Avatar billede juicesworld Nybegynder
27. august 2008 - 23:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Firewire gennem USB 2.0? Kan det lade sig gøre?

Hej jeg har som mange andre kigget på Zepto's nye nox model og jeg  er meget fristet til at købe den, problemet er der ingen firewire er i og jeg sidder med et forholdsvis dyrt eksternt lydkort (mere præcist M-Audio Firewire 410), jeg ville høre om det kan betale sig/lade sig gøre at købe en usb adapter af en art så firewiren kan køre igennem den? Vil jeg miste meget performance og kan det overhovedet lade sig gøre? Hvis nogen har erfaringer eller input vil jeg meget gerne høre fra jer.

Mange tak på forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2008 - 07:55 #1
Hvis det er en bærbar kan man få et PCMCIA-FireWire kort.
Avatar billede juicesworld Nybegynder
28. august 2008 - 11:48 #2
http://www.zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=1079

det er denne her, den er ikke med medfødt firewire port.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
28. august 2008 - 12:15 #3
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computertilbehoer/132-01_(Wupti).html
Prøv at kigge på dette kort. Det skulle løse dit problem med firewire.
Avatar billede juicesworld Nybegynder
28. august 2008 - 14:16 #4
Du sikker på man kan putte den her converter ind i nox modellen? Eller gælder det generelt for alle bærbare?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
28. august 2008 - 14:28 #5
Du kan jo ringe og spørge der, hvor du har købt den. Jeg vil da tro, at det gælder alle bærbare. Du kan jo prøve at kigge på siden af din bærbar og se, om der skulle være sådan et bredt hul, hvor den kan komme ind. Det er meget muligt, at der sidder en beskyttelsesdims i, som du skal pille ud før du putter adaptoren i. Forøvrigt er din bærbar af nyere dato, kan jeg se, så det er jeg sikker på. Den skal muligvis sættes ind der, hvor din tv-tuner sidder. dvs. du skal pille/trække din tv-tuner ud og sætte converteren ind i stedet, sådan er det på min.
Avatar billede juicesworld Nybegynder
28. august 2008 - 15:05 #6
Har dog ikke købt den endnu, har bare svært ved at finde konkret information som det jo typisk er med bærbare producenter. Men den port du snakker om har intet med en cardreader at gøre vel? Jeg gætter på det er en slags "PCI" port der normalt sidder i bærbare eller?
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2008 - 00:46 #7
Ja i de fleste, men kan ikke se at det er i den du henviser til. det er aådan et kort, som norbert henviser til.
Avatar billede juicesworld Nybegynder
03. september 2009 - 14:00 #8
dasdas