Avatar billede thelonely Nybegynder
30. november 2008 - 00:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at finde en Harddisk Docking Station

Jeg har brug for en harddisk docking station og den skal kunne håndtere større harddiske(vi snakker min. 1TB). Jeg har ledt rigtig længe og den eneste jeg har kunne finde er en ThermalTake Blac X, som kan håndtere harddiske op til 1,5TB. Problemet er bare at jeg simpelthen ikke har kunne finde ud af hvor "fanden" man skaffer sådan en satan.

For generelt er det godt nok svært at finde harddisk docking stations, den eneste anden jeg har fundet er en hos shg.dk, som er total ubrugeligt da den kun kan håndtere max. 500GB harddiske. Det er jo nærmest latterligt at man sælger sådan noget skrammel.

Så hjælp til at finde en harddisk docking station som kan håndtere minimum 1TB harddiske.

På forhånd mange tak
Avatar billede thelonely Nybegynder
30. november 2008 - 00:57 #1
Jeg glemte lige at sige: Hvis man finder en harddisk docking station på en udenlandsk hjemmeside(US og UK), hvad gør man så med strømforsyningen? Kan den virke hos os, eller futter jeg det hele af...
Avatar billede thelonely Nybegynder
30. november 2008 - 00:59 #2
http://www.thermaltakeusa.com/Products.aspx?C=1346&PS=-1

Det er dem fra ThermalTake jeg har fundet... bare umuligt at opstøve dem!
Avatar billede Beach Mester
30. november 2008 - 01:28 #3
Skal det være til Firewire, USB eller eSATA?

//Beach
Avatar billede thelonely Nybegynder
01. december 2008 - 00:04 #4
USB, men selvfølgelig er det bare bonus hvis der også er eSATA(ingen firewire!). Men så længe der bare er USB så er det fint!
Avatar billede Beach Mester
01. december 2008 - 01:46 #5
Så kan du bruge denne her--->
http://shg.dk/p/2115191
http://www.ssi.com.tw/product_content.aspx?id=91

Jeg har PT en Samsung spinpoint 750GB siddende i docken, men den virker også fino med de 2 1TB diske. Har ikke prøvet med større diske endnu, men selv om de skriver max 1Tb så skulle det undre mig hvorfor den ikke skulle kunne klare det, i hvert tilfælde igennem eSATA forbindelsen.

Test af en dock magen til, men under brandet Sharkoon--->
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=2203

Jeg kan ikke se nogen fysisk forskel på den og så min, bortset fra at der hvor der med hvidt er trykt Sharkoon, der er der bare ingenting hos mig.

En anden og lidt nyere test af noget magen til--->
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=2451
Her skriver de direkte max. på 1TB, men igen, der er ingen der har prøvet med mere:-)

Danske test af andre mærker--->
http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9394
Her er der ikke nogen spec. af Max. men har ikke checket producentens site ud endnu.

Danske test af andre muligheder--->
http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9393
Her kommer IDE disken også med, men er ikke selv så glad for at disken nu skal ligge på eks. et bord hvor en mulig kortslutning kan lave ged i systemet...

Så.... Jo jo, de findes der ude, og omkring understøttelsen op til 1,5TB, lad det komme an på en prøve!!!
Så vidt jeg ved så er der i hvert tilfælde ingen begrænsning hvis man kaster en disk direkte på eSATA porten. Og tvivler på at selve dockingstationens HW har anden funktion her, end at ændre stikket fra intern SATA til eSATA.

//Beach
Avatar billede thelonely Nybegynder
02. december 2008 - 10:21 #6
Tak for et godt svar, men problemet er at jeg har svært ved at finde ud af hvor man kan købe de hdd docking stations. Ligesom den fra Thermaltake, som de garanterer kan håndtere harddiske op til 1,5TB, er det let at finde tests osv. men jeg kan ikke finde steder at købe dem!

Jeg har selv købt sådan en SSI harddisk docking station inde fra shg.dk og den kunne ikke håndtere en WD harddisk på 1TB(det var over USB2) kører du over USB2?

Men det kan jo være at det var harddisken, som jeg også købte ny fra SHG, der var deffekt. Det tjekkede jeg selvfølgelig ikke inden jeg bestilte. Nu prøver jeg lige at bestille en ny inde fra SHG og så vender jeg tilbage.

Men hvis du falder over et andet sted end SHG.dk hvor man kan købe harddisk docking stations, må du endelig sige til! For shg.dk er det eneste reelle sted jeg har fundet hvor man kan købe de små sataner(ud over "super pålidelige" Pixmania)
Avatar billede Beach Mester
09. december 2008 - 03:19 #7
Hey

Nope, bruger eSATA da jeg ikke har tålmodighed til at vente på USB:-)

Har lige Best. endnu en ny 1TB Samsung disk dd. Regner med at få den Lev. onsdag. Så må vi lige se hvad dockingstationen siger til den. Men har lidt på fornemmeren at det er USB2 der er den store røver i det her spil.

Jeg kan en af dagene prøve at tilslutte dyret til USBén og se om OS kan se HDD den vej.
Har du mulighed for at kaste den på en eSATA port så er der temlig heftige forskelle i hastigheden. Så det er vær at overveje!!!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
11. december 2008 - 04:15 #8
Testen på eSATA er OK, ingen problemer med at se hele disken selv om jeg undrede mig over at Samsung har sendt den på gaden med 3 partitioner. Efter at have slettet dem i XP og oprettet en stor ny partition, så kører det som det skal.
Forsøger lige at finde tid til at kaste samme disk på USB....

//Beach