Avatar billede jeg-er-cp Nybegynder
15. januar 2009 - 22:21 Der er 11 kommentarer

Hvordan formatere jeg min computer??

Hej alle.

Min computer er blevet langsom, og jeg er bange for at der er virus på den. Ud over det har jeg en masse programmer og andet skidt og bras jeg ikke bruger..
Derfor vil jeg gerne formatere min computer.
Mit problem er bare at jeg ikke aner noget som helst om hvordan man gør?

Derfor beder jeg om hjælp til at formatere min computer. Gerne ved en guide eller på anden måde noget som vil kunne få mig ( computer mongolen) sikkert og smertefrit igennem en nem formatering, som jeg forhåbentlig vil kunne gentage hvis uheldet er ude igen.

PS: jeg er ikke 100% sikker på at jeg har install discene til windows wista, hvilket er mit nuværende styresystem.

På forhånd mange tak!
Avatar billede thomaaaz Nybegynder
15. januar 2009 - 22:28 #1
Hej

Jeg tror først du skal slå spørgsmålet op inde i den rigtige kategori:
http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows-Vista/

Såvidt jeg ved kommer Windows Vista ikke til PDA'er ;o)

Mvh
Thomas
Avatar billede Jensen DK Novice
16. januar 2009 - 08:42 #2
Du må kunne bruge denne vejledning. http://www.helgec.dk/vista-install.html
Avatar billede Jensen DK Novice
16. januar 2009 - 08:45 #3
Til formatering hvor Harddisken bliver renset fuldstendig kan du bruge killdisk.
http://www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede Jensen DK Novice
16. januar 2009 - 08:46 #4
Velkommen til eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2009 - 14:33 #5
Du skulle gerne have reinstallering liggende på disken, hvis du ikke har fået en med i forbindelse med køb af computer, eller skal du have fat i den forhandler, man sælger ikke en computer uden reinstallations mulighed.
Avatar billede Jensen DK Novice
17. januar 2009 - 07:06 #6
Du har samme spørgsmål her, det er ikke tilladt på eksperten, at have flere ens spørgsmål, luk venligst det ene. http://www.eksperten.dk/spm/860024
Avatar billede Jensen DK Novice
17. januar 2009 - 07:08 #7
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 11:50 #8
Hej først for brugeren åbenbart oprettet spørgsmålet i forkert katagori, så er det galt at jeg-er-cp oprettet det 2 gange for at få det rigtig placeret. Var det ikke en bedre idé at hjælpe brugeren, istedet for at hugge efter ham, nu hvor han er ny, eller er der ingen, som har et konstruktiv svar?
Avatar billede Jensen DK Novice
18. januar 2009 - 14:45 #9
Brugeren har fået hjælp, der bliver overhoved ikke hugget på nogen, og man har da lov til at komme med tilbagemelding, istedet for bare at blive væk, lige som en masse andre, desuden så er 17/01-2009 07:08:17 en oplysning til en ny bruger.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. februar 2009 - 14:21 #10
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar