Avatar billede pss1 Nybegynder
17. oktober 2008 - 22:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vil flytte "Dokumenter" til min server, men kan ikke få tilladels

I Vista har jeg klikket på "Start" højreklikket på "Foto" valgt "placering" og "flyt" og alle mine billeder blev omgående flyttet over på netværksdrevet jeg ville bruge til dem, uden problemer. Det samme gjorde jeg for "musik", uden problemer.

Da jeg ville flytte mine dokumenter kom meddelensen med overskriften:

"Mappeomdirigering blev ikke gennemført" og følgende beskrivelse:

"Listen over almindelige undermapper under D:\System Volume Information blev ikke opbygget.
Adgang nægtet"

Kan nogen fortælle mig, hvordan jeg får adgang, så jeg kan samle og have adgang til alle mine dokumenter fra enhver pc?
Avatar billede riversen Nybegynder
18. oktober 2008 - 07:34 #1
vil tro du skal lave en omdirigering af my documents ved at højreklikke --> egenskaber. Derefter giver det vist sig selv. Den mappe er lidt speciel.
Avatar billede pss1 Nybegynder
18. oktober 2008 - 09:03 #2
Det er det jeg har prøvet, men får denne besked:

"Mappeomdirigering blev ikke gennemført" og følgende beskrivelse:

"Listen over almindelige undermapper under D:\System Volume Information blev ikke opbygget.
Adgang nægtet"

mvh

Poul
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 09:05 #3
det er måske dine rettigheder der spøger.
UAC - brugerkontrol

i kontrolpanel - brugerkonti - slå brugerkontrol fra-fjern hakket i brugere skal og så videre.
genstart og slå boblen fra der kommer med en advarsel og at og så videre.

så skal du være superadministrator og det gøres på følgende måde.

Slå super administrator account til

1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv "Net user administrator /active:yes"
6. Tryk ok

Fra nu af kan superadministrator vælges fra login skærmen. Accounten er uden password, så dette skal selvfølgeligt sættes.

Fjern superadmin funktionen igen

1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv "Net user administrator /active:no"
6. Tryk ok

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 09:06 #4
det er det her du skal skrive bare for en forståelse

Net user administrator /active:yes
Avatar billede pss1 Nybegynder
01. november 2008 - 14:04 #5
Tak for det, alt virker nu perfekt!
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2008 - 14:39 #6
selv tak