Avatar billede daphne Novice
05. februar 2009 - 10:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Harddisk slår knuder HJÆÆÆÆLP

Jeg er i gang med at prøve at hjælpe min mand med hans pc, der gør nogen gevaldige knuder.

Forleden havde vi besøg af et vennepar, der installerede et program på disken til at brænde cd'er (tror det var nero, downloadet fra nettet).

Dette program er så afinstalleret, men pc'en har gjort nogen gevaldige krumspring.

Derfor ville vi så igår forsøge at lave en systemgendannelse fra i sidste uge, men vi kan KUN vælge fra den 2/2, og der står programmet, der er downloadet stadig, og hvis man vælger systemgendannelse fra denne dato, vil den re-installere programmet.

PC'en er købt sidste år, så derfor burde der være nogen flere datoer registreret under systemgendannelse, men den fryser på februar måned.

Nu er den så gået helt over i, at den vil have en systemkode ? - og det ved vi, at INGEN af os har indstillet på den. Så i princippet bør det jo være en standard, der er indkodet i maskinen, mend en kender vi så ikke :-(

Nogen der ved om dette skyldes en virus, og om man i værste fald er nødsaget til helt at sætte original-discen i maskinen, og re-installere hele svine-dytten på ny, eller findes der en måde, hvor man kan komme udenom dette på, så data på maskinen stadig er intakte ??

Håber meget på nogen kvalificerede bud. Gerne skåret ud i pap, da det absolut ikke er noget, jeg er skrap til.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede Jensen DK Novice
05. februar 2009 - 13:17 #1
XP eller Vista?
Kør en tur med disse to og lad dem slette det de finder, læg loggen for Malware ind til gennemsyn.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen, du kan sende den ind til gennemsyn.

Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/  og en manual her. http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den, det er en værktøjs linie som du sikkert  ikke har brug for.
Lad programmer foretage en oprydning i rens og registrer, og lad den slette det den finder.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. februar 2009 - 13:20 #2
I kan afinstallere Nero med CCleaner, klik på værktøjer ovre til venstre, find Nero maker det og klik på afinstaller oppe til højre.
05. februar 2009 - 14:57 #3
"...Nu er den så gået helt over i, at den vil have en systemkode ? ..." - mener du bare at du skal klikke på en form for Login ved opstart ? Istedet for direkte Login ?
Avatar billede daphne Novice
05. februar 2009 - 15:43 #4
Det er ikke muligt at komme ind i selve Windows overhovedet, da den beder om en form for administrator-kode, hvilket den IKKE fra start er sat op til.

Nero VAR afinstalleret, men efter vi forsøgte med en genopstart er den begyndt på det med systemkoden, så vi kan hverken komme frem eller tilbage.

Inden vi lukkede ned forsøgte vi os med en systemgendannelse, men det virker bare ikke, for så VIL den geninstallere Nero, hvilket vi jo ikke var syndeligt interesserede i.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede daphne Novice
05. februar 2009 - 15:44 #5
Kører med Windows XP.
Avatar billede Jensen DK Novice
06. februar 2009 - 07:19 #6
http://www.helgec.dk/password.html
Se om der er noget der kan bruges her på siden.
Avatar billede daphne Novice
30. januar 2010 - 09:50 #7
Fandt selv en løsning på problemet.

Siger mange tak for jeres ihærdige indsats.

Mvh.
Gitte Daphne
Avatar billede Jensen DK Novice
30. januar 2010 - 12:32 #8
Vi vil godt høre hvad løsningen var?