Avatar billede anebane Nybegynder
06. januar 2009 - 21:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Åbning/konvertering af odt-filer

Jeg bliver ofte tilsendt odt-filer (og andre spøjse formater, set med ikke-kyndigs øjne), men kan ikke åbne dem..

Kan jeg åbne dem eller konvertere dem til noget andet, som Windows Office kan åbne?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. januar 2009 - 21:56 #1
Ligner noget der kommer fra Openoffice. Det nemmeste vil nok være bare at hente seneste udgave.
06. januar 2009 - 22:26 #2
Det er et tekstdokument fra OpenOffice.

Det forudsætter at du har programmet OpenOffice, der er en gratis Office-pakke. Andre programmer kan ikke konvertere dette filformat.

Hvis du selv vil foretage konverteringen er løsningen at download og installere OpenOffice. Det vil jeg nok mene er at skyde over målet, hvis det kun er noget du skal bruge en sjælden gang.

Kontakt i stedet afsenderen, og bed om at få dokumentet gemt i Word-format, hvilket OpenOffice er i stand til. Herefter vil du uden videre kunne arbejde med dokumentet.
06. januar 2009 - 22:33 #3
Fandt lige et link til en, der påstår at man på http://media-convert.com kan konvertere fra ODT-format til DOC-format.

Jeg har ikke testet det, og kender intet til det nævnte site.

Jeg vil stadig mene at det letteste for dig er at kontakte afsenderen, og få det gemt i det rigtige format.
Avatar billede sleeper Nybegynder
07. januar 2009 - 11:02 #4
http://office.microsoft.com/da-dk/word/HA102816191030.aspx

Men jeg ved der er en anden løsning, da SP2 jo ikke er udkommet endnu...

Jeg søger, og vender tilbage
Avatar billede sleeper Nybegynder
07. januar 2009 - 11:07 #5
Så fandt jeg den

Der er lavet et tilføjelses program, som gør sådan at du kan åbne det
https://cds.sun.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/CDS-CDS_SMI-Site/en_US/-/USD/ViewProductDetail-Start?ProductRef=ODF-WIN-G-F@CDS-CDS_SMI
Avatar billede anebane Nybegynder
07. januar 2009 - 19:34 #6
Jeg véd, at det er en OpenOffice-fil, når der står .odt.
Problemet var at åbne den slags filer.

Tilsyneladende virker installationsprogrammet fra Sun ikke på denne pc; jeg har gemt (virusscannet,) udpakket & installeret programmet, men jeg kan ikke anvende det; det står hele tiden listet som en .exe-fil, og vil gerne installere sigselv hver gang jeg overhovedet overvejer at klikke på .exe-filen (og ja, jeg véd osse at .exe er efternavnet på program-filer)..

Windows-supporten gælder for Word2007, ikke 2003, som jeg sidder med.. :(

Er der flere løsningsmuligheder?
Avatar billede sleeper Nybegynder
07. januar 2009 - 20:05 #7
Når du har installeret Sun, skal du åbne word
trykke filer
åbn
finde din fil, og åbne den
Avatar billede anebane Nybegynder
07. januar 2009 - 20:16 #8
Jubii!

Nu føler jeg mig lidt dum, men Sleeper, du har optjent 45 points!! :)
Avatar billede anebane Nybegynder
07. januar 2009 - 20:17 #9
Jubii!

Nu føler jeg mig lidt dum, men Sleeper, du har optjent 45 points!! :)
Avatar billede sleeper Nybegynder
07. januar 2009 - 20:20 #10
Det var godt at det virkede.
Avatar billede kingomand Novice
21. september 2009 - 17:59 #11
Upload til google doc, og problemmet er løst.
Avatar billede elisanderk Nybegynder
08. september 2010 - 11:33 #12
Du kan konvertere en odt-fil til en pdf-fil på følgende hjemmeside http://www.cometdocs.com/
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2010 - 10:52 #13
Det er slet ikke nødvendigt med al den konvertering for langt de fleste.

Med en opdateret Office 2007 kan du uden problemer åbne odt filer
i Word

Har lige selv prøvet det
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2010 - 19:07 #14
Det bør også siges, for en god ordens skyld, at openoffice, i dag LibreOffice

http://www.documentfoundation.org/download/

også uden problemer, åbner alle alle former for dokumenter fra Word