Avatar billede ferdinand.k Mester
03. september 2008 - 20:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

download af XP SP3 DK VLK

Hejsa,

Jeg har licens til Windows XP Prof SP3 DK VLK, men jeg kan ligger kun inde med en SP2 version, og jeg ønsker at købe/downloade en SP3 version istedet for... Er der nogle der ved hvordan jeg gør det ?
Jeg har licensen, så jeg ønsker kun mediet...

Takker
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2008 - 21:16 #1
Sorry, men de VLK nøgler jeg da har er ligeglad med SP udgave, er du ikke sikker på at din nøgle er ligeglad ?
Avatar billede ferdinand.k Mester
03. september 2008 - 21:24 #2
ja det er min nøgle da også, men det er mediet jeg mangler i en SP3 udgave...
Avatar billede haverslev Novice
03. september 2008 - 21:29 #3
Lav f.eks en en SP3 version af din nuværende SP2 version.

Jeg har tidligere lavet et skriv om dette, det er ikke så svært som det ummidelbart ser ud til :-)

Programmet: NLITE  -  http://www.nliteos.com/
Opgave: Slipstreame en XP cd med SP3, så der fås en NY cd med XP og Service pack 3 integreret i en cd.

For at lave denne cd, så skal du bruge din XP cd, service pack 3 og evt. din driver til SATA, hvis du kører sata HDD.

Services pack 3 (SP3) kan hentes her – husk at vælge din XP sprogversion:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da

Hvis du kører med SATA harddisk,  så skal du højst sandsynlig bruge SATA driveren fra din bundkort cd eller have hentet SATA driveren fra Bundkort / Pc producents hjemmeside

Hent og installere programmet Nlite:
Start programmet op og følg vejledningen, ved at vælge f.eks dansk og programmet er klar.
Nu skal du isætte din WINDOWS XP cd i DVD/CD-drevet – den vil sikkert starte op,  men luk den ned.
I programmet Nlite, skal du nu vælge knappen ”gennemse” og finde din XP CD i drevet.
Når det er gjort, så beder den dig om at oprette en NY MAPPE, hvor den vil kopier din XP CD`en over i
Her opretter jeg en NY mappe i biblioteket: TEMP – den nye mappe kalder jeg: XPCDSP3,
så stien kommer til at se således ud: C:\Temp\XPCDSP3
Når det er udført, så tryk på knappen næste
Nu vil programmet spørge efter ”forvalg” – det er blot, hvis du tidligere har lavet nogle ændringer osv. i tidligere gemt installationer, som du evt. vil have med, så kan du hente disse ind nu. – Klik på Næste
Nu kommer der et nyt menu skærmbillede med 8  knapper, som der skal vælges af, du kan i princippet vælge alle – men så bliver du senere i forløbet ”tvunget” til at tage stilling til noget du evt. ikke har brug for.
Men som vi er i gang med, nemlig at lave en XP CD med SP3 og Sata driver, så skal du som minimum vælge knappen med teksten ”Service packs” og knappen med teksten ”Drivere”
1. Knap:  Service pack  (skal som minimum vælges, for at lave en XP SP3 cd)
2. Knap: Hotfixes og Updates
Har du f. eks:  XP hotfixes, eller andre updates, du vil have med i installationen, så skal du trykke på denne knap.
3. Knap: Drivere  (denne tager jeg også med i install. Pga. Sata driver)
4. Knap: Komponenter
Den næste knap er til alt fjerne f. eks komponter fra installationen – f. eks et modem
5. Knap: Uovervåget / ”Unattended”
Her kan du tilføje din cd-key, skrivebordsindstillinger og andre indstillinger så du ikke skal taste eller ændre dette ind
under selve installationen, når du senere skal i gang med at installere din ”nye XP SP3 cd” på din pc.
6. Knap: Valgmuligheder
Her kan du f. eks vælge at ændre på stier

7. Knap: Tweaks
Her kan du lave ændringer i f. eks registreringsdatabasen og opsætning af tjenester.
8. Knap: Bootabel ISO  (skal vælges)
Denne er til at lave ISO installation, så den i sidste ende kan brændes ud på DVD/CD.
Når disse svære valg er foretaget, så klik på Næste
Nu skal du så vælge (finde) din mappe med Service pack 3 (SP3) – tryk på knappen: vælg
Når du har fundet den, så markere den og sig OK
Nu ”streamer” den, din SP3 ind i den ”oprindelige” Windows XP cd, som du tidligere kopierede ind.
Den finder selv ud af, om der er dobbeltfiler og hvad den skal bruge -  der går lidt tid med det, det er OK
Den kommer med en boks: Integreret installation er udført” – når den er færdig, klik OK og vent ej øjeblik.
Klik på Næste når knappen bliver til rådighed
Nu kommer der en boks, med teksten Drivere. Her trykker du på feltet ”INDSÆT” og vælger, enten Enkelt Driver eller Multi Driver Mappe - ved enkelt driver, er det blot til SATA driveren, ved Multi Driver, så er det til alle SATA drivere i mappen, men her skal du passe på, at du få de korrekte sorteret fra, da Sata drivere til 64Bit system ikke kan bruges på 32Bit og omvendt.
Når du har den korrekte driver(e), så klik på NÆSTE
Nu spørger den dig, om du vil STARTE PROCESSEN
Da vi kun har valgt at integrere SP3, SATA driveren og til sidst lave en ISO, så er vi nået til det punkt, hvor der IKKE kan tilføjes mere i fremstillingen af en NY XP SP3 cd, med integreret SATA driver – er der glemt noget eller man ønsker ændringer, ja så er det blot at starte med at sige NEJ til at starte processen og derefter gå tilbage og ændre / tilføje.
Men her er vi sikre og vil starte processen med et ”JA” og den klargøre installationen med de ændringer/tilføjelser vi pt. har lavet.  Den viser nu med ”fed” skrift, hvilke kategorier der er ændringer i og hvad installationen skal udføre.
Du kan kun observere dette, der kan IKKE ændres på noget – blot klikke på Næste
Næste billede er at oprette en ISO, du skal ikke ændre på noget, blot klikke på knappen ” Lav ISO”
Nu skal du oprette en ny mappe, hvori du kan gemme din ISO image og sig OK til at gemme
Når dette er udført, så skriver den ”ISO oprettet med Succes” - klik på næste  og du er færdig – Afslut

Nu mangler du blot at brænde din ISO ud på en CD / DVD skive og du er klar til at lave en helt ny installation på den maskine, hvor installationen selv sørger for at installere SP3 og SATA drivere.
Avatar billede haverslev Novice
03. september 2008 - 21:32 #4
hmm ved ikke lige hvorfor der er kommet alle disse "&#8221" - men det er bindestreger
Avatar billede ferdinand.k Mester
03. september 2008 - 21:38 #5
Tak for det. Jeg har allerede arbejdet en del med nlite og xplite, men det er ikke lige dét jeg søger. Jeg mangler et original medie, og ikke et hjemmelavet.
Ellers et godt forslag !
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2008 - 21:40 #6
Men hvis du har VLK nøgler har du så ikke adgang til licensing.microsoft.com ?
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2008 - 21:45 #7
Du kan ikke officielt hente CDerne hvis du ikke har adgang til enten MSDN eller et af de andre sites hos Microsoft

(Og med VLK handler du vil dem et eller andet sted og samme sted kan normalt sælge dig medier)
Avatar billede ferdinand.k Mester
05. januar 2011 - 12:31 #8
læg venligst et svar, så jeg kan få lukket denne
Avatar billede leif Seniormester
05. januar 2011 - 12:39 #9
.