anden gang fik jeg 72.14.221.104
og tredie gang blev det til 66.249.93.104
Avatar billede oliver-4130 Nybegynder
03. juni 2008 - 15:40 #8
Jeg forsøger lige igen med en anden hjemmeside, men hvad er det nu lige, man skal skrive i kommandoprompt for at få hjemmesidens IP frem? :)
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. juni 2008 - 17:48 #9
ping google.dk

eller hvad for en side du nu vil have fat i
Avatar billede oliver-4130 Nybegynder
03. juni 2008 - 21:17 #10
Nu har jeg lige forsøgt med ekstrabladet.dk, hvor IPen er: 81.19.246.13

I min host fil skriver jeg det op på følgende måde:

81.19.246.13 ekstrabladet.dk

... men det virker ikke helt optimalt... Skyldes det, at det bliver skrevet forkert op under "127.0.0.1      localhost"?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. juni 2008 - 21:43 #11
det er da bare mig der skriver før jeg tænker, sorry

i hosts file er det jo ikke ip adesserne men fqdn navnene der skal blokeres

så hvis du vil blokere eb skal du henvise til localhost, sådan her:

127.0.0.1 ekstrabladet.dk
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. juni 2008 - 21:47 #12
og så må du nok også lige tilføje denne her

127.0.0.1 www.ekstrabladet.dk
Avatar billede oliver-4130 Nybegynder
04. juni 2008 - 14:25 #13
Må jeg tillade mig at spørge, hvordan du fandt frem til 127.0.0.1?
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juni 2008 - 14:51 #14
Avatar billede oliver-4130 Nybegynder
04. juni 2008 - 15:04 #15
Det virker vidst ikke helt optimalt, ellers har jeg lavet en fejl. Nu skriver jeg fx:

127.0.0.1 http://www.ekstrabladet.dk
127.0.0.1 http://ekstrabladet.dk

... og der er stadig adgang til hjemmesiden? :)
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juni 2008 - 17:11 #16
Har du prøvet med de to forslag cool_m_f kommer med?
Altså:
127.0.0.1 ekstrabladet.dk
127.0.0.1 www.ekstrabladet.dk

Jeg ved ikke om det gør nogen forskel, men har du prøvet?
Avatar billede oliver-4130 Nybegynder
05. juni 2008 - 12:36 #17
Arh, nu virker blokeringen optimalt... Det var fordi, jeg havde tilføjet - http:// - foran de pågældende links, og dermed virker det ikke :)

Nu har jeg dog et sidste spørgsmål... Jeg har nu fået besvaret mit overordnede spørgsmål, og nu skal jeg jo til at give point? Men det er jo forholdsvist svært, idet både Vejmand og cool m f har været inde over...?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
05. juni 2008 - 18:58 #18
det er vel let nok, hvis du vil give en af os point beder du bare om et svar, hvis du vil give point til os begge beder du bare om et svar fra os begge

men for lige at komme dig i forkøbet: Nope, ingen points til mig, ellers tak

  MVH
  COOL_M_F

ps.
i hosts filen kan du ikke låse for en protokol (som http eller ftp), men kun selve domænet (= alt på den adresse)
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juni 2008 - 09:23 #19
Jeg sender et "Svar" så spørgsmålet kan lukkes, men send selv et svar også og tag de fleste point tilbage.
Det var et meget lille bidrag jeg kom med i dette spørgsmål.  :-)
Avatar billede oliver-4130 Nybegynder
06. juni 2008 - 12:33 #20
Så kommer jeg også med en besvarelse på mit spørgsmål, som Cool m f faktisk hjalp mig med...

Hvis man vil blokere en hjemmeside skal man i hosts filen - som jeg øverst oppe har beskrevet, hvordan man kommer dertil - skrive hjemmesiden til højre for 127.0.0.1 både med www og uden det - (det virker _IKKE_ med http:// foran) -, så det kommer til at se sådan ud:

127.0.0.1 www.hjemmesidenher.dk
127.0.0.1 hjemmesidenher.dk

Ellers kan http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52 også bruges, da vejmand henviste hertil, hvor det også står beskrevet ... :)
Avatar billede t-runt-e Nybegynder
22. oktober 2010 - 15:42 #21
ville i hjælpe mig med en lille ting...??

jeg er ikke prof men jeg har en kæreste som glor på porno sider hele tiden og det er jeg ret træt at så vis i har en go løsning til mig så skriv endelig til min mail tak... tak...

knus den pige som hader drenge der glor på porno hele tiden...
Avatar billede zagger Juniormester
23. oktober 2010 - 11:17 #22
@t-runt-e.

Hvis du er træt af at din kæreste glor porno hele tiden, kan du gøre 2 ting. Enten oprette din egen tråd i stedet for at hoppe på en 2 år gammel og lukket tråd.

Eller gøre noget mere for at tilfredsstille din kæreste så han ikke behøver at få styret sin lyst inde foran skærmen...

Og hvad er der nu galt med porno. Det er da ikke ulækkert. Det er inspiration.  ;)
Avatar billede louise91 Nybegynder
18. november 2010 - 14:25 #23
læste lige med ;), når jeg vil blorker en hjemmeside i host får jeg lidt problemer. når jeg vil åbne host, kommer der en pop up og spør hvilket pogram jeg vil åbne op i?
Avatar billede vejmand Juniormester
18. november 2010 - 14:48 #24
Avatar billede louise91 Nybegynder
18. november 2010 - 14:56 #25
forstår det ikke helt.. men det rigtig nok at når jeg åbner i notepad kan jeg ikke gemme
Avatar billede louise91 Nybegynder
18. november 2010 - 15:02 #26
når jeg når til punkt 5. kan jeg ikke komme videre går ind i etc og der er mappen tom
Avatar billede vejmand Juniormester
18. november 2010 - 15:06 #27
Og du har udført punkt 6
Ellers kan du ikke se filen........

Du bør oprette dit eget spørgsmål, så tar vi den derfra....
Avatar billede louise91 Nybegynder
18. november 2010 - 15:12 #28
har oprettet min egen :), punkt 6 ikke udført..
Avatar billede edinmdk Nybegynder
17. december 2011 - 12:01 #29
Læs her hvordan, du bloker en hjemmeside på din Windows-pc. Kør din computer på Ubuntu, er der desuden også et link inde på siden, hvor du kan se, hvordan du bloker hjemmesider i Ubuntu.

LINK: http://edinm.dk/bloker-hjemmesider-i-windows/