Avatar billede engberg Juniormester
09. juni 2008 - 14:03 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Ultralille billig kraftig pc.

Hejsa

Jeg skal bruge en lille computer - den skal være mindre end almindelige små computere, gerne så man kan gemme den bag på en fladskærm.

Den skal kunne klare at afspille en mov i nogenlunde høj opløsning..

Nogen bud?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juni 2008 - 14:06 #1
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juni 2008 - 14:23 #2
Ja fy for et ubehageligt syn, ved det link!  engberg du er meget upopulær!!!
Avatar billede squazz Novice
09. juni 2008 - 14:24 #3
Hvorfor ikke en imac?
http://www.apple.com/dk/imac/
Avatar billede engberg Juniormester
09. juni 2008 - 15:04 #4
Så er der ryddet op!

- har I så bud?

En imac duer ikke, da den jo ikke er lille - og ville se temmelig dum ud bag på min 37" skærm.. ;-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juni 2008 - 15:09 #5
Ryddet op??

Du har stadig 30 åbne spørgsmål - enkelte er tilbage fra 2005!
Avatar billede vejmand Juniormester
09. juni 2008 - 15:29 #6
Sådan lukker du dine spørgsmål:
Hvis du har fået et tilfredsstillende svar, lagt som "Svar":
Markér navnet på den/dem som har hjulpet, og klik på "Accepter"

Hvis du har fået et tilfredsstillende svar, lagt som "Kommentar":
Be om et "Svar" fra den/dem som har hjulpet og følg frengangsmåden herover.

Hvis du ikke har fået et tilfredsstillende svar, og spørgsmålet er "dødt", sender du selv et "Svar" som du efterfølgende accepterer.

Hvis du selv har løst problemet, sender du også selv et "Svar" som du efterfølgende accepterer. Her er det en god ting at skrive løsningen, så andre efterfølgende kan have glæde af svaret.
Avatar billede haverslev Novice
09. juni 2008 - 19:33 #8
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juni 2008 - 19:53 #9
Jeg finder det både underligt og ubehageligt, at der er nogen, som direkte modarbejder
et forsøg på, at få denne spørger, til at opføre sig mere anstændigt.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juni 2008 - 19:54 #10
Helt enig
Avatar billede terry Ekspert
09. juni 2008 - 20:04 #11
"Jeg finder det både underligt og ubehageligt..."
A list of 30 unclosed questions out of over 300 is less than 10% and if the list was only 5 out of 50 I doubt you wouldnt concider it a problem.

On the othert hand if engberg has been asked to close open questions on a number of occasions tehn I think he/she should do so.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juni 2008 - 20:09 #12
Det er noget sludder. Ud af samtlige spørgsmål, har spørgeren ikke lukket et eneste.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juni 2008 - 20:14 #13
Statistikken er nu god nok, men jeg finder det stadig ikke fair over for brugerne her på Eksperten ikke at vende tilbage eller afslutte gamle spørgsmål.

Uanset antallet.
Avatar billede haverslev Novice
09. juni 2008 - 20:15 #14
I kan selv være ubehagelig, hvad er det for en gang ævl - jeg har opgivet at få personer til at lukke
Avatar billede terry Ekspert
09. juni 2008 - 20:17 #15
I must be looking at the wronglink then and if I am then I apologise.

As far as I can see the link given above shows questions not yet accepted an dthis link all questions also those with accepted answers.

http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&status_3=on&spm_creator=engberg&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juni 2008 - 20:23 #16
@haverslev: Hvorfor har du det?

@terry: Spørger har 30 åbne spørgsmål, hvilket i sig selv ikke er noget problem, men det ældste er fra 15/11-2005 og det næstnyeste er fra 8/3-2008. Synes du ikke selv, det er på tide at komme videre med disse spørgsmål?
Avatar billede haverslev Novice
09. juni 2008 - 20:30 #17
thesheriff > netop fordi jeg tidligere har brugt masser af tid, på at bede folk om at få lukket de spørgsmål jeg selv har deltaget i igennem tidens løb.
Der er ca. kun 5% der er kommet et positivt tilbage melding på, resten står stadig åben og man har blot spildt sin tid på det. Så det kan ikke hidse mig op mere :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juni 2008 - 20:33 #18
Vi var altså et par stykker, som ikke havde opgivet, men ok det kan vi jo så gøre
nu, hvor spørgeren alligevel får hjælp og kan se, at han bare kan s.... os et stykke.
Det værste er ikke, at I har hjulpet, men at I har gjort det EFTER vi andre havde
forsøgt, at få spørgeren til at lukke nogle af sine mange åbne spørgsmål.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juni 2008 - 20:38 #19
@haverslev: Mht. de spørgsmål jeg deltager i, har jeg det sådan set på samme måde.

Og når jeg så ser de meget få gode brugere, der gør et stort stykke arbejde for at holde Eksperten nogenlunde ryddet for de værste brugere, så kunne jeg også blot sætte mig tilbagelænet og nyde godt af dette.

Eller jeg kunne bidrage til det fællesskab jeg er en del af, ved at tage min tørn ind i mellem.

Jeg har valgt det sidste.
Avatar billede haverslev Novice
09. juni 2008 - 20:48 #20
Nu er der jo ingen grund til, at jeg også skal/skulle skrive alt det med at lukke spg. osv. det er jo skrevet tidligere i spg. så er det jo blot at vente og se hvad der sker og håbe på et godt resultat.
jasveg, jeg begynder helt at græde :-(
Avatar billede engberg Juniormester
11. juni 2008 - 20:19 #21
Hov... siden jeg startede på eksperten for efterhånden mange år siden, er stemningen pludselig blevet ubehagelig...
Jeg stiller et spørgsmål og bliver promte beskyldt for at "s.... ekspertens brugere et stykke" og være en af "de værste brugere" herinde.

Jeg takker for de svar jeg har fået på spørgsmålet.

Dernæst vil jeg bede de af jer der har et problem om at notere jer, at jeg har lukket alle de spørgsmål, der havde besvarelser - og jeg beklager, at have ladet dem stå åben, det er imod ånden herinde - enig.

Men jeg må erklære mig enig med Haverslev i, at skulle bede folk om at ligge svar, når de bevidst har valgt at ligge svar som kommentarer - det blev jeg træt af for længe siden. Beklager, men hvis folk vil have kredit for deres hjælp, må de da åbne muligheden for det.
Jeg syntes i bund og grund at eksperten.dk for længst burde have fjernet muligheden for kun at kommentere - eller have muliggjort at acceptere kommentarer som pointgivende.

Så fik jeg også lige spammet mit eget spørgsmål.. ;-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. juni 2008 - 20:26 #22
Det har altid været god stil at bruge kommentarer og først lægge svar, når man bliver bedt om det.

Jeg synes bestemt du burde læse denne faq:

http://expfaq.dk

Og i særdeleshed:

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede haverslev Novice
11. juni 2008 - 20:39 #23
De 30 åbne spg. som du har, hvor der ikke er lagt svar eller du ikke har fået et brugbar løsning:  http://expfaq.dk/luk_spm#luk_spm

Men kan du bruge en af disse ?:
http://www.smallpc.com/html/panelmounts.php
Avatar billede engberg Juniormester
12. juni 2008 - 12:56 #24
haverslev>> Computerne på dit link er alt for dyre, ydelse og størrelse i forhold til hinanden..

terry>> Dit acer-link er jo slet ikke lille... Det er selvfølgelig relativt, men alligevel..
Avatar billede terry Ekspert
12. juni 2008 - 13:38 #25
well if you have a 37" display then whats the problem ? :o)
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2008 - 14:04 #26
Nu skrev do jo ikke noget om prisen, så gik udfra at det med "lille" var vigtig :-)

Men andre her:
http://www.xone.dk/products/prodlist.asp?CatID=135
Avatar billede engberg Juniormester
12. juni 2008 - 16:51 #27
Haverslev>> De er fede, men stadig dyre... Jeg havde forestillet mig i omegnen af 3k incl moms..
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2008 - 17:13 #28
Så tror jeg du skal bygge en selv, hvis den skal holdes på de 3000 kr.
Kig f.eks på Mini-ITX kortne her - de ligger på ca. 17 x 17 Cm. og udfra det vælge alt andet hardware:
http://www.komplett.dk/k/kl.aspx?bn=10123

Ellers kan du jo bruge en bærebar, de fåes til ca. 3000 kr.

Asus eee er også en af dine muligheder:
http://event.asus.com/eeepc/windows/index.html
Avatar billede terry Ekspert
12. juni 2008 - 19:45 #29
Ther eisnt taht much difference in size between http://www.xone.dk/products/prodlist.asp?CatID=135
and
the Acer, but there is a big difference in Power/price ratio.
The Acer is ready to go as it is, but then as haverslev says you can try building one yourself for less