Avatar billede fqthjoe Nybegynder
01. februar 2009 - 11:41 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Handlingen lykkedes ikke. Et objekt blev ikke fundet.Outlook 2007

Hej eksperten.
Har et mærkeligt problem med Outlook 2007.
Jeg kan godt modtage post, ingen problem. Men når jeg laver en ny mail, og vil sende denne popper der en boks op med "handling lykkedes ikke. Et objekt blev ikke fundet", og så kan jeg ikke sende mail. Det er som det er en fejl i selve programmet.
Har prøvet at slette hele officepakke, inkl. registreringsbasen vedr. outlook. Slette alle pst.filer og lave en "ren" installation af Officepakken inkl. Outlook. Og når en opretter min konto og laver test virker alt. Indtil jeg skal lave en ny mail og sende den...
En der kan hjælpe mig.... ?
Det er Vista/Outlook2007.. ( Windows Mail virker fint.. men skal bruge Outlook)..
Mange tak....
vh thjoe
Avatar billede justrace Novice
01. februar 2009 - 12:10 #1
Prøv at se efter om du har husket afkrydsning i "Server kræver godkendelse".
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
01. februar 2009 - 12:22 #2
Ja, har lige tjekket... øv...
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. februar 2009 - 12:32 #3
Hvad siger din programlogeller systemlog.
Har den nogen fejlmeddelelser?

/ptj_11
Avatar billede justrace Novice
01. februar 2009 - 12:32 #4
Og det skal være krydset af? Ikke alle udbydere vil have det. :)

Hvordan med smtp-serveren. Er det den rigtige der er skrevet ind i feltet?

Hvem er udbyderen?
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
01. februar 2009 - 12:45 #5
Udbyderen er one.com
Hvordan tjekker jeg yderligere systemlog ?
Når jeg opretter konto under post, kan man lave en test for send og modtagelse, her virker testen perfekt. Men når jeg så åbner Outlook, henter den alle mails, fint nok, men når jeg så klikker på ny og udfylder mail-adr. og skriver meddelelsen og klikker på sendt, så kommer fejlen. Det virker ikke som en fejl mvh. servere, men mere en programagtigt fejl.. Hvis I forstår ;-)
Jeg får snart grå hår over det hele... Fatter det ikke...
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
01. februar 2009 - 12:46 #6
smtp = customer-smtp.one.com
Avatar billede justrace Novice
01. februar 2009 - 13:06 #7
Hvordan er det med tdc, er der noget med at smtp skal sættes til port 26?
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. februar 2009 - 14:20 #8
>> Hvordan tjekker jeg yderligere systemlog ? >>

Jeg kører ikke i Vista. Er der nogen der kan fortælle, hvordan man kommer til systemloggen, den man normalt finder under administartion?

Hvis det er på samme måde som i XP, så hedder det:
Kontrolpanel/administartion/logbog.

Porte til ind og udgående post hos TDC= 110/587

fqthjoe- Hvilken udbyder har du din mailkonto hos. Er det hos one.com, eller anvender du en konto hos en anden udbyder?

/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. februar 2009 - 14:48 #9
fqthjoe, har du en ftp-klient?

/ptj_11
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
01. februar 2009 - 16:05 #10
Ja, har en ftp-klient, her på "min egen" maskine.
smtp og pop begge hos on.com, bare med domænenavnet. Vi har yderligere en pc kørende i samme net, og her virker det hele, med samme opsæt i Outlook. Derfor har jeg desværre en mistanke om det er Outlook... Eller nogen ideer ?
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
01. februar 2009 - 16:12 #11
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
01. februar 2009 - 16:17 #12
og her vises boksen, hvis man bare sender og modtager, og ikke gør det inde for selve mailen.
http://firstexit.dk/2.jpg
Avatar billede justrace Novice
01. februar 2009 - 16:25 #13
... og den mail-adresse du prøver med, er den helt korrekt, og har du prøvet at sende til andre?
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
01. februar 2009 - 16:26 #14
Jeps. Det har jeg lige prøvet.. Still the time..... øv..øv
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. februar 2009 - 17:13 #15
fqthjoe.
Sæt din ftpklient op på følgende måde:

Brugernavn: fqthjoe
Password: pop3fejl
Servermappe: support
FTP://80.197.139.44- ej passive mode

Her henter du programmet ProcessMonitor.
Dette program kører du i baggrunden, mens du forsøger at sende en mail. Du vil så formentlig kunne se, hvor det er din klient fejler, altså hvilket objekt, der ikke bliver fundet

/ptj_11
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
01. februar 2009 - 20:08 #16
ok, er hentet. Hold da op alle de processer ....
Tjekker lige igennem og vender tilbage.
Tak indtil videre....
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. februar 2009 - 00:58 #17
Har du overvejet, at man med 2 maskiner koblet op mod den samme outlook.pst, ikke kan connecte til den samme pst-fil på samme tid?

/ptj_11
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
03. februar 2009 - 17:42 #18
Det er ikke samme pst. fil.
Har nu llavet log og "kogt" den ned til Outlook..
Jeg kan ikke lige se hvad jeg skal kigge efter... Kan du hjælpe ?
http://firstexit.dk/logcsv.zip
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. februar 2009 - 02:11 #19
Kan du se, om den kolliderer med noget et sted, eller kan du finde et punkt, hvor den bliverstandset?

/ptj_11
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
02. marts 2009 - 20:09 #20
Tak for input. Laaaaangt om længe fandt vi selv løsningen. Det var profilen på pc'en... Strange, men sandt. Efter oprettelsen af ny bruger virker det igen. Microsoft var remote på, men kunne ikke løse fejen...
Tak for deltagelsen.
/Thjoe
Avatar billede jenki Nybegynder
11. marts 2010 - 22:18 #21
jeg har samme problem - næsten - når jeg trykker på send / modtag kommer meddelelsen!
Skal jeg oprette en ny bruger på PC'en eller en ny outlook profil, eller?
Jeg har lavet en backup.pst på min anden PC over mine private mapper for at få alt over i den nye - her har jeg så importeret filen fra en usb nøgle
HJÆÆÆÆLP
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
13. marts 2010 - 09:18 #22
Jeg lavede en helt ny bruger på maskinen.. ( i dette tilfælde på domænet), og så virkede det igen... Strange men sandt.
Held og lykke...
/Thjoe
Avatar billede jenki Nybegynder
13. marts 2010 - 13:04 #23
jeg prøvede at slette alle bruger og oprette en af dem igen - det hjalp ikke - må lige prøve at oprette en ny pruger, men nægter at tro det skulle hjælpe mig i mit tilfælde - jeg har 4 forskellige bruger fra 4 forskellige domæner, men wo intet vover, intet vinder :-)
Avatar billede jenki Nybegynder
13. marts 2010 - 13:35 #24
så lykkedes det, uden at jeg oprettede en ny - jeg var inde og slette alle profiler i kontrol panel - holdt outlook lukket - lavede restore, og åbnede så outlook, og alt var perfekt - jeg havde selvfølgeligt slettet pst filen igen, før jeg lavede restore!