Avatar billede jammerlab Nybegynder
19. juni 2008 - 15:17 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Afspil AVI på hjemmeside

Hej derude... har søg og søgt men syntes ikke jeg kan finde det jeg skal bruge... jeg vil gerne kunne afspille AVI filer på min hjemmeside... nogen der ved hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2008 - 15:23 #1
har du prøvet at finde en hjemmeside som faktisk afspiller en avi-fil og så kigge på kildekoden?

Ulempen ved AVI er at ved visse afspillere skal man vente på at hele AVI-filen er hentet før afspilleren begynder.
Avatar billede w13 Novice
19. juni 2008 - 15:24 #2
<OBJECT ID="MediaPlayer0" WIDTH=500 height=380 CLASSID="CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95" CODEBASE="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112" STANDBY="Loading Microsoft Windows Media Player components..." TYPE="application/x-oleobject">
<PARAM NAME="FileName" VALUE="FILEN.avi">
<PARAM NAME="AutoStart" VALUE="true">
<PARAM NAME="ShowControls" VALUE="false">
<PARAM NAME="ShowStatusBar" VALUE="true">
<PARAM NAME="ShowDisplay" VALUE="false">
<PARAM NAME="AnimationAtStart" VALUE="false">
<PARAM NAME="TransparentatStart" VALUE="true">
<EMBED TYPE="application/x-mplayer2" PLUGINSPAGE="http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=windows&sbp=mediaplayer&ar=Media&sba=Plugin&" SRC="FILEN.avi" NAME="MediaPlayer" WIDTH=100% height=100% ShowControls=0 ShowStatusBar=1 ShowDisplay=0></EMBED>
</OBJECT>

Så skal du bare erstatte FILEN.avi med filens rigtige navn.
Avatar billede jammerlab Nybegynder
19. juni 2008 - 15:27 #3
"Ulempen ved AVI er at ved visse afspillere skal man vente på at hele AVI-filen er hentet før afspilleren begynder."

Den kan man ikke komme udenom?
Avatar billede w13 Novice
19. juni 2008 - 15:28 #4
Jo, det er jo kun en ulempe ved visse afspillere. Så man vælger bare en anden, hvis den man har, ikke gør det korrekt. :) Prøv at se, om min fungerer sådan.
Avatar billede jammerlab Nybegynder
19. juni 2008 - 15:29 #5
kan ikke få din til at fungere...
den connecter og så skriver den ready... men ingen film ingen knapper

<OBJECT ID="MediaPlayer0" WIDTH=500 height=380 CLASSID="CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95" CODEBASE="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112" STANDBY="Loading Microsoft Windows Media Player components..." TYPE="application/x-oleobject">
<PARAM NAME="FileName" VALUE="http://www.modern-solutions.dk/ilder/video/MVI_0669.AVI">
<PARAM NAME="AutoStart" VALUE="true">
<PARAM NAME="ShowControls" VALUE="false">
<PARAM NAME="ShowStatusBar" VALUE="true">
<PARAM NAME="ShowDisplay" VALUE="false">
<PARAM NAME="AnimationAtStart" VALUE="false">
<PARAM NAME="TransparentatStart" VALUE="true">
<EMBED TYPE="application/x-mplayer2" PLUGINSPAGE="http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=windows&sbp=mediaplayer&ar=Media&sba=Plugin&" SRC="FILEN.avi" NAME="MediaPlayer" WIDTH=100% height=100% ShowControls=0 ShowStatusBar=1 ShowDisplay=0></EMBED>
</OBJECT>
Avatar billede jammerlab Nybegynder
19. juni 2008 - 15:29 #6
ah vent :P
Avatar billede w13 Novice
19. juni 2008 - 15:30 #7
:)
Avatar billede jammerlab Nybegynder
19. juni 2008 - 15:31 #8
http://modern-solutions.dk/ilder/test.html

syntes ikke der sker noget... filen fylder 17mb
Avatar billede gurly Praktikant
19. juni 2008 - 16:08 #9
jammerlab > det er fordi det er en avi film, så downloader den hele filen inden den streamer.
hvis du vil streame direkte, så konvater den til en WMV video, eventuelt med
"super video converter" (gratis)http://www.erightsoft.com/SUPER.html
eller du kan bruge "windows movie maker" som findes i windows xp i programmer/tilbehør

når du har konvateret den og skal rette adressen i playeren, så skal den rettes to steder, du skal også rette nedderst i kodens "embed" del, der hvor der står "SRC="FILEN.avi"
vær også opmærksom på at øverst har i defineret højde og bredde 500 X 380
så skal du også definere dette nede i embed delen i stedet for bare 100%
Avatar billede gurly Praktikant
19. juni 2008 - 16:22 #10
og så tænk lige på at filens størelse / bitrate skal være mindre end hastigheden på den linie der skal kunne streame det.
hvis folk kun har en 512kb internet linie
så går der lidt tabt i linien, så regn med omkring 450 kilobit i sekundet i praksis.
divider så med 8 for at få det i kilobyte
altså omkring 56 kilobyte i sekundet,
så ganger du med antal sekunder din film er
din film er 10 sekunder, altså må den max fylde 560 kilobyte i alt.
altså kun ca 0.560 megabyte må dern fylde
hvis en 512 linie skal kunne streame dem live

din fil fylder altså lige nu ca 34 gange for meget c",)

det er især vigtigt ved lidt længere film

det må du altså tage hensyn ved under konvazteringen
Avatar billede olebole Juniormester
20. juni 2008 - 00:12 #11
<ole>

Konverter til *.flv og kør filen i en Flash player. Det er som oftest langt lettere at få til at fungere godt cross-browser/cross-platform - og så kan den indsættes med valid kode. Det er ikke uden grund, YouTube har valgt FLV  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede jammerlab Nybegynder
20. juni 2008 - 08:50 #12
Ja ole det er også den løsning jeg har set på... nogen der har en gratis/god converter fra avi til flv?
Avatar billede jammerlab Nybegynder
20. juni 2008 - 09:17 #13
Jeg fandt et program der hedder Pazera virker fint og er free...

smid et svar alle sammen og tak for hjælpen
Avatar billede w13 Novice
20. juni 2008 - 09:45 #14
:)
Avatar billede olebole Juniormester
20. juni 2008 - 12:45 #15
:)
Avatar billede gurly Praktikant
22. juni 2008 - 00:10 #16
super video konverter som jeg linkede til kan nu også konvatere til FLV
her er forresten en god flv player
http://www.jeroenwijering.com/?item=JW_FLV_Media_Player
det er rigtigt hvad olebole skriver angående > cross-browser/cross-platform
personligt syntes jeg nu at flv er ringe i kvaliteten, sat op imod wmv
men det er jo en smagssag hvad man priotere.

Jeg springer over med point c",)
Avatar billede olebole Juniormester
22. juni 2008 - 16:21 #17
Det er lige præcis en prioritering! F.eks. af, om det er vigtigt, at næsten alle kan se filmen i rimelig kvalitet - eller om det er vigtigt, færre kan se den i bedre kvalitet.

Men det handler også om filstørrelser og den teknologi, filerne skal bruges i. Således synes DR ikke at have problemer med, at enormt mange brugere har streaming problemer fra dr.dk/bonanza. Her har man valgt at komprimere i en kvalitet, der gør, at kombinationen af deres og brugernes båndbredde ikke kan håndtere streamingen. Der opstår 'huller' i transmissionen - men billederne er fine. Hvor fedt er det lige?  ;o)

Tak for points  ;o)