Avatar billede synthaiz Nybegynder
01. marts 2009 - 21:06 Der er 11 kommentarer

Lagger i spil.

Som overskriften lyder, så lagger jeg i spil. Jeg har lige formateret min computer og installeret vista.

Det er i Counter Strike jeg lagger. Er det drivere jeg mangler? (Har ingen cd'er) Hvis det er drivere, så vil jeg bede jer om at sende nogle links til programmer eller drivere m.m.

Især lyden i counter strike, er meget forsinkende..

her er nogle oplysninger:

Windows-version:
    Windows Vista (32 bit)
    NTFS:  Understøttet

Grafikkort:
    Driver:  Standard VGA-skærmkort
    DirectX-drivernavn:  vga.dll
    Driverversion:  6.0.6000.16386
    DirectX-driverversion:  6.0.6000.16386
    Driverdato: 2 Nov 2006
    DirectX-kort: Standard VGA-sk�rmkort
    Producent-id:  0x1002
    Enheds-id:  0x5046
    Antal skærme:  1
    Antal logiske grafikkort: 1
    Ingen SLI eller Crossfire registreret
    Primær skærmopløsning:  1024 x 768
    Skrivebordsopløsning: 1024 x 768
    Primær skærmstørrelse: 12.60" x 9.45"  (15.75" diagonal)

                                            32.0cm x 24.0cm  (40.0cm diagonal)
    Primær bus-type ikke registreret
    Primær VRAM: 140 MB
    Understøttede MSAA-tilstande ikke registreret

Lydkort:
    Lydenhed: H�jttalere (C-Media AC97 Audio

Hukommelse:
    RAM:  1534 MB

Diverse:
    Grænsefladesprog:  Dansk (Dansk)
    Mikrofon:  Ja, jeg har en mikrofon.
    Medietype:  Dvd
    Samlet tilgængelig plads på harddisken:  76348 MB
    Største ledige harddiskblok:  56826 MB
    OS-installeringsdato: mar 01 2009
    Installerede pakker: ,Windows Firewall

Processoroplysninger:
    Producent:  AuthenticAMD
    Hastighed: 1249 MHz
    1 logisk processor
    1 fysisk processor
    HyperThreading:  Ikke understøttet
    FCMOV:  Understøttet
    SSE2:  Ikke understøttet

Håber i kan hjælpe
01. marts 2009 - 21:16 #1
Du mangler med stor sansynlighed korrekte driver sæt til din hardware ...

... i samme forbindelse - har du FULD WindowsUpdate ? Incl Vista ServicePack1 ?

Samt seriøse Sikkerhedsprogram(mer)  + opdatering af samme ?

Jeg oplever tit at "... lige formateret min computer ..." og så tror folk at alt er godt igen. Fra en RÅ IKKE opdateret Vista skal der hentes >800Mb opdateringer / instalationer fra WindowsUpdate. Det er nok ikke gennemført på en ½ times tid *S*.
Samt 'problemet' med Driver mm. ...
01. marts 2009 - 21:18 #2
Fabrikat, Model, Type, Navn, på PC'en / Hardwaren ?

Så vil der nok dukke nogle Links op her i tråden ...
Avatar billede synthaiz Nybegynder
01. marts 2009 - 21:28 #3
Jamen jeg har intet forstand på det :( Og det er en samle computer.. det er ikke nogen speciel f.eks hp.

og jeg ved ikk om jeg har  FULD WindowsUpdate ? Incl Vista ServicePack1 ? Samt seriøse Sikkerhedsprogram(mer)

Du må guide mig så godt du kan 1 ting af gangen :P
01. marts 2009 - 21:35 #4
M$ ServicePack1 til Vista -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=f559842a-9c9b-4579-b64a-09146a0ba746 - følg guiden. Download pakken [Windows6.0-KB936330-X86-wave1.exe] til et passende sted på din PC og DEREFTER køre pakken. Vil nok ta' sin tid ...

Derefter manuelt til WindowsUpdate - findes som [WindowsUpdate] ICON et sted i din Start-menu... og følg guiden der. Vælg ALLE opdateringer. Evt. ad flere omgange...

http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken.html
Avatar billede synthaiz Nybegynder
01. marts 2009 - 22:04 #5
http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken.html

Jeg har Avast Antivirus. Er det ikke fint nok?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2009 - 22:18 #6
Den er absolut OK!

Har det kørt ok før du installerede Vista igen?
Avatar billede CathrinePigen Nybegynder
01. marts 2009 - 23:51 #7
Hvis man ikke har forstand på det så rr det nok ikke så smart at formatere sin Komputer, den lektie håber jeg du har lært.

Hvor gammel er den computer du sidder med?
1200 mhz?
1500 Ram?? Lyder som noget gammel noget.

Har du overhovedet indstalleret grafikkorts driver? Det trorjeg vist ik :-)
Hvad for et grafikkort har du?
Din direct X driver er version 6.0, marts 2006, vi køre 10.0 nu, eller 9.0 kan ik husk
Din opløsning er 1024*768. Kan den ikke køre. Højere?
Har du  indstalleret lydkort til AC97 ?
Har du indstalleret bundkorts driver ??

Avast er fint virus program
Som der blev spurgt om før, laggede den også. Før?

Man formatere aldrig en komputer uden at sikre sig at man har drivers til den.
Avatar billede synthaiz Nybegynder
03. marts 2009 - 16:33 #8
er der ikk et program man kan downloade sådan den giver alle oplysninger hvilken grafikkort og alt det der man har på sin comp?
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 16:44 #9
jo. her er et program der fortæller dig alle de detaljer du vil vide om din computer. Som sædvanligt er al software installation på eget ansvar.

http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,4005-order,1-page,1-c,alldownloads/description.html
09. juli 2011 - 10:02 #10
<synthaiz>: Er du stadig igang ?
(Som alle dine andre 'glemte' spørgsmål -> www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/synthaiz )
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juli 2011 - 12:17 #11
Han var på 11/6 så det må han være....