Avatar billede allanhansendk Nybegynder
30. juli 2008 - 08:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sende dato streng som tekst uden den bliver udregnet

Som titelen siger.

Jeg henter en dato fra MySQL med PHP, som ser ud som følgende 2008-06-16, men når jeg får den sendt videre med JavaScript bliver den regnet ud så det bliver 1986.

Den bliver sendt videre fra en Fusionchart til et JavaScript der skal opdatere en graf nedenunder.

Spørgsmålet er, hvordan sender jeg dato'en videre så den ikke bliver tolket som en matematisk udregning?
Avatar billede mclemens Nybegynder
30. juli 2008 - 09:24 #1
Du kan sætte " eller ' rundt om tildelingen:

<script type="text/javascript">
var value=2008-06-16;
alert("Fejl: "+value);

var value="2008-06-16";
alert("Ok: "+value);

var value='2008-06-16';
alert('Ok: '+value);
</script>

Hvis det er en funktion der leverer det retur skal du bare sætte quote's
omkring værdien fra php's side af så mysql's svar har quotes onkring sig.
Avatar billede w13 Novice
30. juli 2008 - 09:27 #2
Kan du ikke bare skrive:

String("2008-06-16")

så burde den være konverteret til string.
Avatar billede mclemens Nybegynder
30. juli 2008 - 10:03 #3
w13 - nu er det vel ikke nødvendig at deklarere en string som
en string ... hvis du nøjes med at enkelt eller dobbelt quoting
(som du også gør i din string) så er det pr. automatik en string. ;)
Avatar billede w13 Novice
30. juli 2008 - 10:05 #4
Hehe, nej, det er rigtigt. Men det var mere en ekstra sikring i tilfælde af, at allenhansendk's PHP-kode rodede ved det.
Jeg havde egentlig opfattet det sådan, at han skrev anførselstegn omkring, men det kan jeg godt se, det gør han nok ikke.
Avatar billede olebole Juniormester
30. juli 2008 - 21:58 #5
<ole>

Her bør vi nok lige holde tungen lige i munden  ;o)

Den korrekte syntaks er faktisk:
    var s = new String("hep");

- men det er ikke helt det samme som:
    var ss = "hep";

Prøv f.eks:
    alert(s === ss);

- eller:
    alert(typeof ss);

/mvh
</bole>
Avatar billede mclemens Nybegynder
30. juli 2008 - 23:55 #7
W13> http://www.eksperten.dk/spm/839954

Ole> Tak for læsningen, tror egentlig aldrig jeg har brugt string()
(eller rettere det har jeg aldrig...), er der noget udover (eval og
varierende typeof - afhængig af om det er string eller string object,
som begge er nævnt under mozilla's side) som man bør være opmærksom på ?