Avatar billede craft Nybegynder
09. juni 2008 - 11:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med Windows Update

Jeg har det problem, at der konstant er en opdatering ved navn "Sikkerhedsopdatering til Microsoft XML Core Services 4.0 Service Pack (KB936181)". Den forsvinder ikke selvom jeg installerer den - hvis jeg installerer den, så går der 2 minutter, og så kommer ikonet igen frem ned ei hjørnet med "Der er nye opdateringer", og det viser sig at være den samme igen. Problemet har nu stået på i over en uge.

Hvad gør jeg?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juni 2008 - 11:43 #1
Prøv at fjerne den via Installerede opdateringer
09. juni 2008 - 15:11 #2
... eller

Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
3. Sæt flueben i "Fix Windows update"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.

Forklaring på fixet her:  http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix
Avatar billede craft Nybegynder
09. juni 2008 - 20:01 #3
Tak for svarene begge to.

thesheriff, den er ikke at se under Kontrolpanel > Programmer og funktioner > Vis installerede opdateringer, hvis det er det, du mener.

karise larry, i forklaringen på Dial-a-fix står der, at det er til 32-bit-systmer, men jeg har 64-bit - kan jeg stadig bruge det?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juni 2008 - 20:08 #4
Du er ikke den eneste, der har haft problemer med den update.

M$ har en løsning:

http://support.microsoft.com/kb/936181
09. juni 2008 - 21:45 #5
Citat:
Known issues
Not ready for Windows Vista

(Først set nu!)
09. juni 2008 - 21:46 #6
... altså at DU ruller med Vista *S*
Avatar billede craft Nybegynder
10. juni 2008 - 12:46 #7
Sheriff, dit link ser ud til at løse problemet. Mange tak, smid er svar, så er der point.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. juni 2008 - 13:51 #8
Velbekomme :)