Avatar billede knowman Juniormester
04. december 2008 - 16:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forbinde to routere

Jeg har problemer med at fange signalet fra min trådløse router når jeg sidder på mit kontor. Jeg fik så en genial ide: jeg har en anden trådløse router, så jeg har prøvet at forbinde de to routere med hinanden (med kabel), for at få signalet tættere på min pc. Jeg kan nu fange signalet fra begge routere (og den der står tæt på er klart bedre). Men internet signalet kommer tilsyneladende ikke igennem. Hvad gør jeg galt?
Avatar billede osigaard Nybegynder
04. december 2008 - 22:28 #1
Mon ikke det er fordi du dobbeltrouter ?

Den router der er længst fra din Internetadgang og tættest på dit kontor, skal du sætte til i en LAN port, Ikke WAN port så kan du konfigurere den som et accespoint, med din oprindekige router, som DHCP Server og som Gateway.
Her er en billede som illusterer det

http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp

Forestik dig at kabel-routeren er oprindelige pouter og Wireless Router er den ekstra trådløse router, der er tættest på dit kontor.
På denne måde fungerer den ekstra trådløse router, som accesspoint, medens den oprindelige router tager sig af alt DHCP mæssig.
:-)
Avatar billede knowman Juniormester
05. december 2008 - 21:33 #2
Hej osigaard,
Det var lige præcis dét: den skulle forbindes som LAN, ikke WAN port, så fungerer det perfekt! Sender du mig et svar?
Avatar billede osigaard Nybegynder
05. december 2008 - 21:52 #3
Svaret er så her
:-)