Avatar billede haslunda Nybegynder
28. december 2008 - 11:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mangler (snabel a) på tastatur efter downgrade til XP

Er der nogle der kan hjælpe mig her?. Jeg har downgradet min Laptop Dell Inspiron 1720 fra Vista til XP, alt virker perfekt igen, dog undtaget mit tastatur der mangler (snabel a) alle andre funktioner med Alt Gr. virker. Nogle idéer?
Avatar billede peet-49 Novice
28. december 2008 - 11:40 #1
Hvordan trykker jeg snabel A
Der er flere muligheder:
På et dansk tastatur og naturligvis installeret som DANSK - ikke:

Hold Alt Gr tasten nede (det er den til højre for mellemrumsknappen)

og tryk på 2-tallet (tasten over Q & W tasterne)
hvorefter begge taster slippes.
Nu er der skrevet et snabel-A
På et US (amerikansk udlægning af tasterne): Shift og et 2-tal (2-tallet er tasten over Q & W tasterne).
Tip:
På alle PC- tastaturer kan man altid skrive snabel-a ved hjælp af følgende kombination:
Num Lock aktiveres.
Hold Alt nede (det er den til venstre for mellemrumsknappen) mens....
På det numeriske tastatur (cifrerne over til højre) tastes 64
Endelig slippes Alt tasten.
Denne "procedure kan også skrive som "Alt + 64" med Num Lock aktiveret.
Vigtigt:
Det er på tidspunktet, når en tast slippes, at signal sendes fra tastatur til PC !!!
Det er altså ikke, når man trykke tasten ned.
Avatar billede haslunda Nybegynder
28. december 2008 - 11:45 #2
Hej peet-49

Tak for dit svar, men det er ikke lige det jeg søger, jeg mangler en driver eller ligende til det tastatur der er indbygget i denne model Laptop, da (snabel a) knappen virkede fint da maskinen kørte Vista. Jeg har forsøgt med diverse drivere fra Dell, men uden held
28. december 2008 - 11:50 #3
... der er vist en kombination af en Nvidia Skærmdriver/util hvor netop kombinationen [AltGr][2] er en Hotkey ifm. "noget" ? Siger det dig noget ?
Avatar billede haslunda Nybegynder
28. december 2008 - 11:54 #4
Det med Hotkey ved jeg ikke, men det er rigtigt at der er et Nvidia skærmkort installeret i maskinen, er det i Nvidia opsætningen man skal lede efter noget der skal deaktiveres?
28. december 2008 - 11:59 #5
... du nærmer dig pointen *S*
Avatar billede haslunda Nybegynder
28. december 2008 - 13:41 #6
Har fundet Hotkey'en og deaktiveret den @@@ takker for hjælpen :-)

Læg et svar og der er points til dig
28. december 2008 - 14:24 #7
Ping...