Avatar billede synthaiz Nybegynder
10. januar 2009 - 18:55 Der er 5 kommentarer

Blå skærm? Hjælp.

Hej Eksperter.

Nu skal i høre. I går var min computer helt fin, og ingen fejl, men idag er den begyndt på at gå i blå skærm når jeg er midt i noget heletiden. Jeg har ikke pillet ved noget siden igår. Den er bare begyndt på det?.. Noglegange gør den med det samme lige når man starter op, andre gange går der 5 eller 10 minutter. Nogle gange fryser den også helt. den går i stå. hvor jeg ikke kan bevæge musen, og det er ikke kun i spil den gør det. Nogle gange i blå skærm så siger den:

Fejlen findes i Win32k.sys

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Det siger den nogle gange.. Men nogle gangert siger den også kun det her som problem:

Tekniske problemer:

*** STOP: 0X0000008E (0xc0000005, 0x3acc44e5, oxbzf6058c, 0x0000000)

Og nogle gange:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Hvad skal jeg gøre Eksperter?

Jeg har opdateret mine drivere for et stykke tid siden..
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
10. januar 2009 - 19:09 #1
Det er en eller flere af dine RAM der er stået af.

Prøv at tage en af dine ram klodser ud, og så boote op, og se om fejlen forsvinder. Hvis den ikke gør, så tager du den næste ud, og sådan bliver du ved til du har fundet den 'dårlige' RAM
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
10. januar 2009 - 19:11 #2
ups...så ikke at du havde fejlen i win32.sys

Så har microsoft en patch til din fejl :)

Se her:

http://support.microsoft.com/hotfix/KBHotfix.aspx?kbnum=834450&kbln=da
Avatar billede synthaiz Nybegynder
10. januar 2009 - 19:22 #3
Jamen, det kan godt være noget med mine ram, fordi jeg har lånt en af min brors ram fra hans computer, men det er lang tid siden, og den har funket ind til nu?.
Avatar billede Jensen DK Novice
11. januar 2009 - 07:56 #4
Hvis du har mistanke om at dine RAM er defekte, er der her et par lille programmer, der kan teste dem:
http://hcidesign.com/memtest/download.html

http://www.goldmemory.cz/
http://www.memtest86.com/
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2009 - 08:11 #5
Ramfejl eller fejl på NTFS filsystem, prøv en "chkdsk /r /f" www.helgec.dk/chkdsk.html