Avatar billede fqthjoe Nybegynder
05. juli 2001 - 10:11 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Automatisk sende til 2 mail-adresser

Her i ferie-perioden ønsker nogle at deres post bliver sendt til to forskellige mail-adr.
En til deres arbejdsmail på notes og
1 til deres privatemail.
Altså ikke funktionen videresendelse, men posten skal ligge på de to forskellige mail.adr.
En der kan guide mig igennem opætningen ?
Skal det ske på klienterne eller serveren ?
Takker mange gange
Avatar billede roed Nybegynder
05. juli 2001 - 10:15 #1
Lav en agent som kører hver gang der er kommet ny post til brugeren. Du kan så sætte den til at sende til de andre adresser via en formel med @send... Mere detaljeret???
Avatar billede roed Nybegynder
05. juli 2001 - 10:25 #2
Ups! den hedder @mailsend.... ikke @send
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
05. juli 2001 - 10:28 #3
lidt mere tak :-)...
Avatar billede roed Nybegynder
05. juli 2001 - 10:41 #4
Jeg vil tro, at denne formel kan løse dit problem : @MailSend(\"mail@adresse.dk\";\"\";\"\";Subject;\"\";Body)
Den skal så indsættes i den agent som kører ved modtagelse af ny mail!
Avatar billede roed Nybegynder
05. juli 2001 - 10:42 #5
Den er ikke testet, så jeg garanterer ikke for noget ;o)
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
05. juli 2001 - 11:14 #6
Hvad hedder standard agten som kører ved ankommelse af ny post ?
Avatar billede roed Nybegynder
05. juli 2001 - 11:32 #7
Det bedste er at oprette en ny agent. Den navngiver du (husk at sætte kryds i \"Fælles\").Under \"kør agent..\" vælger du \"Efter ny post..\" og nederst i \"Action\" vælger du formel og indsætter formlen deri!
NB. Jeg kører UK-version derfor er jeg ikke sikker på navngivningen i DK, hvis det er den du bruger!
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
05. juli 2001 - 16:25 #8
Nu begynder det et lige noget, men nu kan jeg gå manuelt ind og køre agenten og så virker det, men den kører ikke automatisk :-(
Har du en ide ??
Avatar billede lekruse Nybegynder
05. juli 2001 - 17:01 #9
Sæt agenten til at køre efter der er modtaget mail. Skulle være ret simplet at sætte op, nu har jeg ikke lige notes ved mig her, men jeg skal kontrollere i morgen på arbejde.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
06. juli 2001 - 08:23 #10
Har sat den op til, at agenten køres når der modtages ny post, men det sker desværre ikke.
Hvis jeg sender post til notesmail, og ikke opdatere med F9, men kører agenten så virker det, men så snart at posten er kommet \"af sig selv\", og IKKE er læst endnu, sender den ikke en kopi videre til den indsatte mail.
Avatar billede roed Nybegynder
06. juli 2001 - 08:38 #11
hehe... Hvor er det typisk Notes. De der agenter som skal køre ved modtagelse af mail kører som vinden blæser. Kan du ikke nøjes med at sætte den til at køre 1 gang om dagen eller hver 2. time eller noget? Det plejer ihvertfald at virke!
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
06. juli 2001 - 08:58 #12
Jo,- det ville også være fint. Men sender den så  ikke alt hvad der ligger i indbakke, både nye og gamle breve ?
Avatar billede roed Nybegynder
06. juli 2001 - 09:05 #13
Når du vælger at køre \"timevis efter tidsplan\" kan du vælge om det skal være alle dok. eller nye siden sidste kørsel. Så du vælger bare den sidste, så skulle de ikke få det hele i hovedet hvergang ;o)
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
06. juli 2001 - 09:22 #14
okki, prøver lige...
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
06. juli 2001 - 09:23 #15
Point\'ene skal du da forresten ha\'...
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
06. juli 2001 - 09:38 #16
øv. funker ikke :-(
Typisk Notes.............
Men takker for hjælpen
Avatar billede roed Nybegynder
06. juli 2001 - 09:40 #17
Hvorfor ikke??? Havd gør den ?
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
06. juli 2001 - 09:53 #18
Den gør ikke noget som helst.. Har prøvet at sætte intervallet til kun 5 min. for at tjekke om det virkede, og så sendt en mail til \"postkassen\", venter så 15 min for at se om den smider en kopi videre til \"ekstern\" mail.
Men der sker ikke noget desværre....
Avatar billede roed Nybegynder
06. juli 2001 - 09:58 #19
hmmm, har du husket at \"share\" agenten og har brugeren overhovedet lov til at køre agenter på serveren. På mange Notes serveren er det slået fra (kan ikke huske om det er standard), men hvis ikke brugeren har lov, er det jo klart at der ikke sker noget!
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
06. juli 2001 - 10:17 #20
Agent er fælles, brugeren burde ha\' permissions til at køre agenter; da jeg tester det på mig selv og er admini. på serveren :-)

Tjekker lige efter, ellers må folk sgu\' vente  med at læse mail\'s til de kommer tilbage...