Avatar billede b0b0 Nybegynder
19. november 2008 - 15:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MS windows Vista- home premium..

Hej..

Jeg har fået virus på min pc med vista home premium...
Jeg vil gerne formatere den så jeg slipper for at køre med virus mere. Men læste på nogle forums at man ikke kunne geninstallere vista med den kode jeg har nu og som er registreret i midt navn.
Kan jeg godt formatere og bruge samme key? alså så den ikke siger det er en kopi (koden er allerede i brug?) og ikke kan opdatere..

PLS HJÆLP:))

Hilsens Jesper Pedersen....

PS. Jeg giver maks point af hvad jeg har :D
Avatar billede b0b0 Nybegynder
19. november 2008 - 15:36 #1
Jeg ved ikke om det har noget med at gøre at det er en OEM key (OEM fulgte med min pc da jeg købte den)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. november 2008 - 15:57 #2
Jo du kan sagtens geninstallere hvis det er din kode.OEM betyder at den er låst til din maskine,så hvis du ikke har ændret væsentligt på den er der ingen problemer..Det vil sige sat nyt bundkort i..Du vil bare ikke kunne bruge DVDén i en anden maskine.Hvis det er en bærbar starter du bare recovery funktionen,så køre det derudaf.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2008 - 15:57 #3
http://www.helgec.dk/vista-install.html

jo det kan du godt.
det du sikkert misforstår er at den er bundet til maskinens hardware men der er som heller ikke helt rigtigt.

køber du en ny pc skal du bare telefonisk fortælle microsoft at den er ny. det fremkommer helt automatisk efter nyinstall.

nu da du har virus på maskinen ville jeg fjerne partitionen og oprette en ny på samme størrelse - så er den i hvert fald ren.

hvis man senere hiver noget ud fra den slettede partition med div. programmer fremkommer virus også - så husk det.
Avatar billede b0b0 Nybegynder
19. november 2008 - 16:03 #4
UPS - glemte at give jer hver nogle point - i skrev med 1 sek mellemrum. Men mange tak for svarene. Nu vil jeg til at geninstallere. Treatmenice håber det var okay :D Men skal nok give dig nogle point når jeg får igen :)=
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. november 2008 - 17:13 #5
Skal du ikke tænke på b0b0 jeg laver lige en tråd med halvdelen til ham :)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. november 2008 - 20:34 #6
http://www.eksperten.dk/spm/853415

Så blev den klaret :)