Avatar billede rosita Nybegynder
11. marts 2009 - 14:09 Der er 6 kommentarer

fil gendannelse - file recovery

Da jeg har mistet en del filer, bl.a. foto filer fra de sidste 4 år som følge af en HDD brud.
Derfor leder jeg efter et program - som vil kunne gendanne filer - file recover. Efterlyser derfor godt software. har en active@undelete (demo version) - 60$. For at sikre mig at jeg vil købe et godt software efterlyser jeg derfor et.

Min HDD som er nedbrudt har jeg haft nogen mærkelig oplevelse, når HDD starter op som "kold" kan jeg "rive" filer over til den raske HDD, men så snart den bliver varm, så er den "død".
Avatar billede Little Helper Seniormester
11. marts 2009 - 14:18 #2
jeg kan varmt anbefale følgende bruger det selv (når jeg har kunder som skal have noget fra en HD)

http://www.recovermyfiles.com/data-recovery-software-download.php

Håber du kan bruge svaret.
11. marts 2009 - 20:26 #3
... når den først bliver "varm" og går "død" iform af at motoren stopper så hjælper ovenstående ikke en dyt!!!

Måske en omgang i fryseren (pænt indpakket) ka' gi' dig lidt mere tid...
Det har jeg gennemført engang:
I fryser med passende strømforsyning+EDI fladkabel ud af fryserdøren - jo det så sjovt ud *S* - så havde jeg ~4-5 minutter til at manuelt "rive" data over...
Avatar billede rosita Nybegynder
12. marts 2009 - 12:47 #4
Tak for alle de indlæg - I har givet mig virkelig noget at tænke, og som Karise_larry beskrev svarer nøje til mit problem, og siden skal jeg redde de filer / fotofiler med bl.a. recover my files.
Men sig mig, programmet recover my photo og recover my files er 2 helt forskellige programmer?
jeg forstår det sådan at recover my photo kan IKKE anvende til at genskabe de tabte filer? - KORREKT
Avatar billede Little Helper Seniormester
13. marts 2009 - 19:35 #5
Når vi nu er på Storm P. løsninger så kunne du købe to poser frosne ærter fryse dem, ligge en og HD ovenpå på i en fryse pose ligge en pose mere ovenpå og se hvor langt du kommer, Bare alene at forelså dette for mig til at trække på smile båndet men fly mig om ikke det virker lol.

Eller køb 4 poser og skift under vejs. Virker det giv venligst så vil jeg dælme have patent på denne ide :D.
Avatar billede simon-bax Nybegynder
26. marts 2009 - 11:07 #6
jeg oplevede det samme med harddisk fejl for nogle måneder siden, og søgte på google. Nu er jeg typen, som forsøgte selv med R-studio og Recover my Files. Det gik ikke helt som planlagt. Det var kostbare familiebilleder og dokumenter jeg havde liggende på harddisken. Så jeg kontaktede et lille firma, som kunne gøre det for mig. Jeg fandt firmaet i Google, hvor der stod de tilbød gratis analyse ved harddisk fejl. Så den tog jeg. Det kan varm anbefales, og analysen er jo gratis. Jeg mener faktisk ikke andre tilbød gratis analyse ved harddisk fejl. efter 1 uge, havde jeg mine data igen og det kostede ingenting, ifht hvis jeg selv skulle igang med det.

Firmaet hedder www.badata.dk
held og lykke