Avatar billede Slettet bruger
25. september 2008 - 06:22 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke etablere internetforbindelse

Da jeg i går hentede ServicePack til min bærbare Acer med XP, ja så fejlede installationen. Jeg fik så, i en pop-upbox meddelelsen, at computeren måske ikke ville køre korrekt, men ingen vejledning om hvad jeg kunne gøre. For beskeden var nemlig korrekt: der var nu ingen forbindelse til internettet. Det er ikke trådløst, og det virker på min hovedcomputer med samme kabel. Har prøvet at køre Fejlfinding, men der får jeg besked om at slukke for modem.
Nogen her, der kan hjælpe?

På forhånd tak.
Avatar billede Jensen DK Novice
25. september 2008 - 07:36 #1
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Kør programmet, klik på "Tools" knappen (billede af en hammer), marker følgende punkt, og klik på "GO"

Repair permissions
Repair/reintstall IE
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2008 - 16:06 #2
Hej og tak silbidor, jeg vil forsøge at få det til at virke i morgen søndag.
Foreløbig stort tak til dig.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2008 - 09:07 #3
Hej igen.

1.ste opgave klarer den på få sekunder. (repair permissions)
2.den går det ikke så godt med. Jeg får straks efter start en pop-up box med
  beskeden: Fejl i iesetup.dll  Mangler :IEAccessSysInst
  Så har jeg sagt ok til den pop-up box, og så ladet computeren køre en times
  tid. Genstartet og forsøgt at komme på nettet. Uden held. Så har jeg kørt
  programmet igen, men det samme sker. Har du/I andre gode ideer?
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2008 - 09:09 #4
Måske jeg kan fjerne den der ServicePack, som ikke blev korrekt installeret, og
som forårsagede problemet. Nogen der har et bud på hvordan det kan lade sig gøre?
Avatar billede Jensen DK Novice
28. september 2008 - 09:53 #5
Fandt ud af det her, klik start, kør og Skriv,
c:\windows\$NtServicePackUninstall$\spuninst\spuninst.exe
og ok.

Så fjernes Service Pack 3 herefter ved genstart afinstalleres alt der har med Internet Explorer at gøre. d.v.s. IE 7.0 og 8 BETA genstart . Installer så IE7. genstart og nu virker den, så installere Sp3 igen

Ie7 kan hentes her.
http://www.microsoft.com/danmark/windows/downloads/ie/getitnow.mspx

Du kan hente den Danske udgave af SP3 her, du skal ikke tage dig af at der står til it-teknikere og udviklere,.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2008 - 10:54 #6
Tak du. Jeg forsøger at gøre som du har anbefaldet. Under fjernelse af
ServicePack, ja da får jeg nu en gul advarselstrekant med følgende tekst:

"Windows - den minimale virtuelle hukommelse er for lille. Systemet har næsten ikke mere virtuel hukommelse. Windows øger størrelsen på sidefilen til den virtuelle hukommelse. Under denne proces kan anmodninger om hukommelse til visse programmer blive afvist. Det er yderligere oplysninger i Hjælp."

Er det noget, jeg kan gøre noget ved?
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2008 - 11:24 #7
Nå så gik det alligevel. Jeg fik fjernet ServicePack, som ikke var korrekt installeret.

Nu vil jeg så spørge. Internettet virker nu igen, dog uden jeg har gjort noget. Er det så nødvendigt, at gøre mere - jeg tænker på, jeg skulle jo nødig ud i flere "ulykker" ;-)
Avatar billede Jensen DK Novice
28. september 2008 - 13:09 #8
Det er en fordel at du har SP3 installeret, du kan prøve dette link det kan være at det er bedre end det du brugte.
Du kan hente den Danske udgave af SP3 her, du skal ikke tage dig af at der står til it-teknikere og udviklere,.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da
Hvis det er en pirat udgave af XP så kan den ikke installeres, det samme gælder hvis du ikke har mindst SP1 på computeren.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2008 - 13:19 #9
Det er ikke en piratudgave af XP ;-)

Men hvordan ser jeg, om jeg har SP1?
Avatar billede Jensen DK Novice
28. september 2008 - 13:34 #10
Har du SP2 er det også i orden, Klik start denne computer, H klik, egenskaber så kan du se om du har nogen SP på, har du ikke så kom lige igen jeg har link til SP1.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2008 - 13:48 #11
Tak du. Meget pænt af dig at hjælpe! Jeg har Service Pack 2, så jeg kan vel bare begynde at følge dine anvisning.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. september 2008 - 14:02 #12
ja.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2008 - 17:53 #13
Jeg ville lige defragmentere for at få frigjort noget plads - du gode,
det tager en krig.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2008 - 21:21 #14
Nu har jeg næsten fået installeret ServicePack 3, men så får jeg denne besked igen:

"Windows - den minimale virtuelle hukommelse er for lille. Systemet har næsten ikke mere virtuel hukommelse. Windows øger størrelsen på sidefilen til den virtuelle hukommelse. Under denne proces kan anmodninger om hukommelse til visse programmer blive afvist. Det er yderligere oplysninger i Hjælp."

Det ser ud som om installationen er stoppet, og jeg kunne frygte, at det samme som før er sket! Nogen gode råde for at få frigjort mere "virtual hukommelse"?
Avatar billede Jensen DK Novice
29. september 2008 - 07:02 #15
Ja du må lave sidefilen større, start,H klik denne computer, egenskaber, avanceret, vissuelle efekter klik instillinger, avanceret,shift,sæt prik i brugerdefineret og forhøj tallene med 1000 klik definer og ok genstart.
Mangler du plads på harddisken så kan du gøre skraldespanden mindre til ca. 300MB og din systemgendannelse til ca. 700MB H klik på skraldespanden vælg egenskaber så kan den indstilles, start, H klik på denne computer, egenskaber, systemgendannelse, indstillinger, træk skyderen ned til ca. 700MB ok du skal måske genstarte.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2008 - 10:56 #16
Jeg har nu forsøgt at installere SP3, efter først at have fået lavet mere plads,
på den måde du anbefalede.  Og nu, mens jeg skriver dette, så får jeg igen beskeden: Der er næsten ikke mere virtual humommelse.... osv....)-:

Men nu ser det ud til, at opdateringen er gået godt alligevel. Den er utrolig længe om at lukke ned og genstarte. Men jeg håber virkelig det er gået godt.
Du vil høre mere senere.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. september 2008 - 13:01 #17
ok
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2008 - 18:50 #18
Så virker det!!! Mange, mange tak for hjælpen! Du har været en strålende hjælp!
Gid jeg kunne gøre noget til gengæld!
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2008 - 19:03 #19
(hvordan f.´en får jeg givet dig dine point? - det kan jeg heller ikke finde ud af)
Avatar billede Jensen DK Novice
30. september 2008 - 07:13 #20
Du har klaret det, takker for point.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2008 - 13:02 #21
Ja det var virkelig så lidt - i ordets oprigtigste betydning.