Avatar billede synthaiz Nybegynder
01. marts 2009 - 17:26 Der er 25 kommentarer

Vista - Installering af drivere. Hjælp.

Kære Eksperter.

Jeg har lige fået installeret Windows Vista.
Det kører fint nok, i 10 minutter, men så går den i blå skærm, den siger et eller andet DRIVER_???_????_???

Jeg kan ikk nå at læse hvad der står.

Men det er vel nok fordi jeg skal have installeret alle drivere til computeren. Jeg har prøvet Everest Home - Men den kunne ikke hjælpe.

Jeg har også et andet problem "Der er ikke installeret en lydoutputenhed" Hvordan får jeg installeret den? (Jeg har ingen cd'er overhoved til nogen drivere, så i må hjælpe mig med at linke til et program eller selve driverne please.

(Har ingen drivere installeret endnu)

Det eneste jeg har gjort på min pc er:
Installeret:
Avast Antivirus
Steam - Counter Strike
Og Easycleaner.

Mvh Rune.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
01. marts 2009 - 17:28 #1
Rarest at vide hvad fejlen er.

Start > højreklik computer > egenskaber > Avancerede systemindstillinger > Avanceret > Start og genoprettelse > Indstillinger > fjern hak i genstart automatisk, ok

Næste gang skulle du gerne kunne læse hvad der står.
Avatar billede synthaiz Nybegynder
01. marts 2009 - 17:41 #2
Ok men nu har den ikk gjort det i et stykke tid, så jeg tror det er slut.. Men hvad med det med lydoutputenhed, har du forstand på det? (Har ingen cd til at installere det)
Avatar billede synthaiz Nybegynder
01. marts 2009 - 17:41 #3
Og jeg skriver hvis den gør det med blå skærm igen
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. marts 2009 - 17:43 #4
Hej..
prøv at starte i fejlsikrettilstand. "F8"- ude fra BIOS.

gå ind Enhedshåndtering.
dernæst ind i skærmkor -Hvad skriver den der?  skal helst skrive dit "grafikkort" double klikker du på den og efterfølgende tryk på "Driver"  og dernæst "Opdatere driver" og "Gennemse Computeren efter driversoftware" og trykke på "Lad mig vælge på en liste over enhedsdrivere på computeren" her skal der være flueben i "Vis kompatibel hardware... Her vil du kunne finde din grafikkort driver - Hvis der er en driver med endelsen WDDM så tryk på den.
---
ang. dit lydkort skal du prøve at opdatere med windowsupdate på samme måde og se om det virker..
01. marts 2009 - 17:45 #5
... generelt -> Har du FULD WindowsUpdate ? Incl Vista ServicePack1 ?

Hvad 'hedder' din PC ?
Type/model/mærke/... ?
Avatar billede synthaiz Nybegynder
01. marts 2009 - 17:53 #6
Karise_larry, ||| argh det spørgsmål hader jeg. Det er en samle computer :S Og har desværre ikk forstand på hvilke ting der er i, det er min bror der har gjort det. og han er flytter hjemme fra.

______________________

Michael jeg prøver lige det du skrev med fejlsikret.

Og nej jeg har ikk opdateret  windows .. den er ved at hente dem. det tager herre lang tid. den er kun 20% :p
01. marts 2009 - 18:08 #7
... du bør (Skal) lade den køre i 'fred' indtil ALT WindowsUpdate er gemmenført...
Det er et 'must' !!!

Har der været Vista på spanden før ?
Avatar billede synthaiz Nybegynder
01. marts 2009 - 18:16 #8
Jeg har prøvet det med fejlsikrettilstand nu.

Resultatet:

Ved Skærmkort, hed den: Standard VGA-Skærmkort.

Og inde i opdater drivere, var der kun 1 og den hed Standard VGA-Skærmkort den hed ikke noget med WDDM eller noget.

Hvad gør jeg så :b
Avatar billede synthaiz Nybegynder
01. marts 2009 - 18:18 #9
kraise. Ja / nej Engang har jeg prøvet at installere det, men installationen blev ikke fuldført.

Men jeg har self, formateret hele pc'en og installeret vista
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. marts 2009 - 18:24 #10
Hvilken graffikort har du ? har selv haft problemer med Geforce driver der ikke er godkendt af Microsoft..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. marts 2009 - 18:27 #11
Øhh.. prøv at opdatere igen -min Com skulle opd. 2 gange før jeg fik de driver som jeg skulle have selv om at de ikke virkede..
Avatar billede synthaiz Nybegynder
01. marts 2009 - 18:48 #12
Den gik i blå skærm igen her er nogen oplysninger ved ikk om i kan bruge det til noget:

Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    BlueScreen
  OS-version:    6.0.6000.2.0.0.768.3
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  BCCode:    1000008e
  BCP1:    C0000005
  BCP2:    81A17C95
  BCP3:    9669FAA4
  BCP4:    00000000
  OS Version:    6_0_6000
  Service Pack:    0_0
  Product:    768_1

Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:
  C:\Windows\Minidump\Mini030109-05.dmp
  C:\Users\Rune\AppData\Local\Temp\WER-73296-0.sysdata.xml
  C:\Users\Rune\AppData\Local\Temp\WER414A.tmp.version.txt

Læs erklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0406
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. marts 2009 - 18:55 #13
ok det har jeg set før..

Prøv at starte din computer i din BIOS ("del" knappen eller hvad du skal trykke på for at komme der ind i bios) og "(DISABLED)" følgende som du kan finde --- "Cool´n´Quiet Support" + "Spread Spectrum" + "Stop Unused PCI Slot Clock" + "Dynamic Overclocking" + "Hard Disk S.M.A.R.T." + "Halt on Keyboard Error" + "USB Legacy Support" + On-Chip SATA-IDE Controller "BootROM function(kun hvis du ikke kører på RAID system" + On-Chip LAN Controller "BootROM fuction" + "On-Chip LAN P.M.E"...
Avatar billede synthaiz Nybegynder
01. marts 2009 - 18:59 #14
Hmm jeg kan prøve. Er ikke sikker jeg kan finde det, da det er en gammel BIOS, og jeg tør ikk opdatere den, min computer skal ikk smadres mere :P Er bange for at gøre noget forkert, men prøver at finde de ting i BIOS når min computer er færdig med at opdatere Windows
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. marts 2009 - 19:05 #15
der sker ikke noget ved at Disabled (slå fra) du kan altid Enabled (slå til) igen...
Avatar billede synthaiz Nybegynder
01. marts 2009 - 19:15 #16
Ok.. Men når windows opdate bliver installeret (Mangler 20%) Så er den installleret, kommer min lys så til at virke os?
Avatar billede synthaiz Nybegynder
01. marts 2009 - 19:18 #17
Lyd skulle der stå *****
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. marts 2009 - 19:37 #18
Det er ikke helt sikkert.. -jeg skulle selv op og opdatere mit lydkort i Enhedshåndtering da det er et old gammel lydkort som jeg bruger.. (Windows fandt en chip på mit lydkort og fik den i drift)
01. marts 2009 - 19:43 #19
PS: Eller smut manuelt til WindowsUpdate istedet for at vente vente vente vente på det automatske ...

[WindowsUpdate] ka' du finde et sted i din [Start] menu...
Og DER følge guiden; install ALLE opdateringer...
Avatar billede synthaiz Nybegynder
01. marts 2009 - 20:04 #20
Hmm jeg har installeret alle opdateringer nu.. men kan stadig ikk gå ind i lydstyrke må prøve at gøre det i enhedshåndtering, det virkede bare ikke sidst jeg prøvede . men prøver lige igen
Avatar billede synthaiz Nybegynder
01. marts 2009 - 20:09 #21
Når jeg går ind i enhedshåndtering. er det så multimedielydkort jeg skal opdatere? og hvordan skal jeg opdatere den, opdatere driversoftware online? eller hvordan? har ingen cd nemlig
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. marts 2009 - 20:17 #22
prøv online
Avatar billede synthaiz Nybegynder
01. marts 2009 - 20:20 #23
Yes man. Sådan nu virker min lyd. Nu er det bare det med den blå skærm. Men imorgen så prøver jeg at se om jeg kan finde det der i min bios. Men jeg trykker F2 og så kommer jeg ind i SETUP er det bios?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. marts 2009 - 20:29 #24
ja..
09. juli 2011 - 10:04 #25
(Er du stadig igang ?)