Avatar billede hussebabz Nybegynder
09. august 2008 - 00:00 Der er 3 kommentarer

Indesign hjælp.

Hej nørder.

Jeg skal bruge noget hjælp til Indesign cs 3 .
jeg skal lige vide nogle ting.. hvordan er det jeg får tekesten til at følge rundt om et billede? og hvordan jeg sætter side tal på siderne. tak
Avatar billede thomasdall Nybegynder
10. august 2008 - 15:34 #1
nu sidder jeg ikke lige med inDesign på computeren, men mht teksten tror jeg bare du skal Edit > transform > rotate
Sidetal ved jeg ikke :)
Avatar billede prodic Mester
10. august 2008 - 16:08 #2
Nu er jeg lidt usikker på "følge rundt" om billedet, men du kan enten lege med Text Wrap for at lave "rum" omkring et givent billede - eller du kan lege med Text on a Path-funktionen.
Begge laver "følge rundt"-tricket, men på forskellige måder.

Sidetals-funktionen skal du lave via Master Pages.
Den nøjagtige fremgangsmåde står beskrevet i Hjælp-funktionen.
Avatar billede valsbol Seniormester
13. december 2014 - 11:58 #3
Kan nogen lige sige mig, hvordan man bruger funktionen at man kan se teksten uden formatering. JEg husker ikke genvejen.