Avatar billede grimstrup Nybegynder
09. november 2008 - 21:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Har ikke drivere til computeren:(

Jeg skal hjælpe med at installere XP på en computer der kom med windows vista. Han har ingen CD med drivere til computeren og der er ingen internet forbindelse med den vi kan ikke engang bruge et usb-stik i computeren:(

Hvad gør jeg nu, jeg har en computer med internet forbindelse som virker, kan jeg på en eller anden måde hente de drivere hans computer skal bruge og flytte dem over? Hvordan finder jeg ud af hvad han skal bruge?

På forhånd tak:)
09. november 2008 - 21:36 #1
Fabrikat, Model, type ?

Bemærk at der ved del NYE PC'er med preinstaleret Vista _ikke_ er 'fremstillet' driversæt til XP !!!
Skulle du/I nok have undersøgt først...
Avatar billede grimstrup Nybegynder
09. november 2008 - 21:45 #2
Det er en HP m7733 desktop.

Han har lavet en backup af computeren da han fik den, altså brændt det hele ud på cder, men jeg kan ikke finde de enkelte drivere på cderne så det hjælper ikke meget og han vil ikke have vista igen da han mener den æder alle hans ram af en eller anden grund..
09. november 2008 - 21:51 #3
... hvis du endelig finder driver på de hjemmeCD'er så er de jo til Vista!!!

"...æder alle hans ram..." - sådan er Vista en vis grad.. men lidt fedten med opsætning mm. så er det da fint nok...
Vista skal ikke bedømmes på FÅ dage...
09. november 2008 - 21:56 #4
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?swlinkmsg=100&lc=da&dlc=da&cc=dk&lang=da&product=3357116

Citat:
Microsoft Windows Vista
Microsoft Windows Vista (64-bit)

Kan du ikke finde dit operativsystem?Hvis du ikke kan finde dit operativ system, har HP i øjeblikket ingen software eller drivere for dit produkt for dette operativ system, eller de er ikke tilgængelige, for det sprog du har valgt. For at lede efter en driver på et andet sprog, skift software/driver sproget ved at klikke på linket "Ændrer dit software- /driversprog" på denne side for at se hvilke drivere der
er tilgængelige for dit operativ system.

Sååååå - hvis du vil bruge XP på HP m7733 så vil du få (mange) problemer. Du skal ikke forsøge at install en Vista driver på et XP system!!!
Avatar billede grimstrup Nybegynder
09. november 2008 - 22:04 #5
Hmm okay, tak for hjælpen:)

Jeg tror bare jeg siger han skal installere vista igen, det lyder mere bøvlet end noget jeg gider være med til:)
09. november 2008 - 22:21 #6