Avatar billede pvn Juniormester
07. november 2008 - 15:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skal anvendes både til Pc'er og som TV

Hej

Min søn er nået den alder hvor han skal have et tv(fladskærm) på værelset.

Min tanker går i retning af en skærm der kan anvendes både til hans PC'er og som TV - med egen tuner - helst DVB-C.

Men er det en god ide?

Er der nogen der kan anbefale en konkret skærm?

God weekend

Hilsen
Peter
Avatar billede jokkejensen Novice
07. november 2008 - 15:58 #1
Tag at sætte et tv-tuner kort i hans pc, så kan han bruge den til fjernsyn og pc, køb en pc-monitor, så kan han se det hele derpå.. 24" ca 2500. Tvkort 5-800.

/JJ
07. november 2008 - 18:05 #2
... så skal PC'en jo være tændt (og ibrug dertil) for at se TV... Set fra knægtens side ka' det ikke anbefales...

Generelt: http://www.flatpanels.dk/
Avatar billede Jensen DK Novice
08. november 2008 - 07:43 #3
Det er nok smartere at gøre som larry skriver, du skriver ikke hvad størelse fladskærm du vil købe, for det har betydning for hvilken tuner der er monteret, jeg har en 19" LG med DVB-T tuner den kan jeg både køre PC på og se TV. har kostet 1999,00kr for 14 dage siden, med en DVB-C tuner i den størelse bliver det nok lidt svært.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. november 2008 - 11:29 #4
Samsung har netop lavet nogle skærme, med dette formål:

22" http://www.shg.dk/p/2118337

24" http://www.shg.dk/p/2118335

26" http://www.shg.dk/p/2118336
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. november 2008 - 11:31 #5
De har indbygget højtalere, og digitalt / analogt tv tuner amt 2 HDMI stik.
Avatar billede pvn Juniormester
08. november 2008 - 12:36 #6
Hej

Tak for jeres svar.

Jeg er bekendt med muligheden for at se TV via PC'en, men jeg foretrækker en løsning hvor tunere er i skærmen - så tak for link til muligheder.

M.h.t til størrelse så vil 22" være en mulighed - MEN hans skrivebord er ikke så dybt, så jeg er banke for at skærmen så virker for stor når han skal bruge den som pc-monitor - eller hvad?

Silbidor: er du tilfreds med din LG?

Hilsen
Peter
Avatar billede Jensen DK Novice
08. november 2008 - 12:58 #7
Mit LG virker rigtig godt der er ingen udfald i billedet på digital og analog TV tekst tv er hurtigt ingen ventetid fint billed, der en en lille ulempe, man kan ikke slette og flytte de digitale kannaler, man kan få den til at springe programpladser over, analog TV kan slette og flytte, jeg har købt det her.
http://www.justbuyit.dk/shop/19-tommer-53c1.html  Det til 1999,00kr. fint firma ingen problemer, bestilte den ene dag og blev leveret næste dag.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. november 2008 - 12:59 #8
Samsung er lavet med netop dette for øjet. Den er kun 86,5 mm tyk, og med fod 21,5 cm.

Du kan læse om den her http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/features.do?group=computersperipherals&type=computersperipherals&subtype=monitors&model_cd=LS22TDDSUV/EN
Avatar billede pvn Juniormester
12. november 2008 - 17:51 #9
Beklager silbidor

Det var min hensigt at dele pointene - men som ny bruger havde jeg ikke styr på at trykke korrekt på knapperne :-(
Avatar billede Jensen DK Novice
12. november 2008 - 18:18 #10
Så har dragonknight da lov til at sende halvdelen til mig.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. november 2008 - 21:06 #11