Avatar billede off-line Nybegynder
09. juli 2008 - 17:33 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Genvejsknap til dvale.

Jeg har købt et smalt Logitech tastatur, uden dvaleknap.
Som bekendt giver windows mulihederne Standby, genstart og luk.
Men jeg vil have computeren til at gå i dvale. Kan jeg oprette en
genvej på skrivebordet, eller er der en andet mulighed?
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juli 2008 - 17:35 #1
Og så vil jeg i øvrigt gerne vide, hvorfor man først ser stavefejlene, når man
har trykket på send:)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
09. juli 2008 - 17:38 #2
Når du vælger Luk computeren og får de 3 valgmuligheder, kan du holde skift nede for at se dvale muligheden, eller blot trykke D selvom du ikke kan se teksten dvale.

Forudsat at dvale er aktiveret i strømstyring.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. juli 2008 - 17:50 #3
Avatar billede haverslev Novice
09. juli 2008 - 18:04 #4
Genveje:
Shutdown: %windir%\System32\shutdown.exe -s
Reboot: %windir%\System32\shutdown.exe -r
Logoff: %windir%\System32\shutdown.exe -l
Standby: %windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState
Hibernate: %windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState Hibernate
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juli 2008 - 20:10 #5
Mange tak for svare alle 3. Jeg valgte rundll.exe, som både vejmand og haverslev
kom med. Imidlertid finder jeg også, at hmortensens løsning er god at have i
baghovedet. Så I bedes ALLE 3 lægge et svar. Jeg har lige rundet op til 90 point,
så der er lidt til hver. Det kom bag på mig, at jeg så hurtigt ville få flere
brugbare svar. Men det er jo herligt:)
Avatar billede vejmand Juniormester
09. juli 2008 - 20:33 #6
Velbekomme, svar kommer her.  :-)
Avatar billede haverslev Novice
09. juli 2008 - 21:21 #7
:-)
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juli 2008 - 21:48 #8
hmortensen - Har du set dit lod er ude:)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
09. juli 2008 - 23:02 #9
Og et her :)