Avatar billede synthaiz Nybegynder
18. december 2008 - 18:35 Der er 16 kommentarer

Min computer går helt amok. HJÆLP!

( Jeg ved ikke hvilken kategori denne hører til )

Hej Venner.

Jeg har et seriøst problem, min computer går helt amok.

Jeg har 2 ting.

1) Når jeg bruger min computer i lang tid, så ligepludselig så slukker den bare, især når jeg spiller spil (Counter strike) Cirka efter 3 - 4 timer. Så kan jeg ligeså godt give op resten af dagen, fordi jeg kan ikke starte den igen, eller jo jeg kan tage strømstikket af, og så vente en halv time, men så virker den kun i 10 - 15 minutter, og så slukker den igen..

Bliver den for varm? jeg forstår der bare ikke, fordi når den er gået ned første gang, prøver jeg at vente til den er helt kold igen, men alligevel slukker den efter 15 minutter cirka? jeg har også prøvet at vente 4 timer cirka. men den virker stadig ikke. jeg bliver nød til at vente til næste dag før at den virker igen. Det er super træls .. Kan i hjælpe??

2) Her forrig dag kiggede jeg lidt på mine ram, jeg tog den ud men satte den i med det samme igen, Nu går min computer fuldstændig i gagak. Alle tingene ligger ikke på skrivebordet, den har skiftet baggrund hvis jeg slukker og tænder den, er de data væk som jeg har lagt på skrivebordet, så siger den noget i starten, kan ikke lige huske hvad, men der står en tekst, i en boks , og så tællr ned fra 30, man kan også bare trykke ok. hvad er det for noget mærkelig noget? Det er ret surt.. F.eks jeg lagde steam ind på skrivebordet, så tændte jeg min computer og så var den bare væk?? Omg hvad gør jeg man?

Please hjælp venner! Har virkelig brug for det.

På forhånd mange tak.
Avatar billede mireigi Novice
18. december 2008 - 19:08 #1
Start med følgende i denne rækkefølge:
1. Kontroller at ram-blokken sidder i samme sokkel som du tog den ud af.
2. Ved boksen der tæller ned, kan du gøre dette:
  a. Åben Menuen Start
  b. Skriv "cmd.exe" (uden "") i feltet nederst og tryk [Enter]
  c. Skriv "shutdown /a" (uden "") i konsolvinduet der kommer frem og tryk [Enter]
3. Afinstaller alt software du har installeret inden for de(n) sidste 1-2 uge(r)
4. Genstart computeren

Hvis dette ikke virker, kan du prøve dette:

1. Start op i fejlsikret tilstand. Dette gøres således:
  a. Efter computeren har talt dine ram op og skiftet til helt sort skærm, trykker du på [F8]
  b. Vælg "Fejlsikret uden netværk" på menuen
2. Når Windows starter i fejlsikret tilstand, bliver du spurt om du vil gendanne et gendannelsespunkt. Vælg dette
3. Vælg et gendannelsespunkt der ligger 2-4 uger tilbage i tiden
4. Genstart computeren når Windows er færdig med gendannelsen

Dette gælder for begge tilfælde:
5. Opgrader ALLE drivere til de nyeste i denne rækkefølge:
  a. BIOS
  b. Bundkort Chipsæt
  c. Processor
  d. Harddisk(e)
  e. Netværkskort
  f. Grafikkort
  g. Skærm
  h. Lydkort
  i. Tastatur og Mus

Hvis intet af dette virker, vil jeg umiddelbart sige at du har en defekt processor eller køler dertil. For at finde ud af hvad fejlen er, kan du gøre følgende:

1. Åben Menuen Start
2. Åben Kontrolpanel
3. Åben System
4. Tryk på "Avancerede systemindstillinger" til venstre i vinduet
5. Skift til fanebladet "Avanceret"
6. Under "Start og genoprettelse" vælger du "Indstillinger"
7. Fjern fluebenet i "Genstart automatisk"
8. Tryk [OK] to gange
9. Genstart computeren
10. Når/Hvis fejlen opstår, skriver du den fejlkode ned der står på skærmen. Et eksempel er denne
  a. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (STOP 0x0000000A)
11. Skriv fejlkoden herinde og vi kigger på det
Avatar billede synthaiz Nybegynder
18. december 2008 - 19:16 #2
Jeg har fundet ud af hvad den siger nu:

Den lokalt gemte profil kan ikke indlæses. Det kan skyldes utilstrækkelige sikkerhedsrettigheder, eller at den lokale profil er beskadiget. Kontakt netværksadministratoren, hvis problemet fortsætter.

OPLYSNING - Fejl under indlæsning af en side.

Og så siger den at jeg vil få en midlertidig konto og hvis jeg gemmer data vil det gå fortabt
Avatar billede synthaiz Nybegynder
18. december 2008 - 19:21 #3
Nu prøver jeg lige det nederste du skrev genstarter lige. Be right back.
Avatar billede synthaiz Nybegynder
18. december 2008 - 19:22 #4
Og hvor opgrader jeg mine drivere

BIOS
  b. Bundkort Chipsæt
  c. Processor
  d. Harddisk(e)
  e. Netværkskort
  f. Grafikkort
  g. Skærm
  h. Lydkort
  i. Tastatur og Mus

?
Avatar billede synthaiz Nybegynder
18. december 2008 - 19:23 #5
Men hvordan får jeg min gemte profil til at kunne indlæses sådan alle mine ting er der
Avatar billede synthaiz Nybegynder
18. december 2008 - 20:35 #6
Her er det mere præcis mireiqi:

Når min pc starter op, så siger den velkommen. og så kommer der først en box hvor i der står:

Den lokalt gemte profil kan ikke indlæses. Det kan skyldes utilstrækkelige sikkerhedsrettigheder, eller at den lokale profil er beskadiget. Kontakt netværksadministratoren, hvis problemet fortsætter.

OPLYSNING - Fejl under indlæsning af en side.

Så trykker jeg ok, og så siger den i en ny box på tid (30 sek.)

Den lokale profil blev ikke fundet. Du logges på med en midlertidig profil. De ændringer, du foretager i denne profil vil gå tabt, når du logger af.

______________________________________________

Siger det dig mere?
Avatar billede mireigi Novice
18. december 2008 - 21:52 #7
Prøv at gå i fejlsikret, slet din nuværende bruger og opret en ny. Husk at kopiere filer du vil beholde over i en midlertidig mappe inden, da de ellers vil gå tabt.

Med hensyn til at opgradere dine drivere, kan du hente programmet "Everest" her:
http://www.lavalys.com

Efter installationen, starter du programmet, og klikker på hver enkelt enhed der er listet under sektionen "PC". Nederst på detaljesiden (den højre), vil der være et link til producentens hjemmeside, og, i de fleste tilfælde, et direkte link til driver downloads.
Avatar billede synthaiz Nybegynder
19. december 2008 - 08:15 #8
Hvor kan jeg slette min bruger?
Avatar billede synthaiz Nybegynder
19. december 2008 - 08:18 #9
Prøver lige at slette den nu så.
Avatar billede synthaiz Nybegynder
19. december 2008 - 08:32 #10
1)Nu har jeg fået det med profilen til at virke. Tak. Men alt det der lå på skrivebordet er væk, det er simpelhent slettet. jeg kan ikke finde det nogen steder, f.eks counter strike, jeg kan ikke installere det igen for har ikke cd'en kan jeg ikke få mine filer tilbage igen?

2) Nu prøver jeg lige det ned Everest.
Avatar billede mireigi Novice
19. december 2008 - 08:39 #11
Jeg håber du læste dette:
"Husk at kopiere filer du vil beholde over i en midlertidig mappe inden, da de ellers vil gå tabt."
Avatar billede synthaiz Nybegynder
19. december 2008 - 08:46 #12
Jep, de filer der var før er det stadig.. Men counter strike har jo været slettet fordi det lå på skrivebordet, altså det var slettet før jeg slettede min gamle profil, det blev slettet da den startede med det der at den ikke kan finde min profil.

2) Everest siger jeg skal bruge det der "driveragent" når jeg skal update bios og det er jo ikke gratis?
Avatar billede synthaiz Nybegynder
19. december 2008 - 08:47 #13
Og mit bios er 2 år gammelt ? det er vidst ikke for godt?
Avatar billede synthaiz Nybegynder
19. december 2008 - 09:05 #14
Nu har jeg opdateret alt det jeg kan undtagen bios?? hvad gør jeg driveragent er jo ikke gratis jeg har AMI bios 2 år gammelt
Avatar billede mireigi Novice
19. december 2008 - 12:12 #15
Der ligger en guide til AMI bios opdatering her:
http://www.ami.com/support/bios.cfm#one
Avatar billede nva Praktikant
19. december 2008 - 13:24 #16
Du bør nok lige undersøge din harddisk for eventuelle fejl, for hvis en brugerkonto bliver ødelagt kan det skyldes sectorfejl.