Avatar billede synthaiz Nybegynder
01. marts 2009 - 21:58 Der er 5 kommentarer

BIOS Opdatering.

Hej. Jeg skal have opdateret mit BIOS da det er ældre end 2 år, og min computer går i blå skærm nogen gange pga den er for gammel.

Det er er sådan set det eneste jeg ved om den American Megatrends Inc.

Hvis i vil vide mere, og i fortæller hvordan man finder ud af det. så spørg endelig.

Håber i kan hjælpe eksperter.
Avatar billede justrace Novice
01. marts 2009 - 22:05 #1
Kan du præcisere hvilket bundkort det er?

Og inde i BIOS kan du finde lidt oplysninger om hvad det er for en BIOS og hvilken version det kører med nu. :)
Avatar billede synthaiz Nybegynder
01. marts 2009 - 22:06 #2
Kan du ikk gøre det nemt for mig og skrive hvordan jeg finder disse oplysninger. - Bundkortet? Og det i BIOS
Avatar billede thov Forsker
02. marts 2009 - 04:16 #3
Hent og kør bwz-rel.exe http://k7jo.de/download.htm

Så får du alt at vide om bundkort og BIOS :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. marts 2009 - 15:42 #4
Og som kommentar - har din PC tidligere kørt stabilt, så er det næppe BIOS du ønsker at opdatere.

Opdatering af BIOS gør man primært, hvis PC´en har problemer med nyinstalleret hardware.

At din PC får blå skærm kan skyldes en hel masse ting, men BIOS er en af de sidste jeg ville mistænke (omend det KAM være tilfældet :-)

Det første jeg ville prøve var, at åbne PC´en og tage alle løsdele fra hinanden (RAM moduler, udviddelseskort m.m.), for at tjekke at der ikke er en løs forbindelse.
Ting nr. 2 er at reinstallere PC´en. Problemer med Windows Systemfiler er en hyppig årsag til blå skærm.
Ting nr. 3. ville så være at tage den ene enhed i maskinen ud efter den anden, for at se om et defekt RAM modul el. lign. kunne være årsag.
Og som nr. 4. ville jeg forsøge mig med BIOS :-)

Virker maskinen fortsat ikke, er det noget hardware der fejler - og har du prøvet at fjerne alle løsdele, er det formentlig bundkortet der fejler = ikke noget at gøre.
Avatar billede synthaiz Nybegynder
03. marts 2009 - 13:59 #5
Det er sku ikk så godt det her :P Jeg skal bare have XP igen.