Avatar billede docp Nybegynder
06. januar 2009 - 18:03 Der er 10 kommentarer

Zyxel P-2602HW-D1A - kan ikke aktivere WLAN

Allerførst undskyld, hvis forkert kategori.

Sagen er den, at jeg forsøger at hjælpe min far med hans Zyxel P-2602HW-D1A. Da jeg i den anledning resettede den, sendte den ikke længere wireless, da jeg tændte den igen, og den pågældende lampe lyser ikke (Der er lys i power, ethernet, dsl, internet og phone, men altså ikke i wlan).

Jeg prøvede derefter at logge ind ved hjælp af defaultkoden, 1234, men denne virker ikke - jeg sendes bare tilbage til samme side igen, 192.168.1.1

Jeg indrømmer gerne, at jeg er en forholdsvis stor idiot, når det drejer sig om routere m.m., så løsningen på problemet er givetvis ganske oplagt, og svar bedes holdes i et sprog, så en treårig kan forstå det.
Avatar billede justrace Novice
06. januar 2009 - 18:10 #1
Hmm, når du resetter den, resetter du sandsynligvis ikke password. Prøv med det der er blevet lavet en gang i fortiden. Det kan være den ikke som default har tændt for trådløs kommunikation, så det er der ingen grund til at panikke over. Endnu. Hvis ikke, så skriv lige igen.
Avatar billede docp Nybegynder
06. januar 2009 - 18:11 #2
Min far husker ikke så godt, så et eventuelt pw, der adskiller sig fra default, er gået tabt. Jeg kan ikke på nogen måde resette hele lortet?
Avatar billede justrace Novice
06. januar 2009 - 18:18 #3
Jo, men det er noget jeg er ved at kigge på. Hvad med hundens navn?

Vender tilbage...
Avatar billede justrace Novice
06. januar 2009 - 18:20 #4
Avatar billede justrace Novice
06. januar 2009 - 19:25 #5
Er der et felt til brudernavn er det: admin og passwd: 1234, men:

Using The Reset Button
1 Make sure the POWER LED is on (not blinking).
2 Do one of the following.
To turn the wireless LAN off or on, press the RESET button for one second and release
it. The WLAN LED should change from on to off or vice versa. (“W” models only)
To activate OTIST in order to assign your wireless security settings to wireless clients,
press the RESET button for five seconds and release it. The WLAN LED should flash
while the device uses OTIST to send wireless settings to OTIST clients.(“W” models
only)
To set the device back to the factory default settings, press the RESET button for ten
seconds or until the POWER LED begins to blink and then release it. When the
POWER LED begins to blink, the defaults have been restored and the device restarts.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2009 - 19:29 #6
Du skal bruge den sidste sætning !
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2009 - 19:29 #7
Afsnit, selvfø'lig :-)
Avatar billede docp Nybegynder
06. januar 2009 - 20:04 #8
Verdensklasse! Tak for hjælpen.
Avatar billede justrace Novice
06. januar 2009 - 20:40 #9
Selv tak.
Avatar billede WPCS Nybegynder
22. november 2012 - 11:00 #10
Har forsøgt det samme! Den eneste forskel var, at jeg fik mulighed for selv at lave en ny kode. Men kunne ikke logge ind med den!