Avatar billede pablopablo Nybegynder
09. juni 2008 - 21:56 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hjælp! Word fil beskadigt!

Hejsa...

Jeg har et WORD dokument, som er blevet beskadigt, på en eller andet måde. Imens jeg sad og skrev i det, kom WORD pludselig op og sagde, at den ikke kunne genkende formatet eller filen...når jeg åbner dokumentet nu...så er det kun firkanter i hele dokumentet!!

200 points til den som kan redde mit dokument!!

http://www.unicdesign.dk/my.doc

Mvh. PabloPablo
Avatar billede supertekst Ekspert
09. juni 2008 - 22:26 #1
Hvilken version er det skrevet i?
Hvor meget fylder det på din PC?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
09. juni 2008 - 22:47 #2
Hejsa...det er skrevet i WORD 2003 og fylder:

Størrelse: 41.472 byte
Disk forbrug: 45.056 byte
Avatar billede supertekst Ekspert
09. juni 2008 - 22:52 #3
Har du forsøgt at udføre en reparation ved åbning af filen?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
09. juni 2008 - 22:56 #4
Nej hvordan gøres dette? Jeg har lige prøvet at hente et program til at repererer word docs men det hjalp ikke noget :( (http://www.jufsoft.com/docrepair/download.asp)
Avatar billede supertekst Ekspert
09. juni 2008 - 23:05 #5
Åbn Word
Aktiver Åbn
Udpeg filen
Til højre på Åbn-knappen i nederst højre hjørne er der en pil.
Aktiver denne og vælg Åbn & reparer.

Hvis det ikke hjælper - er du velkommen til at sende filen til: pb@supertekst-it.dk
- måske ???
Avatar billede pablopablo Nybegynder
09. juni 2008 - 23:10 #6
Hej igen... Jeg har flugt din lille guide, men kan umiddelbart ikke få noget ud af det...den viser stadig kun firkanter :(

Du kan downloade filen via linket i mit første indlæg! Er det ikke godt nok?
Avatar billede supertekst Ekspert
09. juni 2008 - 23:24 #7
Mit spørgsmål om størrelse på filen - var blot for at konstantere, om den passede efter downloaden. Det gjorde den så.

Har også prøvet en rep. - men det var ikke meget, der blev fremtryllet.

Har du problem er med andre Word-dokumenter, der er skrevet efter omtalt fil?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
09. juni 2008 - 23:30 #8
Jeg har ikke problemer med andre docs...jeg har dog kun arbejdet med dette dokument hele dagen...prøvede bare lige at oprette et nyt og åbne det igen...og det gik fint...Det er måske pga. denne her com ikke har det for godt...den er dog lige blevet formateret osv....

Er der virkelig ikke noget at gøre...mon ikke det "bare" er headeren i dokumentet som der er gået kuk i...95% af dokumentet er ganranteret entakt...??
Avatar billede jtt Nybegynder
09. juni 2008 - 23:33 #9
Tving Word til at forsøge at gendanne en fil
Microsoft Office Word 2003 og Microsoft Word 2002 forsøger automatisk at gendanne et beskadiget dokument, når der registreres et problem med filen. Du kan også tvinge Word til at forsøge at gendanne et dokument, når du åbner det. Det gør du ved at følge disse trin: 1. Klik på Åbn i menuen Filer.
2. Klik for at markere Word-dokumentet i dialogboksen Åbn.
3. Klik på pilen på knappen Åbn, og klik derefter på Åbn og reparer.
Hvis du vil have flere oplysninger om dokumentgendannelse, skal du klikke på Microsoft Word Hjælp i menuen Hjælp. I feltet Søg efter skal du skrive gendannelse.
09. juni 2008 - 23:39 #10
Er dokumentet udelukkende gemt på harddisk, eller har den også været gemt på USB-nøgle eller andre eksterne enheder?
Avatar billede jkrons Professor
09. juni 2008 - 23:39 #11
Jeg har forsøgt med 5 forskellige recoveryprogrammer uden held. Det bedste jeg kan opnå, er et enkelt tekstafsnit, nogle spredte ord og en frygtelig masse asterisker (stjerner).
Avatar billede pablopablo Nybegynder
09. juni 2008 - 23:47 #12
jtt >> du beskriver det samme som "SuperTekst" postede kl. 23.05.25 det er afprøvet og virker ikke.

Erikjull >> Personen som har skrevet dokumentet har igennem hele dagen gemt via "gem som" i word..og valgt at gemme på PC'ens skrivebord + på en USB clip som har siddet i maskinen hele dage...der har aldrig været noget galt med USB clippen, men der ligger desværre intet på clippen? Ja det lyder meget underligt! Der er en diode i clippen som blinker ved behandling af data og den har lyst som normalt og derfor har personen antaget, at data reelt blev gemt på disken...så med andre ord, ja pt. at dokumentet KUN at finde på skrivebordet, hvilket er den version som jeg har uploadet.

Jeg er pt. igen med at kører nogle programmer til at gendanne dokumentet på USB nøglen, det er det eneste håb, jeg kan se... det kan selvfølgelig være, at jeg kun kan gendanne en korrupt fil tilbage igen....

Alle forslag er mere end velkomne!!
Avatar billede jkrons Professor
09. juni 2008 - 23:50 #13
Hvor mange sider fyldte din fil?
Indeholdet filen billeder, figurer, tabeller?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
09. juni 2008 - 23:53 #14
Nej, det var ren tekst, og filen fyldte 3 sider...
Avatar billede jkrons Professor
10. juni 2008 - 00:01 #15
Det nærmeste jeg er kommet indtil videre, er at det ene recoveryprogram fortæller at der er en fejl i dokumentheaderen, og at den ikke kan repareres.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
10. juni 2008 - 00:46 #16
jeg har kigget lidt på din fil (det kan jo ikke så godt kaldes et dokument)

det eneste der ser ud til at være iorden er headeren, den fejler intet, men resten af filen er fyldt med en masse blokke bestående af asterisk (*)

prøv at h.klik på filen og vælg 'åbn med' og så vælg notepad.
som du ser så er der ikke ret meget at rede i den fil

ang den usb clip, så test den lige en gang med denne her: http://www.heise.de/software/download/h2testw/50539

se hvorfor her: http://www.comon.dk/news/aldi.har.solgt.forfalskede.usb-nogler_36118.html
Avatar billede pablopablo Nybegynder
10. juni 2008 - 00:51 #17
HALELUJA!!!!!

Via et recovery program (Easy recovery) har det lykkedes mig at gendanne dokumentet!
Dvs. ikke repererer dokumentet men gendanne selv den fysiske fil....den havde åbenbart gemt filen på USB klippen + ca. 20 temp filer...jeg markede dem alle sammen, og det resulterede i ét word dokument som kunne åbnes uden fejl! pyyhhha!

I skal alle have mange tak for forsøget!

Mvh. PabloPablo
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
10. juni 2008 - 01:02 #18
tillykke, men test nu lige den clip for en sikkerheds skyld
Avatar billede supertekst Ekspert
10. juni 2008 - 09:09 #19
Selv tak - og det var godt det lykkedes...
Avatar billede pablopablo Nybegynder
10. juni 2008 - 09:36 #20
:-)