Avatar billede tomojo Nybegynder
25. januar 2009 - 02:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

HighJackThis og Anti-malware log.

Så er det vist tid til en rensning af vores bærbare.
Har nogen lyst til at gennemgå disse HJT samt Anti-malware logs ?

CCleaner har været kørt!

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 02:42:19, on 25-01-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16762)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Norman\Npm\bin\ELOGSVC.EXE
C:\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Mouse Driver\KMWDSrv.exe
C:\Programmer\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe
C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\Norman\Npm\bin\NJEEVES.EXE
C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\WINDOWS\System32\keyhook.exe
C:\Programmer\D-Link\Air Utility\AirCFG.exe
C:\Programmer\Alpha Networks\ANIWZCS Service\WZCSLDR.exe
C:\Norman\Npm\bin\ZLH.EXE
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\LAUNCH~1.EXE
C:\Programmer\Mouse Driver\StartAutorun.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Documents and Settings\De seje\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe
C:\Programmer\Mouse Driver\KMConfig.exe
C:\Programmer\Mouse Driver\KMProcess.exe
C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\Norman\Npf\BIN\npfmsg2.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Mobilt Bredband\Mobilt Bredband.exe
C:\Documents and Settings\De seje\Skrivebord\HJT\HiJackThis.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Windows KeyHook] C:\WINDOWS\System32\keyhook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link Air Utility] C:\Programmer\D-Link\Air Utility\AirCFG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ANIWZCSService] C:\Programmer\Alpha Networks\ANIWZCS Service\WZCSLDR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\Npm\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\LAUNCH~1.EXE -startup
O4 - HKLM\..\Run: [KMCONFIG] C:\Programmer\Mouse Driver\StartAutorun.exe KMConfig.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Documents and Settings\De seje\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase9602.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1171383819271
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1171383801240
O16 - DPF: {A8482EAF-A1F3-4934-AE3F-56EB195A50BF} (DeskUpdate - Activex Control) - http://support.fujitsu-siemens.de/DeskUpdate/isapi/activex.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{7CB8BFBF-DB36-4AB1-BD90-0C753E40D324}: NameServer = 194.255.56.79 194.255.56.78
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Norman\Npm\bin\ELOGSVC.EXE
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Keyboard And Mouse Communication Service (KMWDSERVICE) - UASSOFT.COM - C:\Programmer\Mouse Driver\KMWDSrv.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: NMSAccessU - Unknown owner - C:\Programmer\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\Npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) -  - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe

--
End of file - 7929 bytes

..

Malwarebytes' Anti-Malware 1.33
Database version: 1690
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2009-01-25 (02-38-28).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 122407
Tid tilbagelagt: 1 hour(s), 30 minute(s), 21 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 2
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{09f1adac-76d8-4d0f-99a5-5c907dadb988} (Rogue.Multiple) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Trymedia Systems (Adware.Trymedia) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
25. januar 2009 - 11:26 #1
(Oplever du nogle problemer ?)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2009 - 13:05 #2
Ser ok ud. Jeg kan ikke se der er noget der ikke må være der.
Avatar billede tomojo Nybegynder
25. januar 2009 - 23:50 #3
Ikke andet end det sædvanlige fis med at den er laaang tid om at starte op og lukke ned.. :-S
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. januar 2009 - 20:12 #4
Hvad er specs på den bærbare?
Avatar billede tomojo Nybegynder
26. januar 2009 - 23:57 #5
Hvor dælen er det lige specs-knappen sidder.? :)
Hvorfor er der ingen der laver sådan et lille "Oplysninger om min PC - for dummies" program.?
27. januar 2009 - 07:20 #6
[Start][Kør][MSINFO32]  ENTER
Avatar billede tomojo Nybegynder
27. januar 2009 - 18:44 #7
Systemoplysningsrapporten er skrevet til: 01/27/09 18:32:17
Systemnavn:xxxxx
[Systemoplysninger]

Element    Værdi
Navn på operativsystem    Microsoft Windows XP Home Edition
Version    5.1.2600 Service Pack 3 build 2600
Navn på producent    Microsoft Corporation
Systemnavn    xxxxx
Systemproducent    FUJITSU SIEMENS
Systemmodel    Amilo A 1640
Systemtype    X86-baseret PC
Processor    x86 Family 15 Model 8 Stepping 2 AuthenticAMD ~798 Mhz
BIOS-version/dato    American Megatrends Inc. 080011, 17-09-2004
SMBIOS-version    2.3
Windows-mappe    C:\WINDOWS
System-mappe    C:\WINDOWS\system32
Startenhed    \Device\HarddiskVolume1
Landestandard    Danmark
Abstraktionslag for hardware    Version = "5.1.2600.5512 (xpsp.080413-2111)"
Brugernavn    xxxxx
Tidszone    Rom, normaltid
Fysisk hukommelse i alt    512,00 MB
Tilgængelig fysisk hukommelse    48,38 MB
Virtuel hukommelse i alt    2,00 GB
Tilgængelig virtuel hukommelse    1,96 GB
Plads til sidefil    1,10 GB
Sidefil    C:\pagefile.sys
..
Lige en bi-bemærkning:
Min firewall har på det sidste søgt om indgående forbindelse til et program/whatever der kaldes "135"..
Idet jeg nægter fremkommer der en linie som blokerer indgående TCP for alle programmer, under lokal port står der "loc-srv", adresser - Alle adresser, fjernporte - alle porte.
27. januar 2009 - 21:58 #8
AMD ~798 Mhz
512,00MB
(Bærbar)

(Det er også grænsen for min 'tålmodighed' *S*)
27. januar 2009 - 22:09 #9
Jeres ISP (Internet Udbyder) er Telia ?

I forsøg på at give lidt mere 'luft' ->

Afinstall (Hvis de er der?)
* Bonjour Service
* Google Updater Service
* iPod-tjeneste (iPod Service)
* Apple Mobile Device
* PCSuiteTrayApplication (*)
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

(*) Hvis i meget TIT bruger PC'en til at synkronicere med jeres Nokia mobil så la' den resourse være ...

---------------------------------------

For at komme lidt længere ned i antallet af processer, kan du gøre følgende:

Start => Kør
Skriv: msconfig
Tryk OK
Vælg fanebladet Fanebladet Startup
Disse skal du fjerne fluebenet fra:
* [QuickTime Task]
* [iTunesHelper]
* [Malwarebytes' Anti-Malware]
* [Google Update]

Når du næste gang genstarter, du får en advarsel om, at start er lavet om. Sig ok til det, og fjern flueben i vis denne advarsel. Er du i tvivl om hvad du skal gøre, så kig her:
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/msconfig.htm

---------------------------------------

En oprydningen med CCleaner ->
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

---------------------------------------

Evt. en frisk log fra HiJackThis for at bedømme reslutatet...
Avatar billede tomojo Nybegynder
27. januar 2009 - 23:45 #10
Nogen forklaring på "135" fænomænet.?

Frisk log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 23:42:46, on 27-01-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16762)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Norman\Npm\bin\ELOGSVC.EXE
C:\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Mouse Driver\KMWDSrv.exe
C:\Programmer\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe
C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\Norman\Npm\bin\NJEEVES.EXE
C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\WINDOWS\System32\keyhook.exe
C:\Programmer\Alpha Networks\ANIWZCS Service\WZCSLDR.exe
C:\Norman\Npm\bin\ZLH.EXE
C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Programmer\Mouse Driver\StartAutorun.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Mouse Driver\KMConfig.exe
C:\Norman\Npf\BIN\npfmsg2.exe
C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\Programmer\Mouse Driver\KMProcess.exe
C:\Programmer\Mobilt Bredband\Mobilt Bredband.exe
C:\Documents and Settings\De seje\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Documents and Settings\De seje\Skrivebord\HJT\HiJackThis.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Windows KeyHook] C:\WINDOWS\System32\keyhook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ANIWZCSService] C:\Programmer\Alpha Networks\ANIWZCS Service\WZCSLDR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\Npm\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [KMCONFIG] C:\Programmer\Mouse Driver\StartAutorun.exe KMConfig.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase9602.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1171383819271
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1171383801240
O16 - DPF: {A8482EAF-A1F3-4934-AE3F-56EB195A50BF} (DeskUpdate - Activex Control) - http://support.fujitsu-siemens.de/DeskUpdate/isapi/activex.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{7CB8BFBF-DB36-4AB1-BD90-0C753E40D324}: NameServer = 194.255.56.79 194.255.56.78
O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Norman\Npm\bin\ELOGSVC.EXE
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Keyboard And Mouse Communication Service (KMWDSERVICE) - UASSOFT.COM - C:\Programmer\Mouse Driver\KMWDSrv.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: NMSAccessU - Unknown owner - C:\Programmer\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\Npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) -  - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe

--
End of file - 6712 bytes
28. januar 2009 - 10:52 #11
Du ka' evt. ta' disse med i oprydiningessamlingen ->

Klik på Start->Kør skriv Services.msc og klik OK.
Find Tjenesten (Hvis den er der)
* Google Updater Service (gusvc)
* iPod-tjeneste (iPod Service)
stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede tomojo Nybegynder
28. januar 2009 - 22:41 #12
Begge var sat til manuelt.. Slog dem fra..
Allerede nu efter at have kørt CCleaner et par gange, og rettet i startmenuen kører maskinen klart mere "brugervenligt" :-)

Stadig ingen idé om hvad 135 tjenesten er? Ikke fordi den generer mig, jeg finder det bare sært.. Det skal lige siges at jeg har skiftet fra fastnet forbindelse til Teila net via mobilbånd for nyligt - kan det have noget med det at gøre..?
29. januar 2009 - 06:56 #13
... det vil jeg lade andre om at kommentere/svare på ...
29. januar 2009 - 06:57 #14
Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelsesfilerne.
Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere.
Det vil også være en god idé manuelt at oprette et nyt punkt, som du kan navngive, og vende tilbage til, hvis du skulle få problemer af nogen art.

Safe Surfing...

Avatar billede tomojo Nybegynder
29. januar 2009 - 22:15 #15
Mange tak for hjælpen.. :o)